Toon posts:

moet de provider ODBC koppelingen leveren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een aantal ASP pagina's hosten. Deze maken gebruik van een Acces database met een ODBC database koppeling. Via www.internetten.nl heb ik een lijst gevonden van hosting providers die ASP kunnen hosten.

Wat me hierbij opviel is dat bij de meesten : "Aantal databasekoppelingen (ODBC) = 0" vermeld staat. Betekent dit dat de koppeling die ik aanmaak in mijn website niet werkt als ik van deze servers gebruikt maak? Is er dan ook voor iedere database een aparte koppeling op de servers nodig? Of is dit slechts triviale informatie omdat je die koppelingen toch zelf aanmaakt en iedere NT-server hiermee kan werken...

De FAQ-s over asp en odbc waren hier niet duidelijk in en ik wil graag voorkomen dat ik een kat in de zak koop... waarvoor alvast _/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik denk dat je het best eens bij die provider aanklopt dan, die zal je wel informatie kunnen verstrekken over wat kan en wat niet kan bij hem, en hoeveel (en of je) databank connecties je kunt maken.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Meestal betekent die opmerking dat je geen ODBC DSN (Database System Name) kan aanmaken. Je kan echter met ASP ook DSN-less connecties maken, mits er maar ODBC drivers geinstalleerd staan. Hoe je DSN-less connecties is te vinden via search en menig FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
De providers zijn minder snel in hun reacties dan de tweakers. Ik heb inderdaad voorlopig een DSN-ODBC koppeling aangemaakt. Zonder DSN gaat ook wel echter ook wel lukken. Dit scheelt toch al gauw een paar cent per maand in de kosten. Ik wacht ook nog wel de reacties af van de providers waar zij menen dat het verschil in zit.

in ieder geval bedankt voor de verklaring

Verwijderd

Topicstarter
ok, een bevestiging van een willekeurige hosting provider:

(...)
Een ODBC koppeling (of DSN) zit niet in het standaard pakket. U kunt
standaard een database aanspreken via het directe pad, een ODBC
koppeling heeft een meerprijs van € 54.45 ex BTW per jaar.
(...)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hmmm.. Best prijzig voor een regel code. Als je de connectionstring in een includebestand of applicationstring zet, heb je in principe hetzelfde effect......

Eventueel in je Global.Asa zetten bij het Application_OnStart event.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

D2k

P&W -> I&T

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1