Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Spanning timer

Pagina: 1
Acties:

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
ik heb twee ccfl-etjes en eehn hele hoop LEDs in mijn kast zitten ehn als ik mijn
pc aan zet is dat niet zo goed voor mijn voeding als die dingen meteen aan staan,
dus d8 ik aan iets dat pas na ongeveer 3 seconden spanning laat lopen door de hele zooi die is aan gesloten op een van de voeding uit gangen...

heeft iemand een ID hoe ik zoietz kan maken want bij het opstarten wil mijn voeding het soms ook gewoon helemaal niet doen... |:( _/-\o_

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 13:50
Ik heb ook veel leds en 3 ccfl's en de standaard apparaten in mijn pc maar geen problemen hoor. Alles moet het doen. Je zou er eventueel wel even een schakelaar tussen kunnen zetten.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:50
kun je niet beter een grotere (zwaardere) voeding erin zetten?

Strava | AP | IP | AW

• DannyCLD
ja heb ik dus, maar ik wil soms die krengen vergeten uit te zetten bij het opstaten...
kan ik ook wel aanleren, maar doe ik liever niet :D

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
3CCFLs dat trekt nog geen 5 watt man

• DannyCLD
insan1ty schreef op 21 oktober 2002 @ 12:21:
3CCFLs dat trekt nog geen 5 watt man
tj a maar 30 UV leds trekt wel ietsje meer :D

Verwijderd

is niet moeilijk hoor, begin met een relais, een npn tor om het relais te schakelen, een RC netwerkje die zich langzaam oplaadt en eventueel een schmitt trigger of comparator:

PC schakelt in, via de weerstand gaat de condensator zich langzaam opladen.... Bij een bepaalde (in geval van een comparator via een potmeter ingestelde) spanning klapt de schmitt-trigger of comparator "om", schakelt de tor en die schakelt het relais. Schakel met je relais de +12V (of eventueel een dubbelpolig relais voor +12V en +5V), plak daar een molex aan vast en voila, je hebt een molex die x seconde na inschakeling pas spanning gaat leveren.

edit:
Zou wel een schema willen tekenen maar mijn reguliere PC is nog steeds down.... Modderen in paint ofzo duurt me te lang :+

Verwijderd

Kan niet de oorzaak zijn, die 30 LEDjes, wat neemt dat nou, bij 30mA is dat nog geen 10W.

• DannyCLD
vaag... tog maar een andere voeding kopen dan? :D
Pagina: 1