Ik wil zo'n ding kopen om op m'n dvd speler aan te sluiten. ik dacht aan de philips hc8900. heeft iemand =hier zo'n ding en zo ja wat zijn de ervaringen ermee ? thanks
Verwijderd
Ja, mijn ervaring is, koop GEEN draadloze koptelefoon! Ik heb zelf een Sennheiser, dus al helemaal geen goedkoop geval, en dat was een infrarode. Het kreng is om van te huilen, veel ruis, weinig vermogen, gekut met batterijtjes enz. enz. Met een radiografische ben je van de ruis af, maar het blijft een feit, met een draadloze koptelefoon heb je gewoon nooit de kracht en de dynamiek die een gewone koptelefoon kan bieden. Ik zou zeggen, koop gewoon een mooie Sennheiser of AKG met snoer voor een guldentje of 300, dan heb je gewoon een goed ding.
Ik ben het met nare man eens, ik zou ook gewoon een koptelefoon met snoer aanschaffen, dan heb je meer waar voor je geld.
Ik had zelf eerst een radiografische van Sony, deze heb ik vervangen door een model met snoer, welke ondanks dat hij de helft goedkoper was een stuk beter klinkt.
Ik had zelf eerst een radiografische van Sony, deze heb ik vervangen door een model met snoer, welke ondanks dat hij de helft goedkoper was een stuk beter klinkt.
Zelf geen ervaring mee, maar wel interesse! 
Infrarood +/- 7-8 meter bereik (geen muren er tussen
) Heb je dus niet veel aan denk ik 
Radiografisch tot +/- 100m (met muren er eventueel tussen) Lijkt mij wel goed. Want het is een radiografisch signaal (zelfde idee als een radio dus... alleen veel minder zendvermogen) Zou dus goed moeten werken zou ik denken (maar dus geen ervaring mee
). Maar vind wel raar dat mensen er niet tevreden mee zijn
Waar ligt dat dan aan
Infrarood +/- 7-8 meter bereik (geen muren er tussen
Radiografisch tot +/- 100m (met muren er eventueel tussen) Lijkt mij wel goed. Want het is een radiografisch signaal (zelfde idee als een radio dus... alleen veel minder zendvermogen) Zou dus goed moeten werken zou ik denken (maar dus geen ervaring mee
In de consumentenbondgids van deze maand staat een test. Een bepaal type Philips van 100,- kwam er als beste koop uit, en voor die prijs kun je het best eens proberen (hij was btw _geen_ infrarood, maar radiogr.)
/edit typo/
/edit typo/
*insert signature here
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 13:08 schreef Psychostase het volgende:
). Maar vind wel raar dat mensen er niet tevreden mee zijn
Waar ligt dat dan aan :?[/quote]Ik denk dat dat komt omdat radio SLECHT is in vergelijking met CD/DVD geluid. Niemand KAN tevreden zijn met een cd/dvd-luisteren op radiokwaliteit.
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
Omdat uit bovenstaande posts al blijkt dat de kwaliteit van "radiografische" koptelefoons te wensen over laat.
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar niet geschikt en zeker niet betaalbaar voor de consument.
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar niet geschikt en zeker niet betaalbaar voor de consument.
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
Natuurlijk kan dat wel. Daar heb je in-ear-monitoring voor. Maar dat is inderdaad afgrijselijk duur (zo 2000 piek, of in ieder geval meer dan 1000).
Correct me if I'm wrong.
Correct me if I'm wrong.
Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75
ik heb een radiographische sennheiser, met accu's ding werkt perfect!
Laten we lekker link gaan doen...
Verwijderd
Consumentengids:
philips sbc hc8350 = redelijk/goed voor fl.100 piek
AKG 30 afc = goed geluid voor 300 piek.
Enige nut: je kunt (als de reikwijdte voldoende is! Niet bij deze twee!) met een koptelefoon op je hele huis stofzuigen.
Zit je ergens op een stoel: neem een snoermodel.
philips sbc hc8350 = redelijk/goed voor fl.100 piek
AKG 30 afc = goed geluid voor 300 piek.
Enige nut: je kunt (als de reikwijdte voldoende is! Niet bij deze twee!) met een koptelefoon op je hele huis stofzuigen.
Zit je ergens op een stoel: neem een snoermodel.
Verwijderd
Radiografisch-draadloze hoofdtelefoons zijn idd beter wanneer je in een andere kamer wil luisteren. Ook ontbreekt er de ruis die een infrarood model kenmerkt. Het blijft echter, dat een accu'tje nooit genoeg (continu) vermogen kan leveren om kwaliteitsweergave te verzekeren. Met snoer kan dat wel. Maar goed, zoals augustus al zei, zit je in een stoel, koop dan een hoofdtelefoon met snoer.
wordt de kwaliteit van een koptelefoon trouwens merkbaar lager als je er een koptelefoon-verlengsnoertje van enkele (2 of 3 ofzo) meters tussenzet?
Pagina: 1