Toon posts:

Welk kaartje kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een PCI kaartje waarop ik de TV (beel EN geluid) op aan kan sluiten en waarmee ik dan DVD, AVI, DIVX, en MPEG films kan bekijken op de TV.

Ik zoek geen videokaart want die heb ik al 1 goeie (Radeon9700pro).
De bedoeling is eigenlijk dat ik met de pc gewoon kan blijven doorwerken en dat tegelijkertijd iemand anders op de TV een film kan kijken.
Met doorwerken bedoel ik internetten, ms office (niet gamen, was wel leuk als dat ook zou kunnen).
Ook het geluid moet via deze kaar gaan zodat mijn geluidskaart het geluid van de PC kan blijven afspelen.

Ik heb nu 1 kaart erin zitten die dit BIJNA kan, deze kaart (een cinemaster c1.2) kan echter alleen DVD's en Videocd's afspelen en ook alleen maar vanaf cd/dvd rechtstreeks. Ik zoek dus een zelfde soort kaartje dat dus ook AVI en DIVX kan afspelen en heel belangrijk dat die FILES kan afspelen (dus vanaf de HD).

Heb al eens gezocht maar weet niet goed waarop ik moet zoeken, enigste wat ik gevonden heb is een of ander hollywood kaartje maar kan daar weer nergens iets van vinden of deze aan mijn eisen voldoet.
Iemand een idee of ervaring met zo'n kaart?

Thx

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
nieuws: Sigma Xcard DivX decoderkaart review

Sigma Xcard DivX decoderkaart

Bij Tom's Hardware is een review verschenen over de Xcard van Sigma Designs. Dit is de eerste kaart die hardwarematig DivX films kan decoderen en tevens MPEG 1 en MPEG 2 aankan. Hier geldt wel een beperking, alleen DivX films gecodeerd met DivX 4.02 of hoger worden ondersteund. Het blijkt dat de kaart prima werkt. Op een Duron 650 was de CPU load bij het afspelen van een stukje DivX video slechts rond de 10 procent terwijl dat zonder Xcard rond de 80 procent zat. De conclusie is positief; voor slechts 99 dollar krijg je niet alleen de kaart, maar ook een berg kabels en een afstandsbediening. Alleen de meegeleverde software is een minpuntje

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Bij de kijkshop een televiewer aanschaffen. geeft RGB beeld door via scart. monitor signaal in via D-sub. afstandbediening. Goed beeld, iig beter als een tv out. kost: 80 euro

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 08:09:
Bij de kijkshop een televiewer aanschaffen. geeft RGB beeld door via scart. monitor signaal in via D-sub. afstandbediening. Goed beeld, iig beter als een tv out. kost: 80 euro
die kost geen 80, maar 120 pleuro...

Verwijderd

Topicstarter
Die televiewer is niet wat ik bedoel, dit is een aparaat wat op je vga kaart wordt aangesloten. Ik heb al een TV out op mijn VGA kaart.

Het moet een PCI kaart zijn waarop beeld EN geluid direct op afgetakt kan worden en op de TV kan worden aangesloten.
Dan moet dat ding dus ook blijven werken als ik met de pc bezig ben. Dus dat ding laat een file/dvd zien op TV terwijl tegelijkertijd op de zelfde pc iemand bv mp'3s aan het afspelen is of iets anders.....

Iemand nog meer ideeen?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

lowbuget pc inelkaar zetten?

-

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij ook de enige oplossing: een andere pc te kopen/regelen

In principe kan het wel met een tv-out en bijv twinview van Nvidea (als je een geforce had gehad) maar echt lekker gaat het niet. (uit ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
?????

Nee ik wil gewoon met mijn huidige PC films kunnen kijken op de TV terwijl ik de pc ook nog voor andere dingen kan gebruikne (heb hier al 3 pc's staan)

Wat mijn huidige kaartje doet is gewoon GEWELDIG, dat kaarte werkt totaal onafhankelijk van je pc. ALtijd beste beeld op TV, niks aan klooien met resoluties of beeld kwaliteit.
Geen rare capriolen uithalen met verloop stekkers voor het geluid (pc speakers en tv) gewwoon RGB out en audio out op het kaartje, in TV op AV zetten en hetr werkt, beeld en geluid! Je pc draait gewoon door en op de TV loopt de film.
Tsja het nadeel nu is dat ik alleen vanaf cd/dvd kan kijken, dus geen files en ook geen DiVX.
Het kaartje hoeft niet hardware matig te decoderen van mij, de pc is snel genoeg, het gaat me om het GEMAK!
Pagina: 1