[gentoo] Kde 3.0.4 cant initialize :?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Van het ene op het andere moment kom ik kde niet meer (het zelfde voor gnome2).
Als ik in kde of gnome wil werken ivm openoffice en quanta (welke onder flux te lang nodig hebben om op te starten) lopen beide vast tijdens "initializing system service".
Dit is van het ene op het andere moment gekomen eergisteren avond werkte het nog en gisterenmorgen zet ik de pc aan wil nog wat ik oOo werken, maar toen die 'vastloper'
De logs vertellen mij ook niet veel over wat er aan de hand kan zijn en er zijn geen systeem veranderingen geweest.

Wie komt dit probleem bekend voor en kan mij een oplossing toedragen om weer fatsoenlijk in kde te komen.
De boel is al opnieuw geemerged en geinstaleerd maar dat heeft niet geholpen en ik heb ook al een virusscanner en chrootkit gedraait zonder resultaat.

Of heeft iemand een idee om oOo en quanta (of alternatief) wel fatsoenlijk onder flux te kunnen gebruiken? Ook dan houdt ik mij aanbevolen ;)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OOo start onder fluxbox precies even langzaam als onder KDE ;)

Probeer eens vanaf de commandline: startkde,
en paste de foutmelding(en) eens.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
oOo doet er in flux bijna 5 minuten over om op te starten terwijl in kde/gnome het maar 15 sec duurt :?

De belangrijkste errormelding die ik zie is:
code:
1
2
3
$Display is not set
 cant connect to kdeinit
 connection failed

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

starkde werkt niet vanuit een console.
Snelst een simpelste is startx in type en van te voren je ~.xinitrc aan te passen en een regel toe te voegen: startkde (dus alleen dit).

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

code:
1
kdm
om kde vanaf commandline te starten

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
dan krijg je niet de output van kdeinit ;)

behalve in het log
Pagina: 1