Situatie:
Een aantal patchkasten moeten worden uitgebreid van één 3300 switch naar twee.
Hiervoor wordt een extra 3300 switch per patchkast bijgehangen en verbonden met een matrix kabel aan de bestaande switch.
Dit heb ik natuurlijk eerst even getest door twee losse 3300s te verbinden.
Hierbij liep ik tegen de volgende problemen, 1.) unit nummers en 2.) ip configuratie.
1.)
Hoe is het mogelijk het unit nummer van een switch in de stack in te stellen?
Heb er namelijk geen zin in de patch kasten te moeten verbouwen om de fysieke volgorde overeen te laten komen met die in de webinterface.
Al bij 3Com en op internet gezocht maar ik kom niet verder dan instructies voor de fysieke aansluiting zoals ook al in de bijgeleverde handleiding staat.
2.)
Daarnaast is de beste IP configuratie me ook nog niet duidelijk.
Heb eerst een switch los een IP gegeven en dat werkt natuurlijk prima.
Toen een nieuwe switch eraan gehangen met matrix kabel, waarbij de nieuwe switch Unit 1 werd en de oude switch Unit 2.
De boel werkte nog steeds prima en via de webinterface zijn dan gewoon beide units te selecteren en te beheren.
Unit 1 heeft dan als IP nummer 0.0.0.0/0 en Unit 2 het eerder toegewezen IP.
Vervolgens heb ik via webinterface U1 hetzelfde IP gegeven als U2 en dat maakte geen verschil, switch stack bleef gewoon benaderbaar via het IP.
Daarna U2 op 0.0.0.0/0 gezet via webinterface en U1 instellingen laten staan.
Toen verloor ik echter de verbinding met de switch stack, was zelfs niet meer te pingen.
Met een com-kabel op beide switches gekeken en de IP settings waren wel zoals ingesteld, U1 op juiste IP en U2 op 0.0.0.0/0
Via com-interface U1 op factory defaults gezet en daarna weer het IP adres erin gezet en toen werkte het opeens weer wel, pingen & webinterface.
Wat is nu de beste IP configuratie?:
A. U1 op gewenste ip-adres, U2 op 0.0.0.0/0 ingesteld
B. U2 op gewenste ip-adres, U1 op 0.0.0.0/0 ingesteld
C. U1 en U2 beide op gewenste ip-adres ingesteld
Een aantal patchkasten moeten worden uitgebreid van één 3300 switch naar twee.
Hiervoor wordt een extra 3300 switch per patchkast bijgehangen en verbonden met een matrix kabel aan de bestaande switch.
Dit heb ik natuurlijk eerst even getest door twee losse 3300s te verbinden.
Hierbij liep ik tegen de volgende problemen, 1.) unit nummers en 2.) ip configuratie.
1.)
Hoe is het mogelijk het unit nummer van een switch in de stack in te stellen?
Heb er namelijk geen zin in de patch kasten te moeten verbouwen om de fysieke volgorde overeen te laten komen met die in de webinterface.
Al bij 3Com en op internet gezocht maar ik kom niet verder dan instructies voor de fysieke aansluiting zoals ook al in de bijgeleverde handleiding staat.
2.)
Daarnaast is de beste IP configuratie me ook nog niet duidelijk.
Heb eerst een switch los een IP gegeven en dat werkt natuurlijk prima.
Toen een nieuwe switch eraan gehangen met matrix kabel, waarbij de nieuwe switch Unit 1 werd en de oude switch Unit 2.
De boel werkte nog steeds prima en via de webinterface zijn dan gewoon beide units te selecteren en te beheren.
Unit 1 heeft dan als IP nummer 0.0.0.0/0 en Unit 2 het eerder toegewezen IP.
Vervolgens heb ik via webinterface U1 hetzelfde IP gegeven als U2 en dat maakte geen verschil, switch stack bleef gewoon benaderbaar via het IP.
Daarna U2 op 0.0.0.0/0 gezet via webinterface en U1 instellingen laten staan.
Toen verloor ik echter de verbinding met de switch stack, was zelfs niet meer te pingen.
Met een com-kabel op beide switches gekeken en de IP settings waren wel zoals ingesteld, U1 op juiste IP en U2 op 0.0.0.0/0
Via com-interface U1 op factory defaults gezet en daarna weer het IP adres erin gezet en toen werkte het opeens weer wel, pingen & webinterface.
Wat is nu de beste IP configuratie?:
A. U1 op gewenste ip-adres, U2 op 0.0.0.0/0 ingesteld
B. U2 op gewenste ip-adres, U1 op 0.0.0.0/0 ingesteld
C. U1 en U2 beide op gewenste ip-adres ingesteld