Ik submit een flexibel form en wil dan checken welke variabelen er zijn en die in de database gooien. Ik doe dit op de volgende manier:
Als ik de query: query("SELECT * FROM levensduren ORDER BY id_levensduur ASC"); uitvoer krijg ik 6 resultaten met de waarden 1 t/m 6 .
Het for loopje gaat de eerste keer goed en hij insert netjes de waarden in de database. Wanneer ik dan naar het volgende id_levensduur wil gaan, door next_record() dan gaat het niet goed en wordt id_levensduur gelijk aan ''. Terwijl dit eigenlijk '2' moet zijn. Wie ziet wat ik fout doe?
p.s. ik gebruik PHPLib voor degenen die het niet gezien hadden.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $invoeren=new db; $invoeren -> query("SELECT * FROM levensduren ORDER BY id_levensduur ASC"); $aantal_levensduren = $invoeren->num_rows(); for($x=1; $x < $aantal_levensduren; $x++) { $invoeren->next_record(); $id_levensduur=$invoeren->Record["id_levensduur"]; echo $id_levensduur; $temp = "form_type".$id_levensduur; $temp2 = "form_type_prijs".$id_levensduur; if ($$temp == 'j') { $invoeren->query("INSERT INTO data_pl (id_product,id_levensduur,prijs) VALUES ('$max_product_id','$id_levensduur','".$$temp2."')"); } } |
Als ik de query: query("SELECT * FROM levensduren ORDER BY id_levensduur ASC"); uitvoer krijg ik 6 resultaten met de waarden 1 t/m 6 .
Het for loopje gaat de eerste keer goed en hij insert netjes de waarden in de database. Wanneer ik dan naar het volgende id_levensduur wil gaan, door next_record() dan gaat het niet goed en wordt id_levensduur gelijk aan ''. Terwijl dit eigenlijk '2' moet zijn. Wie ziet wat ik fout doe?
p.s. ik gebruik PHPLib voor degenen die het niet gezien hadden.