Gekkie is a proud member of TheBenny!
Ja, de meeste chipsetkoelers zullen echt wel volstaan... Zolang je niet het meest prutserige chipsetkoelertje koopt dat je kunt vinden zit het wel goed
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ben wel voorzichtig met het verwijderen. Sommige MoBo's (hoest ECS K7S5A hoest) hebben ook nog een kleefstickertje tussen chip en koeler, die gaan soms moeilijk los. Voorzichtig verwijderen.
Ow, en aan koelprut denken bij een nieuwe
Ow, en aan koelprut denken bij een nieuwe
Forget your fears...
...and want to know more...
Wees daar blij mee, dat betekent dat er nog enige warmteoverdracht gebeurt. Toen ik m'n CUBX onderzocht kwam ik erachter dat er NIETS tussen heatsink en northbridge zat.Aetje schreef op 21 oktober 2002 @ 03:15:
Ben wel voorzichtig met het verwijderen. Sommige MoBo's (hoest ECS K7S5A hoest) hebben ook nog een kleefstickertje tussen chip en koeler, die gaan soms moeilijk los. Voorzichtig verwijderen.
Juist, dat is ook wat m'n CUBX cadeau kreeg. De heatsink werd warmer->de northbridge koeler.Ow, en aan koelprut denken bij een nieuwe
Oslik blyat! Oslik!
Daar was ig dus niet blij mee, die tape werkte als een soort isolatiemateriaal. K7S5A is berucht op z'n instabiliteit bij hogere FSB... Dit is een oorzaak...dion_b schreef op 21 oktober 2002 @ 03:22:
Wees daar blij mee, dat betekent dat er nog enige warmteoverdracht gebeurt. Toen ik m'n CUBX onderzocht kwam ik erachter dat er NIETS tussen heatsink en northbridge zat.
Zelfde effect hierJuist, dat is ook wat m'n CUBX cadeau kreeg. De heatsink werd warmer->de northbridge koeler.
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Kan makkelijk: met de twee klipjes zit het koelrtje op de northbridge: mobo eruit -> oude koelertje verwijderen, en bijvoorbeeld een Zalman passief koelertje eropzetten -> gaat tenminste noooooit meer aanlopen 
Alle "normale" chipsetkoelertjes kunnen op dezelfde twee gaten gemonteerd worden .
Alle "normale" chipsetkoelertjes kunnen op dezelfde twee gaten gemonteerd worden .
_Gekkie_ schreef op 21 oktober 2002 @ 02:52:
Geacht u allen,
Ik heb een Asus A7V266E met een XP1700+ Nu is mijn chipset koelertje die daarop loopt te loeien de laatste tijd wat meer herrie gaan maken dan ik eigenlijk lief heb. Kan ik deze er gewoon afslopen en er een ander (zeg de SPIRE JACS06Chip Cooler) erop plakken?
Gaarne uw advies
Een blue orb past i.i.g. niet op de gaatjes. Vastlijmen dus (of met de meegeleverde tape)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
keej...
thnx!
Ik zal kijken of ik ergens een leuke zalman chipset koeler kan vinden... (toch handig dat GoT
dit soort gekke vragen toch snel antwoord!
)
Mijn dank is groot!
thnx!
Ik zal kijken of ik ergens een leuke zalman chipset koeler kan vinden... (toch handig dat GoT
Mijn dank is groot!
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Pagina: 1