Pioneer DV-350-s + VXS-D511-S Vraag

Pagina: 1
Acties:

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06-2025

Lienuks

Meet People Get Connected!

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb nu deze set dus:

DV-350-S Dvd Speler
VSX-D511-S Receiver

Mijn vraag is als volgt ik overweeg om voor een surround set of voor 2 speakers te gaan.

Dolby 2 kan stereo geluid als 5.1 geluid laten simuleren zegt men klopt dit?
Houd dit dus ook in dat ik met 2 speakers een surround geluid kan simuleren of heb ik het dan helemaal mis?

De boxen die ik in gedachten had zijn de Pioneer CS-3070

Bedankt alvast...

Verwijderd

Als na zo'n lange tijd niemand heeft gereageerd mag je best een kikje geven. ;)

Om je vraag te beantwoorden: Dolby Pro Logic II kan idd van een stereobron een vijfkanaals geluid simuleren, hier heeft het wel 5 speakers voor nodig. De kwaliteit van het geluid benaderd Dolby Digital, best mooi dus.

Je hebt dus wel 5 spekers nodig. Ik weet natuurlijk niet waar je DPLII voor wilt gebruiken, maar muziek klinkt stereo beter en voor film kan je beter DD of DTS gebruiken. Aangezien je ook een dvd speler hebt, zou ik je echt aanraden om voor een surround (5.1) set te gaan.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Helemaal nu je een DTS en DD versterker hebt gekocht moet je ook nog daar gebruik van kunnen maken vind ik.
Zou jammer zijn om dat niet te doen, zit zelf ook naar deze versterker te kijken.
Dus mocht je hem niet willen gebruiken......geef dan een gil!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb zelf een DV343 dvd speler van Pioneer en ga er een VSX-D511 bijhalen, maar em, gebruik daar wel 5.1 speakers voor dan komt het pas tot zijn recht.