Mijn setup is bijna af, op de radiator en de FAN na. Ik heb een Chieftec big tower van de Scorpion reeks, een Black Ice Extreme en een 120mm Enermax die ik netjes moet ineen puzzelen. Het uitneembare stuk van de staalplaat (waar de voeding ingevezen zit), is afgeslepen net ter hoogte van de bovenste rand van de voeding zelf. Van de solide achterplaat (die met popnagels vastzit), ga ik nog een stuk wegslijpen naar boven toe en dan slijp ik uit een nieuwe plaat (uit een oude pc geslepen) de juiste vorm zodat de FAN en rad beschermd zitten. Het gat in mijn achterwand is dan immers te breed, maar net hoog genoeg. Als ik die extra plaat mooi afwerk, dan kan ik ze aan m'n achterwand bevestigen en dan steekt het geheel strak in elkaar !
Mijn vraag : hoe plaats ik die 2 tov elkaar ?
1) aansluitingen boven of onder ?
zo :
||===
||
||
of zo :
||
||
||===
2) FAN tegen de achterkant van de kast of de rad ertegen en de FAN langs de "binnenkant" ?
3) FAN blazen of zuigen ? Ik meen gehoord te hebben dat zuigen het beste zou zijn...
Ik ben van plan nog een mooi FANductje te bouwen (tips & pics altijd welkom!!), zodat de lucht in goede banen geleid wordt. Door de dempingsmatten (de Noise Control set voor Chieftec kasten), zit die kast bijna luchtdicht afgesloten. Het enige wat nog vasthangt met magneten, is het lange rechthoekige stuk dat de 2 FAN grills ter hoogte van de processor in de achterzijde afschermt. De rest hangt superhard vast met die kleeflaag op de achterzijde van die dempingsmatten en het is een k*twerk om die er weer af te trekken... Hou daar dus rekening mee als je me adviseert
De CPU en de GPU worden watergekoeld, de HD en de chipset niet.
PS : ik heb ooit een site gevonden v/e Nederlander die zijn Chieftec Bigtower had gewaterkoeld (bestaat dat ?), maar die ben ik nu kwijt
Heeft iemand er de link van ? Het was een vrij simpele pagina met enkele foto's, kerel had ook 'n fanduct gebouwd en BI rad boven z'n voeding gemonteerd...
Mijn vraag : hoe plaats ik die 2 tov elkaar ?
1) aansluitingen boven of onder ?
zo :
||===
||
||
of zo :
||
||
||===
2) FAN tegen de achterkant van de kast of de rad ertegen en de FAN langs de "binnenkant" ?
3) FAN blazen of zuigen ? Ik meen gehoord te hebben dat zuigen het beste zou zijn...
Ik ben van plan nog een mooi FANductje te bouwen (tips & pics altijd welkom!!), zodat de lucht in goede banen geleid wordt. Door de dempingsmatten (de Noise Control set voor Chieftec kasten), zit die kast bijna luchtdicht afgesloten. Het enige wat nog vasthangt met magneten, is het lange rechthoekige stuk dat de 2 FAN grills ter hoogte van de processor in de achterzijde afschermt. De rest hangt superhard vast met die kleeflaag op de achterzijde van die dempingsmatten en het is een k*twerk om die er weer af te trekken... Hou daar dus rekening mee als je me adviseert
De CPU en de GPU worden watergekoeld, de HD en de chipset niet.
PS : ik heb ooit een site gevonden v/e Nederlander die zijn Chieftec Bigtower had gewaterkoeld (bestaat dat ?), maar die ben ik nu kwijt
[ Voor 0% gewijzigd door Steff op 21-10-2002 10:42 . Reden: Signature vergeten in te stellen, hmmmzz ]