Client gebruikt niet ALLE unused processing power

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Als ik in WinNT 4.0 (SP5) met de laatste client in de Taskmanager kijk, dan zie ik dat de System Idle Proces meer tijd inneemt dan dnetc.exe (in dit geval 3:41 en 2:51).
Hoe kan ik er voor zorgen dat de System Idle Proces zo klein mogelijk (0) is, dus de CPU usage 100% voor dnetc.exe?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Normaal gesproken zou de client wel alle idle-tijd moeten gebruiken.. Heb je client gestart direct na het opstarten van de PC?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Hij start ALTIJD automatisch op. Ik zit nu naar Task Manager te kijken. Nu pakt het wel die 100% maar andere keren weer niet. Vaag.

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb ik ook wel eens last van. (Belasting van 50% volgens systeemmonitor) Vervolgens jaag ik er gauw een lange benchmark door (100% belasting) en vervolgens blijft ie steken rond de 95-97%.

Ik heb nu P200 20 uur non-stop draaien, 100 blokjes, 360 Kkeys, niet verkeerd voor deze proc. (390 is te doen, ik wil alleen ook tweaken etc. :) )

• dyna18
  • Laatst online: 13-03 14:38
Andersom is het ook het geval.
Wanneer ik mijn computer zeer zwaar belast (meer dan die aankan), dan blijft de Dnet client toch nog zo'n 2 a 3% van de idle processor tijd opvragen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Psies.
Snapt iemand dit?

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Waarschijnlijk komt het doordat er niet continu wordt gekeken of er nog iets over is voor de dnetc client..

maar bij PcDealer is het inderdaad wel errug vaag...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Dit is niet op een PC zo het geval, maar op 20 stuks.

Verwijderd

Misschien hebben die PC's een [scrabble]energiebesparingsstand?[/scrabble]
Dat zou kunnen verklaren dat de client wordt lamgelegd.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Het zijn Compaq's die hebben geen ventilator op de proc. maar een grote heatsink. Ik denk dat wanneer de processor te warm wordt het programma automatisch gestopt wordt. (of zoiets).

Verwijderd

Ik heb op de zaak een paar van die Deskpro's staan. In de BIOS kun je al die energiekneut uitzetten. :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Dat is het juist: die energiespaarstand is volgens mij niet aan. En de BIOS is passblocked.
Volgens mij is het hardwarematig op het moederbord of zo.

• Vleermuis
  • Laatst online: 03-12-2025
Alle mensen met een grazende Compaq. (Ik heb er ook een staan) Als de comp opstart krijg je in rood compaq te zien, net voor of na de piep moet je F10 of F12 indrukken, en daar is de BIOS dan. (Niet schrikken van de beperkte mogelijkheden)

Als je de comp maximaal belast door een spel, zal er altijd nog wel ergens ruimte te vinden zijn, 2% is mogelijk. Als ik een uur OFR speel op een P200 en stop, zie ik dat ie toch nog op 75Kkeys gedraait heeft.
Pagina: 1