Toon posts:

Heeft iemand dit wel 's geprobeerd ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Celly II 566@893 stabiel draaien. Dit alles op een AOpen AX64 Pro met 256 Mb PC-133 geheugen.
Ik vraag me af of het mogelijk is om het spul op een FSB van 133+ MHz te laten lopen. De hardware er omheen kan het in ieder geval aan (heb er namelijk ook al 's een PIII-600 met 133 FSB ingehad. Ik weet alleen niet of de Celly zo'n FSB aankan. Tenslotte is ie natuurlijk bedoeld voor 66 MHz, maar op 112 MHz doet ie het prima, 'k weet niet of ie in rook opgaat.
BTW, met de koeling zit het wel goed, CPU komt nu niet boven de 32 C (grazende koetjes of CPU burn.)

Verwijderd

Vergeet het maar met je standaard koeling haal je dat echt niet. misschien met peltier + waterkoeling. ik heb zelf nooit een celly 566 gehad. maar geloof me maar met luchtkoeling haal je dat niet

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Niet zo lang geleden was er een dude die het gelukt was met stikstof en de hele setup onder te dompelen in een bepaalde vloeistof om de CPU op 1.15 gigahertz te klokken. Echter duurde het maar een half uur wegens tekort aan stikstof, maar de CPU heeft wel een tijd op -20 graden Celcius gedraaid! WOW! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Hoe krijg je je cely op meer dan 66 mHz??

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van het juiste mobo, waarmee je via de BIOS of (zoals in mijn geval) met een aantal jumpers kan aangeven wat de FSB/PCI range is. Doe je dit niet dan herkent het mobo de Celly standaard en kom je vanzelf in de 66 MHz range terecht (66 - 75 MHz). Ook is het van belang dat je het voltage (Vcore) kan aanpassen, want zo'n overclockte CPU wil wat weer voltjes, anders doet ie het niet. Hier is trouwens erg veel over te lezen in dit forum. De Celly II (en vooral de 566) is namelijk erg populair onder de tweakers vanwege zijn goede overclock mogelijkheden. Je hebt bijna een kans van 100 % dat zo'n Celly op een FSB van 100 te krijgen is. Met een multiplier van 8,5 loopt zo'n 566 dan ineens op 850 MHz !!! Als ik het voltage nog iets opschroef (1,95 V) dan blijft ie zelfs stabiel op 952 MHz draaien (FSB 112 MHz)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:11
als je het allemaal al zo goed weet, waarom probeer je het dan niet?

hint: ik zou eerst eens 8,5 x 124 (1054 Mhz) proberen voor je naar de 133 stuitert. Lukt dat, kun je het gewoon proberen heh)

ik heb nog nooit een processor gehad die dan meteen doorfikte bij zoiets. Maar het lijkt me sterk dat dat ding van jou de 133 Mhz trekt eigenlijk, tenzij je je L2 cache uitzet oid.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

zou wel pas vet wezen als je dat zou lukken. De hele shit zou zijn dat hij multiplier locked is. dus had je een 8*66=533 had je eerst kunne proberen of deze 4*133 wou. :)

maarja.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris:
Het gaat er niet om dat ik niet weet hoe het moet, mijn vraag was namelijk of iemand dit al 's geprobeerd heeft (zie topic), voordat ik m'n spullen vergal.

En als er dan iemand vraagt (Redline) hoe je uberhaupt een Celly van 66 naar 100 MHz krijgt dan antwoord ik daar dus op.

Maar goed, ik zal eerst 's op 124 MHz beginnen, bedankt voor de tip.

Verwijderd

Watvoor koeling gebruik je op dit moment? Gewoon standaard? Dan is het idd wel lastig om hem zo te krijgen ja, maar misschien kan het. Als je er een orb opzet heb je al wat meer kans.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gisteren geprobeerd, maar helaas, hij start niet meer op met een FSB van 133 ;( . Lager kan niet in deze range met m'n mobo, dit is de startwaarde en in de range (jumpersetting) daar onder, van 100-124 MHz kan ik 'm maximaal op 112 MHz zetten.
Ik heb niet het idee dat het met een Orb zal lukken, waarschijnlijk helemaal niet (met luchtkoeling), ik gebruik nu namelijk ook geen standaard koeling maar een flink blok met een zware fan, gekocht bij 3dfxcool. Toen ik die er op zette ging de temp met 10 C naar beneden t.o.v. de standaard koeler, dus volgens mij mag je 'm wel goed noemen.
'k Blijf dus 'maar' op 893 MHz zitten en als het nodig is kan ie altijd nog naar 952, ook niet gek voor een 566 :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
vind je het eigenlijk raar dat je processor niet 100% kan overklokken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helemaal niet :) maar je kan het natuurlijk altijd proberen, niet ? Zoals ik al eerder heb vermeld ben ik zeer tevreden met datgene wat nu bereikt is (566@952) maar het blijft natuurlijk leuk/spannend om de grenzen te verleggen. To be (a tweaker) or not te be .....

Verwijderd

Ik las laatst van die superspeciale kasten met idd bepaalde koeling die gewoon 24u de proc. op -30 graden houdt ofzo, daardoor kun je hem erg ver overklokken, bv. over de 1Ghz. Ik zag resultaten dat ze bv. een Athlon 800 naar 1,2 Ghz hadden oc't, maar die kast+koeling is zelf al pokkuh duur, dus dan kun je zelf zowat een 1,2Ghz proc. voor kopen :P
Pagina: 1