Toon posts:

VGA kabel omgedraaid = fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bij een neefje 2 DAEWOO L510B TFTschermpjes neergezet op een matroxkaartje (440 :?) en bij die monitortjes zaten losse vga-din kabels

kan het zo zijn dat er problemen optreden wanneer de vga-kabel andersom tussen de pc en het beeldscherm zitten

de klacht is dat na lange tijd uit te hebben gestaan het beeld wit blijft en pas terug komt na meermaling in en uitschakellen van de monitor en/of het eruit trekken en erin duwen van de powercable wanneer ie eenmaal aanstaat is er niets aan het beeld te merken (gewoon scherp en de juiste kleuren)

helaas woont ie in duitsland dus even langsgaan om te proberen is zosnel niet mogelijk...

iemand hier ervaringen mee / ideëen over?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Tip: Je kunt je neef ook vertellen dat hij de kabel om moet draaien om te proberen ...

-

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ligt niet aan de kabel. Fout in de monitor lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 21 oktober 2002 @ 10:17:
Tip: Je kunt je neef ook vertellen dat hij de kabel om moet draaien om te proberen ...
opmerking: jij kent mijn neefje niet :) die rukt de hele monitor naar z'n mallemoer :))

mijn vraag is dus of het uitmaakt of die kabel andersom zit.. of is een vga kabel gewoon 1 op 1 :?

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

maakt volgens mij niet uit, maar je kunt het hem stap voor stap proberen uit te leggen

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
maar er is dus niemand die mij met volle zekerheid kan zeggen of die kabel 1 op 1 is of niet? :?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:14
Met zekerheid niet, maar ik heb de VGA kabel van een monitor hier zo vaak aangesloten dat het me sterk lijkt dat ik elke keer op dezelfde manier gedaan heb, en hij werkt altijd :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

FragFrog schreef op 21 oktober 2002 @ 16:21:
Met zekerheid niet, maar ik heb de VGA kabel van een monitor hier zo vaak aangesloten dat het me sterk lijkt dat ik elke keer op dezelfde manier gedaan heb, en hij werkt altijd :)
Bij mij hetzelfde, bij talloze comp. ik zou ermee teruggaan naar de winkel.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 16:03:
maar er is dus niemand die mij met volle zekerheid kan zeggen of die kabel 1 op 1 is of niet? :?
Jawel, het kan altijd andersom, er zitten wel 2 van die magnetische afschermers/filters ofzo, die zitten soms niet altijd gelijk dus dan zou de beeld kwalitiets iets minder kunnen zijn( als ie verkeerd om is).

PS, dit geldt allen maar mits men geen kabebreuk heeft etc. Als het opeens wit is zou er toch op een 1 ofn andere manier het signaal niet goed worden opgepakt.
Pagina: 1