Netscape Navigator installeren onder Mandrake 9.0?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
Nu heb ik gisteren voor de allereerste keer Linux gebruikt (het was of Redhat of Mandrake voor de newbie, dat werd aangeraden, ik heb dus mandrake gekozen) en ik wil graag netscape navigator installeren, echter... ik krijg never de nooit niet programma's aan de praat die ik wil installeren. (niet alleen netscape dus en ik heb het over programma's vanaf internet, niet vanaf de CD's)

Ik heb de handleiding gelezen die geinstalleerd is, maar ik ben bang er nog geen jota van te snappen. Vanzelfsprekend installeer ik onder het root-account. Ik krijg dat script (?) gewoon niet opgestart. Niet onder KDE 3.0 of een andere X-windows interface.

EN kan iemand mij vertellen waar ik mijn geforce kan instellen in KDE 3.0? (Resolutie, Refresh, opengl opties, etc.)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

voor mandrake distributies zijn er rpm's te vinden op internet om programma's te installeren. (www.rpmfind.net). Je kunt deze installeren door (in een console) te tikken:

rpm -ivh <filenname>.rpm

Je Gforce kun je instellen door het bestand /etc/X11/XF86Config-4 te editten.
Waarschijnlijk levert Mandrake hier ook grafische tools voor, maar ik heb Mandrake nog nooit gebruikt dus ik zou niet weten welke dat zijn.

suc6