Word en SQL (ODBC) verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Morge,

Ik ben bezig om te kijken hoe ik een sql database het beste aan word kan koppelen zodat ik gemakkelijk mailings de deur uit kan doen. Ik heb de verbinding naar de sql server aangemaakt bij de ODBC verbindingen en kan via acces ook prima connecten.

Echter als ik in word probeer te koppelen komt ie met de melding "Kan lijst met tabellen niet ophalen van de gegevensbron"

Iemand ervaring of een idee waar hem dit in zit? Ik heb eigenlijk geen zin om vanuit word met acces en dan weer naar de sql-server te connecten en volgensmij moet het ook rechtstreeks kunnen.

Elke tip is welkom

- draaid op windows XP pro en office XP

Verwijderd

windows XP pro en office XP
Je zegt t zelf al: Windows... Dat is dus geen NOS ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Naar SA dus ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49

Kappie

Tell me your secrets...

Naar mijn weten werken WordXP en AccessXP allebij via het ADO protocol. Het zou dus moeten werken. Probeer in plats van de ODBC driver eens de standaard ADO driver voor SQL verbindingen (Microsoft OLE DB Provider for SQL Server).

Waar heb je de verbinding voor nodig? Wil je een tabel importeren of een mail merge maken?

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.