[winxp] werkt dynamic disk nog na een windows reinstall

Pagina: 1
Acties:

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:39
Ik had mijn 20gb schijf geconverteerd naar een dynamic disk onder windows XP.

Nou wilde ik alleen windows xp weer opnieuw installeren, tijdens deze installatie gaf hij aan dat de schijf bestond uit 1 partitie van 3,3 gb, mijn voormalige windows partitie, en de rest was unallocated.

Dit is een theoretische vraag omdat ik als oplossing mijn data gekopieerd heb naar een andere schijf en daarna de schijf leeg gemaakt heb en windows er opnieuw opgezet heb.

Als ik dan de 3,3 gb partitie zou formatteren tijdens de installatie. daarna windows XP opnieuw zou installeren zou dan de schijf nog als dynamic disk herkend worden en alle parities nog goed weergegeven worden.
(c: 3,3 gb; d: 8,5 gb; e: 600 mb; f: rest)
omdat deze aangeeft dat de rest van de schijf neit gepartitioneerd is.

search en google zijn geraadpleegt, heb hiervoor alleen niets gevonden

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
[off-topic] wat is een dynamic disk eigenlijk en wat is het nut hiervan?
[/off-topic]

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar wel een idee.

Als hij de overige partities @ install niet herkent, dan zijn ze er niet. niet voor de XP install iig.
Logischer wijs denk ik dat je je partities kwijt bent als je formatteerd.
De vraag is nu alleen, ben je ze nu al kwijt? of valt er nog iets aan te redden ?

Ik denk dat je ze nu al kwijt bent, de xp install ziet de partities niet dus wordt het ook moeilijk om de data te kopieren.
misschien dat je die schijf in een andere pc moet drukken en de data dan nog wel kan kopieren (als slave dus)

http://www.NUiPhone.nl/

• SnicK_v_r
Canard schreef op 21 oktober 2002 @ 10:42:
[off-topic] wat is een dynamic disk eigenlijk en wat is het nut hiervan?
[/off-topic]
dit is te vinden op de site van microsoft

dynamic disk info

• SnicK_v_r
ik ben ze neit kwijt, zoals ik gezegdt heb is dit een theoretische vraag, omdat het mij interreseert

heb zelf eerst al mijn data gekopieerd naar andere hd, en daarna volledige schijf leeg gegooit. toen win xp er opnieuw op en dan data terug

nog wel even als aanvulling, als ik een image terug zet van de winxp installatie, nadat de c partitie verwijderd en weer terug gezet is
dan wordt de schijf nog wel als dynamic herkend en zijn alle partities er ook nog.

Verwijderd

Dynamic disks zijn een antwoord van MS op de volumes zoals NetWare die bv. ook kent. Het voordeel is dat je volumes kan spannen over meerdere disks en stripe sets en mirrors kan maken. Net als bij NetWare zal een volume pas benaderd kunnen worden als W2K draait. Ik heb dit niet getest, maar het lijkt mij dat als je een disk met een dynamic partitie aan een W2K machine hangt, het volume in de disk manager zichtbaar zal zijn.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Canard -> met dynamic disks kan je raid sets aanmaken onder windows
Volgens mij ben je je data kwijt. Bij het installeren maakt ie er weer een basic disk van volgens mij.
Bij andere extra disks blijft het wel dynamic, maar moet je deze even opnieuw importeren/activeren in je Disk management

• SnicK_v_r
Dat is mijn vraag niet

dit is mijn vraag:

Wordt die disk nog als dynamic disk herkend als win xp opnieuw op diezelfde schijf geinstalleerd wordt, na een format van de c partitie

// ik was ff te laat, dit was gericht aan MickSavage

Pagina: 1