gevonden worden bij zoekmachines

Pagina: 1
Acties:

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het maken van een website voor mijn stage, en nu had m'n opdrachtgever de vraag of het mogelijk was om hoog in de zoekresultaten te komen van de verschillende zoekmachines.
Nu heb ik hierover het een en ander doorgelezen, me aangemeld bij diverse zoekmachines, en de metatags gebruikt, maar ik wil alle mogelijkheden gebruiken die er zijn.
Ik las namelijk ook ergens dat bepaalde zoekmachines je positie in de resultaten bepalen aan de hand van het aantal hits dat een internetpagina heeft. Maar nu vraag ik mij meteen af, hoe bepaalt een zoekmachine hoeveel hits een pagina heeft. Wordt dit ergens in een centrale database opgeslagen ofzo? Of vragen zoekmachines deze informatie soms op bij de providers.

Als het werkelijk zo is dat een zoekmachine je indexeert aan de hand van het aantal hits dat je hebt, dan is het toch simpel om een scriptje te schrijven dat je afdraait op je pc en dat regelmatig klikt op je website. Of werkt dit niet zo en denk ik in de verkeerde richting?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 19:17
het gaat erover hoe vaak het gelinkt word van andere sites.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Het gaat niet zozeer om het aantal hits, maar om het aantal links dat naar een website wordt gemaakt. Bovendien telt een link van een 'hoge' site weer zwaarder dan een link van een kleine, onbekende site.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tip: neem een domeinnaam met daarin een woord waar naar gezocht woord (bedrijfsnaam/vakgebied etc.) dat vind google leuk ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:44

SkyStreaker

Move on up!

Of maak een gesponsorde linke aan ;) Ik denk echter niet dat je stage-adres niet zo ver wil gaan... :|

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
En zo'n link? moet die dan ook aangeklikt worden? of hoeft die er alleen maar te staan?

Dus, zoekmachines zoek pagina's af op zoek naar links en dan kijken ze waar die link vandaan komt en waar deze naartoe gaat.

En een link op mijn eigen pagina naar de pagina zelf, werkt dat wel dan?

Doen alle zoekmachines dit? ik had wel ergens gelezen dat Google dit doet.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

spit deze site maar eens door.. ik denk dat de meeste vragen dan wel beantwoord zijn..

www.jurgroessen.nl

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Yahoo werkt weer anders, en daar moet je handmatig worden toegevoegd. De kans daarop is vrij klein, je moet een beetje geluk hebben.

Bij Ilse moet je ervoor zorgen dat je bij verschillende pagina's (dochters van startpagina.nl) wordt opgenomen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

kareltje, er zijn (vrijwel) geen zoekmachine`s, die kijken naar het click-gedrag van de mensen.
Als google duizende (belangrijke) sites afgaat, en daar overal een link vindt naar 'kareltje', sta je al snel in de top-tien.

Als je probeert trucs te vinden om te spammen, wordt je al snel naar beneden ge-kicked.
Bijvoorbeeld, ik stond eerst in de top-tien bij google voor het woord 'pixel', als truc heb ik toen in mijn -noframes- gedeelte het woord pixel twee keer gebruikt, (het stond er eerst 1 keer in) met als resultaat dat ik 'verbannen werd' naar plaats 25 of 30.
Nu ik het woord maar weer een keer gebruik, sta ik weer op nmr 10.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Ja idd gewoon rustig wachten je komt vanzelf een beetje boven aan te staan
Pagina: 1