Toon posts:

Schema DIN to RCA

Pagina: 1
Acties:
  • 1.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een oude philips versterker staan. Deze versterker heeft 2 ingangen:

- p(ick)u(p)
- rec(order)

Ik wil nu mijn computer op de versterker aansluiten, maar die heeft gewone 4,5 mm jacks terwijl de versterker van die oude 5 pins DIN pluggen heeft. Nu wil ik graag een kabeltje bouwen om die twee aan elkaar te hangen. Dus ik naar de winkel om die pluggen te kopen, zegt die verkoper dat je ze wel goed aan moet sluiten anders dan blaas je de versterker op. Dus heb ik op internet gezocht naar een schema, maar ik kan nergens iets vinden. Weten jullie misschien welke pin ik op welke pin aangesloten moet worden. Schema van de DIN plug:

http://www.precisionpower.com/ppipdfs/plugs/dinplu1.pdf

Als het nog niet duidelijk is dan roept u maar :D

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 23:48

McFizban

Hackito ergo sum.

Let heel goed op dat je het goede schema neemt. Er werden vroeger verschillende aansluitingen gebruikt.
Maar in ieder geval moet je de recorder ingang nemen, NIET de pick-up. Deze heeft een heel andere ingangsspanning nodig dan je pc levert.
Je kunt voor de zekerheid ook even meten. Een pen moet de aarde zijn. Deze heeft een heel lage weerstand naar je kast.
Laat je versterker wat geluid maken, zet je multimeter in de AC stand in het 1 volt bereik. Twee pennen moeten nu iets van 0,5 volt opleveren. Dit zijn de linker en rechter UITGANG.
De twee overige zijn de ingangen. Links en rechts mag je zelf nog zien te vinden.

Het schema wat jij hebt gevonden is voor een (stereo) microfoon (daar heb je de verwarring al ;) )

De russsische site die Banzi gaf zou wel eens wat kunnen zijn, maar nogmaals: meten is weten en gissen is missen!

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
Shit man... Ik heb ook al gegoogled, maar kon niks vinden. Naja, die tweede is in ieder geval helder. Hartstikke bedankt! Trouwens net wel een site gevonden waar stond dat je ook nog een buffer er tussen moest, omdat din erg gevoellig is... waar?

Verwijderd

Topicstarter
McFizban schreef op 21 oktober 2002 @ 10:26:
...

Het schema wat jij hebt gevonden is voor een (stereo) microfoon (daar heb je de verwarring al ;) )

...
Die 2e url die gaat toch gewoon geen problemen opleveren denk ik. Heb geen meter bij de handen dus het wordt dus toch gissen (en misschien missen...)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 23:48

McFizban

Hackito ergo sum.

En dat studeert elektrotechniek... ;)
(Geen meter, tsk.)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry... kmoet er nog steeds een kopen. Gaat zeer binnenkort gebeuren. Misschien kan ik er gewoon een van de TU mee rippen :)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Versterker opblazen is onzin.

Die DIN heeft vijf pennetjes, de middelste is de nul, de twee aan de ene kant zijn input L/R en die aan de andere kant output L/R (vroeger kon je dus een cassetterecorder aansluiten met 1 snoertje voor zowel opnemen als afspelen).
Je moet alleen ff kijken welke kant je dus moet hebben voor die input.

Sluit vast die nul aan, zet je versterker aan met de volumeknop open, hou een speld (ofzo) in je hand en ga de vier resterende pennetjes af, dan hoor je aan de brom uit je speakers wel welke welke is, simpel.

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Er zijn genoeg kant-en-klare kabeltjes hiervoor te koop (in-out enz. ).
Anders: www.hardwarebook.net .
Suk6!

Verwijderd

Als je je Din stekker met het halve boogje pinnetjes aan de onderkant hebt v.l.n.r. Out L, Out R, Aarde (Buitenkant RCA'tjes), In L, In R

Tis dat je de onderdeeltjes al gekocht hebt, maar voor de helft van het geld heb je een kant en klaar snoertje :)
Pagina: 1