Toon posts:

Waar keyboard dummy kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n server wil niet booten zonder keyboard (ja, dat hadden we beter moeten testen :P), dus ik ben nu van plan om er een keyboard dummy aan te hangen... maar waar zijn die dingen te koop?

Als iemand een adresje weet in Amsterdam (in de buurt van zuid-oost :D) dan hoeven we straks niet zo ver te rijden vanaf de colo.

Iemand enig idee of het eventueel met een verloopje van ps/2 naar usb ofzo ook werkt (dus of dat wordt gezien als keyboard)?

Alvast bedankt :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
volgens mij kan je zoiets heel makkelijk zelf maken. (zou alleen niet weten hoe)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je volgens mij een PS/2 stekker neemt en tussen bepaalde pinnetjes een weerstandje soldeert, werkt het ook...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Schemaatje ?? Daar ben ik nl ook al een tijdje naar op zoek.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet het in je Bios uit, probleem opgelost...

Meestal iets van "Halt on..."
Zet deze dan op "All but keyboard" oid.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

http://www.cadesigns.co.uk/dk1b.htm

maar het linkje naar de sheet is stuk :'( ff verder zoeken blaaaaaaaaaaaa stomme react

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Ik wil dat ook weten, die pinout voor het doorlussen van een keyboard signaal!!

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Niet moeilijk doen met weerstanden en stekkertjes, gewoon ff in je BIOS pielen. Zie de reactie van RobIII

if you're gonna be dumb you gotta be though

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb het keyboardkabeltje incl. printplaat uit het keyboard gesloopt, het geheel in elkaar gerold en vastgelijmd & in mn server (eigenlijk alleen router/firewall) opgeborgen. Elegant is anders, maar het werkt en het is gratis.

Als je wilt, kan ik je zo'n ding voor nop opsturen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

OK Vilenin, ik pluk er wel eentje uit m'n oude toetsenbordjes, goed idee! Thanks!

Verwijderd

Pak een bestaand keyboard en een multimeter!!!!!
S-I-M-P-E-L

Meten maar

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom nou niet via de BIOS... Moeilijk doen als het makkelijk kan zeg maar ...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

RobIII schreef op 21 oktober 2002 @ 13:44:
Waarom nou niet via de BIOS... Moeilijk doen als het makkelijk kan zeg maar ...
kan niet zomaar in elke bios, zeker niet in wat oudere biossen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat je doet: Pak een zo goedkoop mogelijk PS/2 toetsenbord. Sloop dit. Bouw de hoofdprint in je kast in, en lus het kabeltje in je keyboard poort. KLAAR!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
Waarop plak je niet gewoon het toetsenbord in zijn geheel bovenop de server? wat is er erg aan om er een toetsenbord bij te hebben? Is alleen maar makkelijk als het een keer niet goed werkt.

Verwijderd

Niet als je 4 servers hebt staan in een (te) kleine ruimte. Je wil niet weten hoe vaak die dingen in de weg liggen en dus vaak op je poten flikkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Tasma schreef op 21 oktober 2002 @ 13:53:
Waarop plak je niet gewoon het toetsenbord in zijn geheel bovenop de server? wat is er erg aan om er een toetsenbord bij te hebben? Is alleen maar makkelijk als het een keer niet goed werkt.
Omdat we dan voor een U hoogte extra kunnen betalen om een toetsenbord erop te kunnen leggen :+

Het probleem is gefixt overigens, tnx for the tips (en als het in de bios kon hadden we dat echt wel gedaan, doh).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 14:53:
Niet als je 4 servers hebt staan in een (te) kleine ruimte. Je wil niet weten hoe vaak die dingen in de weg liggen en dus vaak op je poten flikkeren.
Ooit eens aan een zogenaamd hekkers-keyboardje gedacht?
Reuze handig!!! :+

Verwijderd

hekkers keyboard :?

Verwijderd

Ach... :+ (was een woord-grapje... maar goed... we leggen t wel ff uit... computers en humor :?)

hackers keyboardje.

Da's zo'n klein toetsenbordje ter grootte van een laptoptoetsenbordje. Zeg maar zo ongeveer de grootte in je normale toetsenbordje tussen de [~], de [BackSpace], linker en rechter [CTRL]-toets. Lekker klein, dus ligt t minder in de weg... En is t véél makkelijker om mee te nemen! >:)

Vandaar dat t hacker's keyboardje heet... Maar ja, als je in de winkel naar hacker's keyboardjes vraagt, kijken ze je ook gek aan (Wat ben jij nou weer van plan?)

O-) Enne... ja, ik heb dr eentje... 2 eigenlijk... Heerlijk voor mobiel gebruik >:)

edit:
Past ook prima bij mijn (inmiddels al antieke) koffermod :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2002 22:44 . Reden: Additie ]

Verwijderd

Dat hekkers snapte ik wel, maar ik wist niet dat deze echt te koop waren. Ik dacht eigenlijk eerder aan zo'n ouderwets sinclair (ZX Spectrum) keyboardje, maar dan zelfbouw.
Pagina: 1