Toon posts:

hosting voor ASP pagina's met database

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik een aantal ASP pagina's hosten. Deze maken gebruik van een Acces database met een ODBC database koppeling. Via www.internetten.nl heb ik een lijst gevonden van hosting providers die ASP kunnen hosten.

Wat me hierbij opviel is dat bij de meesten : "Aantal databasekoppelingen (ODBC) = 0" vermeld staat. Betekent dit dat de koppeling die ik aanmaak in mijn website niet werkt als ik van deze servers gebruikt maak? Is er dan ook voor iedere database een aparte koppeling op de servers nodig? Of is dit slechts triviale informatie omdat je die koppelingen toch zelf aanmaakt en iedere NT-server hiermee kan werken...

De FAQ-s over asp en odbc waren hier niet duidelijk in en ik wil graag voorkomen dat ik een kat in de zak koop... waarvoor alvast _/-\o_

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Dat klinkt alsof je bij die provider iig geen ODBC koppelingen kunt gebruiken (maar gelukkig kun je ook van de OLEDB provider gebruik maken ipv een ODBC koppeling).

Exact expert nodig?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Een ODBC koppeling is sowieso een heel stuk trager, dus het is aan te raden gewoon met de OLEDB provider te werken

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Zeer waarschijnlijk zijn dat providers die ASP op Linux/Unix hebben draaien. Als je gebruik wilt maken van ASP moet je eigenlijk een provider hebben die echt Windows (2000) draait. Dan kom je automatisch ook in een (veel) duurdere catagorie hosting, daar er voor ongeveer elke Windows applicatie dure licenties nodig zijn.

Even zoeken dus of ze Windows draaien, of dit bij www.internetten.nl kan weet ik niet, het kan in iedergeval wel bij www.webselect.nl en www.webhosters.nl.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 08:33

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 12:32:
Zeer waarschijnlijk zijn dat providers die ASP op Linux/Unix hebben draaien. Als je gebruik wilt maken van ASP moet je eigenlijk een provider hebben die echt Windows (2000) draait. Dan kom je automatisch ook in een (veel) duurdere catagorie hosting, daar er voor ongeveer elke Windows applicatie dure licenties nodig zijn.

Even zoeken dus of ze Windows draaien, of dit bij www.internetten.nl kan weet ik niet, het kan in iedergeval wel bij www.webselect.nl en www.webhosters.nl.
Ik moet zeggen dat oa. chilisoft vrij goede componenten maakt.. Je kan niet volledig ASP 3.0 gebruiken, maar je kan een aardig eind komen.... Win2K is dus niet perse nodig.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

je moet eens contact opnemen met www.vevida.nl... daar host ik nu bijna een jaar en met volle tevredenheid... staan me vriendelijk te woord en je kan het echt niet voor die prijs laten liggen! ik weet niet of ze ODBC ondersteunen, maar je kan je eigen pakket samenstellen...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:52
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.