Toon posts:

Perl of Python in maximaal 1 maand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Voor een applicatie die we moeten ontwikkelen hebben we maximaal één maand de tijd om een nieuwe scriptingstaal / programmeertaal onder de knie te krijgen.

De implmentatieomgeving, waar de site met database verbinding wordt gehost, ondersteund alleen Perl en Python op een Apache server i.c.m. Unix.

We hebben gedegen kennis van Visual Basic / .Net; Java; beginnend ASP en beginnend PHP. Nu is onze vraag welke taal kunnen we het beste nemen. Python of Perl. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Is het haalbaar in een maand?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Met beiden kun je gewoon scripten, maar je moet even kijken welke van de 2 talen de handigste 'tools' hebben. Perl heeft 'kaal' niet veel zaken zoals php standaard in zich heeft, maar er zijn wel veel libraries. Je moet ze wel weten te vinden.

Volgens mij is python wat nieuwer dan perl en (correct me when I'm wrong), iets meer gericht op webscripting dan Perl. Perl is meer algemeen gericht, maar je kunt er ook mee cgi-en.

*insert signature here

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Als het goed is, krijg ik vandaag van mijn Unix leraar een uitgebreide Perl-handleiding. Ik zal ff vragen of hij hem ook digitaal heeft. Weet dus niet wat erin staat, maar het zal ongetwijfeld helpen. Van python weet ik niks, sterker nog, dit is de eerste keer dat ik het hoor. Wat moet de applicatie trouwens doen?

edit: Net wat gevonden op de site van mn leraar

http://odur.let.rug.nl/~birot/tm/program/week7.html

Sterkte!

[ Voor 0% gewijzigd door Shook op 21-10-2002 10:05 . Reden: Al iets gevonden ]

• Opvolger
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-07 23:24

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

ik heb net een heel project gemaakt in duitsland met Python, bij de GUI zet al een hele goede help, al kan je met PHP en C over weg heb je deze taal ook zo onder de knie (ikke wel in iedergeval) Perl kan je ook heel wat mee, maar na 5 weken Python, vind ik dat je meer en sneller dingen kunt doen met Python :)

By ikke geschrijft

Verwijderd

Ik denk dat je het beste voor Python kan gaan. Het is over het algemeen een veel leesbare en 'well rounded' taal dan Perl. Nadeel is dat er wat minder kan en klaar software voor is, de usergroup wat kleiner is, en misschien sommige software geen interface foor Python heeft die er wel voor Perl is.

Wat nuttige links:
- http://www.python.org/doc/Comparisons.html
- http://c2.com/cgi-bin/wiki?PythonVsPerl

Enjoy :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Draait er mod_perl en mod_python of mod_snake?
Wat moet je gaan maken?
Met hoeveel mensen ga je eraan werken?
Wat is het budget?
Kun je Zope op dat ding krijgen?

Wordt het uberhaupt een webapplicatie, of moet je shell scriptjes gaan maken?

Sorry, maar dit is echt wel heel erg weinig informatie...

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Ik zou voor Perl gaan, puur omdat er voor perl meer modules ed zijn die
je zo kunt gebruiken.
Met python zul je toch meer vanaf de grond op moeten bouwen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:26
Een maand, full-time? Dan kun je ze beiden leren en nog wel een derde taal naar keuze. :)

Mijn ervaring met Perl is dat er ontzettend veel handige modules zijn, waarmee je standaard werk als het communiceren met een databaseserver en het formatteren van output in een bepaald formaat zonder veel moeite voor elkaar krijgt. Aan de andere kant is Perl vooral geschikt voor eenvoudige scripts en Python misschien geschikter voor het bouwen van een complete applicatie. Ik vind Perl persoonlijk niet zo geslaagd voor echte grote projecten.

Ik heb trouwens geen eigen ervaring met Python, dus mijn advies is misschien niet betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor jullie reacties...
Heb enige ideeen en iformatrie opgedaan.
Pagina: 1