Toon posts:

PHP Vars in Flash. 1e var wel, 2e half en de rest niet

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer in flash d.m.v. dynamische tekstvelden variabelen uit een PHP bestand te halen. Alleen lukt dit voor geen meter. Ik heb de het nodige actionscript al in Flash zitten, namelijk:
loadVariablesNum ("updater.php", 0, "GET");
Als ik de html met de swf bekijk krijg ik in het eerste veld gewoon de volledige vraag zoals verwacht. Echter krijg ik bij de 2e vraag gewoon XXX (dat staat gewoon standaard in het tekstveld) en word de 2e variable voor de helft getoond en ook gelijk achter de 1e geplakt
ouput:
Van welke muzi243ek houdt jimi354353?vraag1a=KUT

Nou vat ik het gewoon niet waarom ie daar de fout in gaat en de andere 2 variablen gewoon overslaat. Ik moet bekennen dat ik redelijk nieuw ben met PHP en Flash maar geen n00b ofzow. :)

updater.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
    $vraag1= "Van welke muzi243ek houdt jimi354353?";
    $vraag1a = "KUT MUZIEK";
    $vraag1b = "KUT MUZIEK21";
    $vraag1c = "KUT MUZIEK432";
    $goed1 = "1a";
        print "vraag1=$vraag1";
        print "vraag1a=$vraag1a";
        print "vraag1b=$vraag1b";
        print "vraag1c=$vraag1c"; 
?>

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

't Lijkt erop dat dit meer een /13 vraagje is :) We proberen het daar even.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

je moet de verschillende variabelen scheiden met een &. Dus &var1=bla&var2=bla2&etc=blabla

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

DarthRaider was me voor :)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

...of POST gebruiken. Dan kunnen de variabelen ook stukken langere waardes bevatten.

Kijk hier maar ff... HTH.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kijk ook naar de URLencoding, dus een spatie moet %20 worden etc.

Rataplan, GET heeft geen lengte-beperking, echter sommige clients schijnen dat er wel aan op te leggen (wat volgens de spec niet mag, daarom is idd POST veiliger, maar niet de reden voor de fout hier, dat was het vergeten van url-encoding; daarom brak de tweede waarde af zodra er een spatie gebruikt werd)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de info....
Ik zie nu pas dat ik idd in het verkeerde forum zit te posten :/
Eens zien of het gaat werken.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RM -rf:
POST is also preferable if you're passing more than a few hundred characters, as GET has a character limit.
...het is allemaal de schuld van actionscripts.org ;)

Kan je trouwens verhelderen waarom de 1e variabele geen last heeft van het niet urlencoden?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
na het toevoegen van %20 werkt het perfect, daar zou ik eigenlijk eerlijk gezegd nooit op zijn gekomen, en ook ik ben benieuwd waarom ie bij de 1e var het wel gewoon met de spaties doet.

[edit]het werkt pertfect bij de 2e var, bij de rest vertikt ie te doen. Is het weer iets met URL encoding? de rest heeft nou ook %20 gekregen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
    $vraag1= "Van welke muzi243ek houdt jimi354353?";
    $vraag1a= "KUT%20MUZIEK";
    $vraag1b= "KUT%20MUZIEK21";
    $vraag1c= "KUT%20MUZIEK432";
    $goed1= "1a";
        print "vraag1=$vraag1&vraag1a=$vraag1a&vraag1b";
        print "vraag1a=$vraag1a";
        print "vraag1b=$vraag1b";
        print "vraag1c=$vraag1c"; 
?>

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

jimius:
na het toevoegen van %20 werkt het perfect,

Niet handmatig doen

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rataplan schreef op 21 oktober 2002 @ 11:55:
RM -rf:
[...]
...het is allemaal de schuld van actionscripts.org ;)
ik vind actionscripts.org dan ook geen goede basis voor wijsheid over andere zaken dan een proprietair vector-scripting bestandsformat met een eigen vreemde scriptingtaal (wel syntaxies erg leuk, alhoewel Lingo zelf volgens mij mooier is en minder moeite doet zo professioneel C-style te worden waarom gaan alle talen steeds meer op elkaar lijken, da's zo jammer) ;)

TBL en RFC 2616 daarentegen komt flink in de richting:
http://www.w3.org/Provider/Style/Input.html
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec9.html#sec9.1

de key term is 'idempotent':
Basically, idempotent processing means that a form submission causes no changes anywhere except on the user's screen (or, more generally speaking, in the user agent's state). Thus, it is basically for retrieving data. If such a form is resubmitted, updated data might be retrieved, but the submission would not cause any update of data or other events.
verdere links:
http://www.htmlhelp.com/faq/cgifaq.2.html#8
en
http://groups.google.de/g...40hpplus01.cern.ch&rnum=1
Kan je trouwens verhelderen waarom de 1e variabele geen last heeft van het niet urlencoden?
dat is idd vreemd, mogelijk is het tevens de '?' die ook in de eerste waarde zit, zoals je weet is dat ook een gereserveerd URL-teken

ik hoop overigens dat de topicstarter wel de waarde nu encoded met
code:
1
$value = urlencode($value)
en niet door handmatig waardes te gaan vertalen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit, thnx voor de info.
het was wat gekloot met die urlencode maar ook dat is gelukt, de 2e keer dat het fout ging was omdat ik de eerste regel (a=$a&b=$b etc.. ) niet hed afgemaakt en ie dus al bij de 2e variable stopte *dom* *dom*. Maar het werkt nu iig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 11:34:
je moet de verschillende variabelen scheiden met een &. Dus &var1=bla&var2=bla2&etc=blabla
Precies ja.

• Willem
  • Laatst online: 00:49
HerrParr, gaarne in het vervolg niet meer zulke melp reacties posten als "Precies ja." Van de 4 topics die je hebt geopend zijn er 3 op slot. Kan me niet aan de indruk onttrekken als jij gewoon niet weet waar je het over hebt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

RM-rf schreef op 21 oktober 2002 @ 12:16:
[...]

ik vind actionscripts.org dan ook geen goede basis voor wijsheid over andere zaken dan een proprietair vector-scripting bestandsformat met een eigen vreemde scriptingtaal (wel syntaxies erg leuk, alhoewel Lingo zelf volgens mij mooier is en minder moeite doet zo professioneel C-style te worden waarom gaan alle talen steeds meer op elkaar lijken, da's zo jammer) ;)
-1 flame, subjectief en niet onderbouwd >:)

Gelukkig ziet Macromedia ook de voordelen van een open vector graphics format en het SWF formaat is dan ook in het zogenoemde 'Public Domain' licensie model geplaatst. Nog steeds proprietair, maar het is een stap in de goede richting. Technisch gezien is het grote verschil met concurrent SVG dat SWF een binair formaat is, terwijl SVG een xml-gebaseerd format is. In de praktijk blijkt vooral de marketingmachine van Macromedia goed zijn werk te hebben gedaan, met een marktpenetratie van tegen de 98%, terwijl SVG ergens achteraan komt te hobbelen rond de 30-40 procent.

Dan de discussie over de semantiek en syntax van Lingo en Actionscript. Zoals bekend is Actionscript gebaseerd op ECMAscript, en in die zin lijkt het dan syntax-gewijs veel op ECMAscript, en zelfs op Java. Als je dan idd de vergelijking helemaal doortrekt naar Java, dan zul je zien dat semantisch en filosofisch gezien de 2 talen ( Actionscript vs C-like talen ) niets met elkaar overeen hebben. Grote broer java is geen subset van C++, in de verte misschien een afleiding van C++ met vele aanpassingen en extensies. Ze opereren ook helemaal niet in hetzelfde gebied, sterker nog ik kan zo 1-2-3 niet een taal noemen die zo direct acces bied aan rich multimedia content op de client.

De vader van Lingo, john "jt" thompson, heeft de eerste versie van Lingo gemodelleerd aan Hypertalk, de taal van Hypercard, wat zoals jij als Mac gebruiker vast wel zal weten een destijds revolutionair programma. Hypertalk heeft zijn roots in Pascal en was al object georienteerd.

Uit een interview:
When you finished Director 2.0, you had completely ripped out this old language, put this new one in and built extensibility into it. Was your thought at the time to make Director more competitive with HyperCard? Did you see deficiencies in HyperCard that you were hoping to address?

Yeah, the only other authoring system at that time was HyperCard. Its benefits were its ease of use and its openness. The only way to to really address it was to make the language as easy to use as HyperTalk - hopefully borrow some of the ideas from it and also borrow some ideas from other object oriented languages. At that point I was researching object orientness in general - SmallTalk, Objective C - and I had background in LISP in terms of the kind of things that you can do interpretively, encapsulate data, recursion, that kind of stuff. So those ideas got synthesized into Lingo and XObjects. The notion of factories is borrowed from Objective C. The semantics of the interpretive language is borrowed from SmallTalk and LISP.

It’s interesting, right after [Director 2.0] shipped, the company began believing that it was at the end of its life cycle so they started work on Action! I think that Director has survived because it offers a more dynamic metaphor than the stacks concept of HyperCard.
:)

offtopic:
sorry voor de offtopic post, maar hopelijk interesant genoeg voor iedereen..stukje historie kan nooit kwaad ;)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Ik wilde alleen ff zeggen dat DarthRaider gelijk had. En trouwens denk ik dat ik wel heel wat meer weet van flash dan jou:(. Ik ben zeer ervaren met actionscript!!!! :(

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
wazig .. ik heb de volgende code in mijn php script :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$sql = "SELECT ID FROM user where ID='$gb'"; 
$resultaat = mysql_query($sql); 
$aantal = mysql_num_rows($resultaat); 
if ($aantal == 1)
{
print "$aantal";
}
else
{
print "$aantal";
}

en de volgende actionscript :
code:
1
2
loadVariablesNum("load.php?gb="+gb, "", "GET");
_root.infobox.Text = $aantal;

waarom krijg ik dan geen waarde terug in flash ?

Verwijderd

Omdat je het principe niet helemaal snapt. Je PHP script geeft een document terug, het zal zeker geen variabelen aan de client doorgeven. Laat PHP dus een document genereren waar Flash iets mee kan. En nu de grote verassing: hoe dat moet staat hier gewoon boven.
Le-zen dus.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ja .. maar het document wat php terug geeft is toch afhankelijk van de input die ik geef in mijn flash - SWF ?!!!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nee hoor, als je flash laat vragen naar loadVariables (foo.php, 0, "GET") en foo.php geeft altijd bar terug

<? echo "var=bar" ?>

dan neemt flash altijd mee dat var bar is, zo kun je flash dus ook met meerdere php documenten laten communiceren :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Lelijke crosspost: maar omdat ik het topic vrij wilde hebben voor toekomstige request van dit soort:
[rml][ FlashMX source]CSV Object....CSV's Laden! :)[/rml]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je me een mailtje stuurt wil ik je wel even wat sources van dit spelleke doen toekomen, en als je dan B-top ook even mailt dan kun je zijn CVS en die engine mooi combineren :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1