[winamp] hapert tijdens scrollen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik winamp draai en ik ben ondertussen aan het internetten gebeurt het steeds als ik een pagina download (ook bij de GoTtracker van crisp) of scrol dat winamp een halve seconde hapert.

Er zijn hier in het verleden wel een aantal topics over geweest. Maar de meeste oplossingen gaan over te weinig geheurgen, te zwakke processor of herinstallaties van windows. Daar kan het in mijn geval amper aan liggen. Ik heb net afgelopen donderdag XP opnieuw geinstalleerd, ik heb 512 MB geheugen en een AMD 1700 XP.

IK draai wel een aantal programma's ondertussen, maar het geheugenverbruik (volgens statbar) staat op 280 MB, genoeg over dacht ik dus.

Oh ja ik gebruik winamp versie 2.78c

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor geluidskaart heb je misschien is die te traag voor je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bekend probleem... scrollen vraagt veel cpu-tijd en daarom zette ik vroeger de prioriteit van winamp wat hoger. Geen nette oplossing maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Rofl...
Dat lijkt me nou niet echt het probleem. Zal eerder in irq sharing ofzo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 11:58:
Wat voor geluidskaart heb je misschien is die te traag voor je pc
Toch nog info vergeten |:( dom van me

ik gebruik een onboard geluidskaart, het is een ECS K7S5A moederboard.... ik edit zo de gegevens van de geluidskaart erbij.

<edit dus: SiS 7012 Wave>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:55

SkyStreaker

Move on up!

Ik zal je vertellen dat ik op een P200 MMX met 32 MB geheugen onder Win98-SE met andere programma's draaiend nog NOOIT haperingen heb gehad.... Op WELKE manier dan (dus ook niet met scrollen enzovoorts)

Je zou kunnen proberen om een andere wave-out te gebruiken, niet primair geluidstuurprogramma ofzo maar echt een andere opties uitkiezen en daarmee experimenteren, ook met buffers e.d. Succes

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een probleempje met je mousedriver?
Je kan altijd nog 2.80 downen van winamp anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook eens gehad.
De oorzaak was bij mij 'n rotte nvidia driver.
Nieuwe detonator geinstalleerd en 't was gefixed...

Misschien dat 't bij jou ook helpt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43

Gallus

Cheesy

Heb je toevallig een PCI videokaart?

Ik had niks dan problemen toen ik een PCI videokaart gebruikte in m'n K7S5A. Als je een beetje zoekt op internet (Google/GoT/OCWorkbench) dan kom je hier waarschijnlijk wel iets over tegen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat klooien met bufferlengtes wil misschien ook wel helpen. En, over winamp 2.x gesproken... en zijn daar al nieuwere versies van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder options>preferences>output kan je eens verschillende dingen proberen. Toen ik nog een ouwe geluidskaart had had ik dat ook dat die haperde bij het scrollen. Toen ik hem op directsound zette was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok ff een update van mijn kant.
Ik heb tot nu toe:
de muisdriver vervangen
winamp geupdate
de videodriver geupdate (IS een AGP, hercules 3D prophet 4000XT TV Out)
gekeken of directsound aan stond (was al het geval)

En die prioriteits instelling ben ik nog aan het zoeken :)

En het probleem is er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of het iets te maken heeft met de geluidskaart/driver is makkelijk te testen door de output naar bijv. diskwriter te zetten ipv directsound / wave-out.

Idem muisdriver door met je toetsenbord te scrollen- ook door op de middelste muisknop te drukken en dan met pijltje omlaag/omhoog te scrollen.

De prioriteit kan je instellen onder preferences; options; Proces priority class (of eventueel door het hard in je task manager in te stellen).

Dat scheelt weer opties die je moet bekijken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:55

SkyStreaker

Move on up!

Ga naar je system.ini (eerst back-uppen) en plaats onder de [386Enh] sectie de volgende zin: IRQ#=8128 waar # de irq is die aan je geluidskaart is toegewezen. Op deze manier wijs je 8 MB geheugen toe aan je geluidskaart. Probeer dit ook eveneens met je kleurenkaart en eventueel de poort waar je muis op staat. JE kan natuurlijk ook andere geheugengroottes proberen, maar doe dat als volgt: 64,128,256,512,...,8128 etc. Succes

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1