Welk 3d-pakket voor welke situatie

Pagina: 1
Acties:

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Al is er niet om gevraagd.
Door al die geweldige 3d projecten heb ik al verschillende mensen horen vragen welk pakket ze moeten gebruiken om '1337' plaatjes te kunnen maken.

Ik kwam vandaag langs dit artikel waar een hoop redenen om verschillende 3d pakketten te gebruiken toch vrij netjes en getracht objectief uiteengezet worden.
't is een flinke lap text, en als je eenmaal begint. Hou dan niet op na de eerste post, want het gaat door.

De thread is eigenlijk niet echt bedoeld voor echte beginners. Er komen toch behoorlijk wat vaktermen langs. Maar helemaal nutteloos zal het niet zijn.

http://zaon.org/forums/showthread.php?s=&threadid=299

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:58
nou nou da's een lap tekst, maar vaktermen valt reuze mee, ze gaan er vooral op in waar je welk proggie het best voor kan gebruiken en gaan er dan 2 pagina's lang over bakkelijen.

edit; pagina 2 gaat nogal off-topic, en gaan ze door over scripting en render features e.d., de 1e post geeft je genoeg info.

• maratropa
  • Niet online
ach, op het niveau van max, maya, lightwave en softimage kun je practisch alles met alle programma's. Er worden zo veel woorden aan verspild. Maxers tegen lightwavers, dat staat altijd garant voor vuurwerk :)

specs

• MaDDoG
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
klopt, blijft zo'n oorlog onderwerp. Ala intel <> amd, of pc <> apple.
Maar er werdt in iedergeval weinig onbeargumeteerd neergehaald of opgehemeld.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Het beste is om de programmas waar tussen je twijfelt eerst uit te proberen want ik heb vaak dat sommige programmas gewoon fijner aan voelen en ik vind ontwerpen in Maya makkelijker dan in max terwijl iedreen zegt da max makkelijker is.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik gebruik in mijn afstudeerproject ongeveer alles wat ik kan vinden, van MAX tot MAYA en van Rhino tot verschillende CAD/CAM applicaties. NURBS zijn cool in dat geval :P
Iedere applicatie heeft zijn sterke en zwakke punten, MAX is absoluut niet heilig, MAYA evenmin.

de betaler vervuilt

Pagina: 1