Toon posts:

hard disk leeg na kabel los halen??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb een xp pro draaien en heb 2 hds.
hd 1 2 partities
hd 2 1 partitie
ik heb mijn 2e hd los gemaakt zonder dat de stroom aan stond.
heb tijdelijk een andere hd geformatteerd.dus mijn 2e hd was dus losgekoppeld.
nadat ik dus die andere hd heb geformatteerd en weg heb gelegd en mijn 2e hd wou aan sluiten gaf xp nadat alles weer aan stond dat mijn hd niet geformatteerd was en wou hem formatteren.dit heb ik dus geweigerd.
nou wil ik ZEER graag mijn data weer terug die er op stond..
wie o wie kan mij helpen..

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
:? ik snap je verhaal niet echt...

maar volgens mij heeft dit te maken met het feit dat er geen OS op je HD2 staat...

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Wat heb je gedaan met die hd in de tussentijd dat die niet in je systeem zat, misschien is er wel wat gebeurt woordoor er nu iets aan de hand kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er niets mee gedaan.. hij was gewoon los gekoppeld in de behuizing.
er stond ook geen OS op.. alleen maar data zoals opslag van mails en fotos.maar ik heb hem dus niet geformatteerd ofzo..hij deed het ook gewoon goed..maar ik wou dus een andere hd even aankoppelen en die formatteren.dus mijn hd 2 !! was dus los en een andere heb ik dus aangekoppeld. en die is geformatteerd.mijn hd 2 heb ik dus niet gebruikt in die tijd.mijn hd 1 en partitie 1 daar staat mijn OS op.Xp pro. en op partitie 2 heb ik andere dingen staan.maar nu komt dus mijn probleem.Mijn hd 2 is dus weer aan gesloten op de pc en nu zegt xp dat mijn hd2 niet geformatteerd is.dat hoeft ook niet.. er STOND data op.. maar die is nu weg???
ik hoop dat ik nu wel genoeg heb kunnen uitleggen..
snappen jullie het nu??
damn ben echt wanhopig :'(

Verwijderd

Probeer eens van de XP CD te booten en naar de Recovery Console te gaan (kan je de exacte procedure niet 1-2-3 uitleggen, ik heb hem ooit eens 1 keer hoeven te gebruiken).
Als die HD daarvandaan niet te benaderen is heb je denk ik echt een probleem. Zelf switch ik ook wel es van HD's, en die handelingen die jij gedaan hebt zijn iig niets mis mee. Zou gewoon moeten kunnen... Erg vaag dit.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens van de XP CD te booten en naar de Recovery Console te gaan (kan je de exacte procedure niet 1-2-3 uitleggen, ik heb hem ooit eens 1 keer hoeven te gebruiken).
Als die HD daarvandaan niet te benaderen is heb je denk ik echt een probleem. Zelf switch ik ook wel es van HD's, en die handelingen die jij gedaan hebt zijn iig niets mis mee. Zou gewoon moeten kunnen... Erg vaag dit

zekers... zelfs easycleaner zegt dat er geen bestanden op staan.
DAMN!! wat kan er in hemelsnaam fout gegaan zijn....
en die recovery console kan ik niet vinden op mijn xp.
kan xp ook niet opstarten van boot... ben volgens mij één van de weinige die dit probleem heeft. ook niet als ik via bios de 1e op cdrom of wat dan ook zet.. maar ja ..wie o wie.. pleazeee

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 17:18
check de kabel aansluiting nog ff voor de zekerheid. misschien is er een pinnetje verbogen of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
check de kabel aansluiting nog ff voor de zekerheid. misschien is er een pinnetje verbogen of iets dergelijks

heb ik gedaan.. alles in orde.. maar ik heb nu alleen die hd alleen aangesloten en de rest weg gelaten.. via dos opgestart maar dan kom ik dus bij mijn C schijf zoals de pc hem dan noemt en dan zegt ie dat ie bezig is met de c schijf te lezen ?????
how??? en via norton anti virus een virus scan maar gedaan maar daar is met 2 seconden klaar mee..
wat voor extrs oplossingen kunnen er zijn

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 15:01

TwoR

Gekleurde stippen

Probeer de geformateerde schijf nog een keer aan te sluite en kijk wat winXP dan doet. hang daarna nog eens HD2 erin.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Probeer ook eens die HD in een andere comp te zetten en kijken of er nog wat op staat. Het kan iig niet zo zijn dat ie geformateerd is zonder dat je er iets voor hebt moeten doen (of hij moet kapot zijn gegaan)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie de OM FAQ voor tooltjes om de data te recoveren, misschien dat het daarmee wel lukt.

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Is de groote van je Harddisk wel weer goed gededecteert ? , bij foutieve groote moet je ook op nieuw formateren.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Ja, check in je bios of je 2e hd wel goed gedetecteerd wordt. Zo niet dan moet je hem even laten auto detecteren of eventueel met de hand instellen.

• Kappie
  • Laatst online: 29-03 19:09

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb het ook wel eens gehad. In Windows 9x werd mijn 2e data schijf gewoon gelezen en onder XP lukte het niet. Hij gaf ook de melding of het geformateerd kon worden.
Na onderzoek bleek dat de schijf te te warm werd. Ik heb toen mijn pc maar verder van de verwarming gezet en sindsdien geen problemen meer.

Probeer het eens met een 9x of dos bootflop.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:02

SkyStreaker

Move on up!

Kijk idd ff op de kabels goed zitten. Check ook ff de biosinstellingen correct zijn. doet ie het nog niet, maak een bootflop en zet je HD die vaag doet op de primary master en kijk dan nog eens... doet ie het nog niet? Aiaiai... zou het misschien kunnen dat je FAT-tabel corrupt is? Scandisk eroverheen raggen. Succes

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 11:36:
Ja, check in je bios of je 2e hd wel goed gedetecteerd wordt. Zo niet dan moet je hem even laten auto detecteren of eventueel met de hand instellen.
Lijkt mij ook wel de oplossing.

Als dat niet werkt, probeer het schijfje te benaderen met een andere OS (voor ntfs -> w2000 en voor fat -> w98) dit probleen heb ik ook gehad met een floppie, xp kon er niks meer mee, maar mijn w98 bakkie kom hem zonder probs lezen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Juist. Je disk in een andere PC hangen, desnoods met de NTFS-lezer van Sysinternals. Als je niks met je disk gedaan hebt, is de kans groot dat je data er nog gewoon op staat.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
welke moet ik nou hebben? xp of 98. wat een progjes...

Verwijderd

Topicstarter
heb nu mn hd verwisselt met die ene die geformatteerd is en nog steeds geen verandering.ook in bios auto detect en daar staat ie ook gewoon..alleen als ik het wil controleren via win 98 moet ik wel iemand vinden die win98 heeft of kan het ook anders?
wat ik ook niet begrijp is dat ik mijn (lege) schijf als master in stel en dan via dos hem opvraag de opmerking krijg dat ie zegt dat ie de hd aan het lezen maar er gebeurt niets..

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je hoefd niet per see w98 te hebben geinstaleerd. ALS de harddisk niet ntfs is, maar fat kan je het op de volgende besturingssystemen proberen : dos, w95, w98, ME. maak, zoek of regel een opstart diskette, en daarmee de putter opstarten en alshetgoedis kan je (in dos) de schijf benaderen

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
De_Paashaas schreef op 21 oktober 2002 @ 12:05:
Je hoefd niet per see w98 te hebben geinstaleerd. ALS de harddisk niet ntfs is, maar fat kan je het op de volgende besturingssystemen proberen : dos, w95, w98, ME. maak, zoek of regel een opstart diskette, en daarmee de putter opstarten en alshetgoedis kan je (in dos) de schijf benaderen
geprobeerd maar zoals ik al zei ... c schijf wordt gelezen maar geen reactie....

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Klinkt gek maar ik heb een keer gehad dat mijn molex stekker kapot was en de HD gewoon een paar keer achter elkaar geen stroom meer kreeg. terwijl me pc aanstond

opnieuw gestart, en toen kon ie me hd niet meer vinden..
bleek dat ie dus gewoon helemaal kapot was (begon te tikken enzo, maar het was geen crash maar een soort kortsluiting ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 17:20
Begint die harddisk wel te draaien? Straks is die gewoon kapot :(

Mischien dat die harddisk in je BIOS fout stond, maar na herinstallatie en auto detect nu wel goed. Wat je hieraan kan doen durf ik helaas zo niet te zeggen, mischien iemand anders?

Tis maar mijn idee, maar ik hoop dat je (of iemand anders) er iets aan heeft.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

bootflop, start pqmagic en als die de hd niet kan lezen = partitietabel kapot = bye bye gegevens.?!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:02

SkyStreaker

Move on up!

[quote][b][message=15644103,noline]
schreef op 21 oktober 2002 @ 12:16[/message]:[/b]
bootflop, start pqmagic en als die de hd niet kan lezen = partitietabel kapot = bye bye gegevens.?!
Er is ALTIJD een reserve kopie die chkdsk of scandisk kan terugzetten, als die OOK fucked up is... dan ben je heeeeeeeeeel erg de pisang tenzij je iemand kent die norton systemworks heeft en de DOS-utils heeft, dan zou ik als een GEK ff Norton Diskdoctor en NOrton Unerase halen en die gebruiken.

Check inderdaad ook ff of ALLE kabels goed zijn aangesloten en probeer ook een andere IDE kabel. Zoniet, probeer je HD op andermans PC, werkt dat nog niet. Dan zie ik het HEEL erg somber voor je in kerel.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

mag ik vragen welk merk hdd je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
quantum fireball 20 gig.
maar hij doet het gewoon...maar nu heb ik dus norton recovery gebruikt en nu vond ik via een plekje in mn c schijf oude data die dus ook mn fotos had.. dus dat is al een beetje een opluchting.. maar nu ben ik dus nog mijn tig.. gig kwijt en mn installatieprogjes.. wie weet een betere oplossing dan norton??
Pagina: 1