Klein vraagje over PC2100 en PC2700 geheugen

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Eigenlijk heeft het meer met overklokken te maken, maar het is als volgt: Ik heb nu 2 modules van 256 MB, PC2100. Dit kan ik overklokken naar 303 mhz datarate, (dus ipv. de standaard 266 mhz).

Als ik nu PC2700 koop (van een goed merk, TwinMOS, heb ik nu ook) kan ik dan ook hoger overklokken? En kan ik (een waarschijnlijk niet merkbare) performance winst verwachten? Maar daar gaat het me eigenlijk niet zo om, om de performance winst. PC2700 loopt standaard al op 333 mhz, kan dat nog hoger? En kan ik dan ook mijn FSB nog verder verhogen? Nu loopt die op 150 mhz, bij 155 kan het geheugen het niet meer aan (denk ik).

/edit Ik heb dus zoals je ziet een KT3 Ultra ARU moederbord, die ondersteunt dus PC2700 (KT333 chipset). De reden dat ik toen PC2100 heb gekocht, is omdat PC2700 zo duur was, achteraf heb ik daar dus gruwelijke spijt van, maar goed. :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

PC2700 --> tuurlijk overclocked dat beter en is echt wel wat sneller hoor. Beetje search vraagjes dit, dat wel ;)

Samsung Original of Corsair nemen ofzo :P

De meeste mensen deugen!

• eX0duS
Het kost me dus wel zo'n 200 euro, 2x 256 PC2700 DDR... Dat is toch best veel geld, daarom de vraag of ik d'r wat mee opschiet.

Verwijderd

Dan komt de grote vraag: wat wil je dan precies opschieten?

• eX0duS
Ik wil vooral verder kunnen overklokken, en dat houd in, mijn FSB hoger. De performancewinst tussen PC2100 en PC2700 is zowat nihil, dacht ik.

Verwijderd

Performance winst met AMD weet ik niet. Met P4 is het gewoon procentueel dus toch zo'n 25% :)
Ik heb zelf P4 met PC3200... dat blaast nog meer....

Verwijderd

marzzman schreef op 21 oktober 2002 @ 12:30:
Samsung Original of Corsair nemen ofzo :P
Geen corsair nemen, maar samsung. Die corsair modules die zeer slecht presteren en die ze "al sinds maart niet meer verkopen", zijn de enige 2700C2 modules die te verkrijgen zijn... Heb mijn brakke module in juli gekocht, presteert nog slechter dan de module uit de test die bij het nieuws van Tweakers stond... Samsung is tot nog toe onovertroffen. Die draaien tenminste wel goed op cas2.

Maar altijd (samsung) PC2700 nemen zou ik je adviseren...

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 14:25:
[...]

Geen corsair nemen, maar samsung. Die corsair modules die zeer slecht presteren en die ze "al sinds maart niet meer verkopen", zijn de enige 2700C2 modules die te verkrijgen zijn... Heb mijn brakke module in juli gekocht, presteert nog slechter dan de module uit de test die bij het nieuws van Tweakers stond... Samsung is tot nog toe onovertroffen. Die draaien tenminste wel goed op cas2.

Maar altijd (samsung) PC2700 nemen zou ik je adviseren...
Klopt en dan wel de CTL'sen vragen of er ook op de pcb Samsung ingegraveerd staat.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• eX0duS
Maar is die 200 euro die ik er dan aan uitgeef het waard? Natuurlijk verkoop ik dat PC2100 geheugen dan weer, wat kan ik daar voor vragen? (TwinMOS, NEC, loopt op Ultra settings, op 303 mhz).

• eX0duS
Als ik persé Samsung geheugen wil, moet ik dat weer gaan bestellen en aangezien ik zeer slechte ervaringen heb met TPG/TNT heb ik geen zin om over internet te bestellen. Ik weet dat ze bij de Computerland hier, goede modules verkopen, van bekende merken, en ik kan altijd vragen wat in voorraad hebben. Mocht dat nou TwinMOS zijn, of NEC, is dat dan ook goed, of kan ik dan toch het beste voor Samsung gaan (misschien hebben ze die wel toevallig op voorraad).

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Je hebt slechte ervaringen met TPG/TNT? :? Ik weet niet maar je kan het ook aangetkend laten versturen hoor!

• eX0duS
Ik zal dat kort even offtopic uitleggen. Ik heb ooit een 19" monitor besteld, daar heb ik 4 weken op moeten wachten, er zijn 3 zendingen gedaan (3 monitors) uit eindelijk kwam de 1e zending na 4 weken aan, de overige 2 monitors zijn foetsie. TPG wist ook niet waar ze waren gebleven.
Dan een telefoon, was opgestuurd, 4 oktober, ik wachten, 2 weken er na, nog niks, ik naar de zender bellen (Dutchtone), die kwam met het verhaal dat hij op het postkantoor lag, 5 oktober al. Wat bleek, er was gewoon geen briefje hier in de brievenbus geduwt. En zo zijn er nog wel meer dingen, maar jah... Daarom bestel ik nooit meer iets online.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Heb laatst ook nog een reep besteld, weet ff niet meer waar. Als je wil zoek ik de bon op, kan je eerst een mail sturen of ze idd de juiste reepjes hebben. Weet wel dat ik het de volgende dag al in huis had.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1