[Online Games] Minimale bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Nou wil ik deze week met marzzman een LAN gaan doen...

Ik heb draadloos internet....vergelijkbaar met 512kB/s downstream want ik haal ongeveer 50-60 kB/s.... We hebben beide WinXP, dus het netwerk op zich is het probleem niet (hebben we al een keer eerder gedaan ;) )

maar: als we nu spellen online willen gaan doen, als:

- UT
- UT2K3
- CS
etc. etc.

is mijn bandbreedte dan toereikend? Geen te hoge ping oid? ik vroeg het me gewoon af, het is de eerste keer dat we nu met internet doen... vorige keer was ik bij marzzman, en toen hebben we niet kunnen internetten...hij heeft geen kabel, ADSL oid, maar gewoon een modem. (Deze was er toen uitgesprongen door de bliksem), dus hebben we het (sowieso) niet kunnen testen....

Iemand? :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

En als er nou nog 2 man meer bijkomen ... welke games trekt de verbinding dan nog?

UT2K3 werkt toch niet bij mij (niet officieel :X ) maar zouden we bijvoorbeeld met zijn vieren (voorbeeld) kunnen UT'en of Couter Striken ofzo :P ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Als je over internet gaat spelen blijft de ping waarschijnlijk redelijk tot de drie man ofzo, maar je kan niet met z'n allen in hetzelfde online spel (allemaal zelfde IP).

Dus je kan bijvoorbeeld wel allemaal counterstriken, maar niet in dezelfde map.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 00:50:
Als je over internet gaat spelen blijft de ping waarschijnlijk redelijk tot de drie man ofzo, maar je kan niet met z'n allen in hetzelfde online spel (allemaal zelfde IP).

dat klopt helemaal, dus nie in dezelfde map, maar wel tegelijk.... cs (down: 3 kb/s up 2kb/s), zal het volgens mij makkelijk moeten halen...

• gangsterjoey

Als we met z'n 2-en zijn.....en ik heb mijn pc als 'host' zeg maar, en marzzman's pc als 'guest', en we willen met zijn 2'-en online UT2K3(oid) spelen met andere online gamers erbij....kan dat ook niet (in dezelfde map dus)?

Is er niks waarmee ik marzzman een ander IP-adres kan geven dan?
btw: mijn IP-adres is 'door DHCP toegekend'...kweetnie of dit verschil uitmaakt.. :?

|| Specs ||

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok, maar we willen dus wel in dezelfde map spelen. CS is dus waarschijnlijk geen optie. Of je moeten apart gaan lannen :) ...

UT trekt hij dat :? ??? Want het is heel vreemd, mijn modem trekt UT2003 wel (toen er nog geen beveiligde servers waren) , maar UT ECHT niet :( !!!

En gaat MoH:aa , Warcraft 3, SoF2 enzo lukken (de wat nieuwere games) ... en BF1942 bijvoorbeeld :? ...

Erg nieuwsgierig .

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
Ik heb even in de pricewatch zitten snuffelen...nu heb ik gezien dat je voor een euro of 30 al een 10/100 5-poorts switch hebt.... maar voor datzelfde bedrag heb je ook een switching HUB, maar óók een 11Mbps HUB...wat is nou een verstandige keuze? :? 'Waarmee behoud je de meeste internet-snelheid als we met 2-en of 4-en zitten te downen...? of online te gamen? :?

[ff iets anders]
Mijn verbindingssnelheid is 11Mbps, zou het dan zonde zijn om een 10 Mb-HUB te kopen?
[/ff iets anders]

|| Specs ||

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

11 MBps is toch voor WLAN?

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Bandbreedte lijkt me zeker geen probleem. Maar tegelijkertijd hetzelfde spel spelen via dezelfde poort zal niet echt goed gaan...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bandbreedte is niet zozeer het probleem, het probleem is meestal dat je ping omhoog schiet wanneer je verschillende dingen gaat doen.

Maar je kunt het altijd proberen, vantevoren is het moeilijk in te schatten ... het hangt ook van de verbinding van thuis naar de provider af, en van de server(s) waar je op speelt.

• gangsterjoey
WLAN? Worldwide Local Area Network :?

In ieders geval:
oeps verkeerde plaaike |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/verbindingssnelheid.JPG

Deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/verbindingssnelheid2.JPG

^^^^ Geloof je me nu? :)

|| Specs ||

Verwijderd

Natuurlijk kan je wel met de zelfde IP spelen, alleen niet via gamespy. Ik heb hier 3 computers op een rij. En speel dus ook vaak met zijn 3-en tegelijk over 1 routertje. Denk dan aan RTCW, WC3, AA en BF1942. Ik heb wel altijd een goede ping door mijn goede provider (en waarschijnlijk dat ik dicht bij een spoorweg woon) met 1mbit ADSL. Gaat prima dus. We zitten dan nog alle 3 met een ping van onder de 100

Met wireless lan heb ik weinig ervaring. Maar aan mijn 10mbit hubje heb ik natuurlijk meer dan genoeg. Gezien ik maar 1Mbit ADSL heb.

• gangsterjoey
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 06:58:
Natuurlijk kan je wel met de zelfde IP spelen, alleen niet via gamespy. Ik heb hier 3 computers op een rij. En speel dus ook vaak met zijn 3-en tegelijk over 1 routertje. Denk dan aan RTCW, WC3, AA en BF1942. Ik heb wel altijd een goede ping door mijn goede provider (en waarschijnlijk dat ik dicht bij een spoorweg woon) met 1mbit ADSL. Gaat prima dus. We zitten dan nog alle 3 met een ping van onder de 100

Met wireless lan heb ik weinig ervaring. Maar aan mijn 10mbit hubje heb ik natuurlijk meer dan genoeg. Gezien ik maar 1Mbit ADSL heb.
wat is dat? :?

|| Specs ||

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ik heb ook wel degenlijk met zn 2en op 1 CS server gespeeld met 1 IP. Ook via Gamespy... Vraag me niet hoe het kan maar we hadden alle 2 gewoon een normale ping (15-25, heerlijk quicknet :P)

Mijn PC'tje

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 19:52
8)7 * SyphOn is nie wakker

[ Voor 0% gewijzigd door SyphOn op 21-10-2002 07:45 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Verwijderd

Wat is wat? A.U.B. formuleer je vraag!
Ik zal ff wat duidelijk proberen te maken :) :

- een spoorweg is een spoor zonder weg 8)7 8)7 8)7
- 1Mbit ADSL is internet dat met 1024 kb/s gaat (downstream), dit getal haal je in principe altijd, waar Chello nauwelijks op de helft komt[512 kb/s waarvan ik er op m'n best nog maar 250 kb/s uit heb kunnen slepen :+ ]
- Een 10Mbit HUB/Switch/Router is zeker genoeg, als je internet hebt dat maar 1 van die 10 MB gebruikt/aankan dan zit je wel goed...

Ik hoop dat het iets heeft geholpen B) !
Anders: Flame me! 8)7 :+

• gangsterjoey
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 08:18:
[...]

Wat is wat? A.U.B. formuleer je vraag!
Ik zal ff wat duidelijk proberen te maken :) :

- een spoorweg is een spoor zonder weg 8)7 8)7 8)7
- 1Mbit ADSL is internet dat met 1024 kb/s gaat (downstream), dit getal haal je in principe altijd, waar Chello nauwelijks op de helft komt[512 kb/s waarvan ik er op m'n best nog maar 250 kb/s uit heb kunnen slepen :+ ]
- Een 10Mbit HUB/Switch/Router is zeker genoeg, als je internet hebt dat maar 1 van die 10 MB gebruikt/aankan dan zit je wel goed...

Ik hoop dat het iets heeft geholpen B) !
Anders: Flame me! 8)7 :+
Hey! een legale flame, dat kan ik natuurlijk niet achterwege laten.... })

LEES DE QUOTE NOG EENS SLAPERD!!!

>:) ;)

|| Specs ||

• gangsterjoey
Maar de één zegt dus dat hét wel kan, met 1 IP-adres in 1 map spelen... de ander weer nie... en ik wil graag weten hoe het nou zit met me 'koopjes' van rond de 30 euro....

|| Specs ||

• Quantor
  • Niet online
Met een router (of getweakte adsl-modem) kun je met meerdere pc's tegelijk spelen, ook op dezelfde server. Echter ping zal hoger zijn. En er is natuurlijk een grens qua aantal pc's tegelijk.

Ik zou altijd een switch kopen, er zijn genoeg postings over dit onderwerp geweest, dus zoek en gij zult vinden. Een switch is bijna altijd 100/10 mbit.

Ik begrijp dat jullie met een wlan (wireless lan) verbonden zijn, ik weet niet hoezeer dit je ping beinvloedt, maar hou daar ook rekening mee. Waarom heb je eigenlijk een hub/switch nodig??

• gangsterjoey
Quantor schreef op 21 oktober 2002 @ 15:03:
Met een router (of getweakte adsl-modem) kun je met meerdere pc's tegelijk spelen, ook op dezelfde server. Echter ping zal hoger zijn. En er is natuurlijk een grens qua aantal pc's tegelijk.

Ik zou altijd een switch kopen, er zijn genoeg postings over dit onderwerp geweest, dus zoek en gij zult vinden. Een switch is bijna altijd 100/10 mbit.

Ik begrijp dat jullie met een wlan (wireless lan) verbonden zijn, ik weet niet hoezeer dit je ping beinvloedt, maar hou daar ook rekening mee. Waarom heb je eigenlijk een hub/switch nodig??
Omdat we dat willen in geval we met meer als 2 personen zijn....en een crosscable dus niet toereikend is..... :)
We zijn zelf niet met een Wlan verbonden... Ik heb internet via een Wireless Area Network....

|| Specs ||

• gangsterjoey
*schopje...*

edit:
Ik heb even in de pricewatch zitten snuffelen...nu heb ik gezien dat je voor een euro of 30 al een 10/100 5-poorts switch hebt.... maar voor datzelfde bedrag heb je ook een switching HUB, maar óók een 11Mbps HUB...wat is nou een verstandige keuze? :? 'Waarmee behoud je de meeste internet-snelheid als we met 2-en of 4-en zitten te downen...? of online te gamen? :?

[ff iets anders]
Mijn verbindingssnelheid is 11Mbps, zou het dan zonde zijn om een 10 Mb-HUB te kopen?
[/ff iets anders]

|| Specs ||

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Weet je wat, we zien denk ik maar. We beginnen waarschijnlijk donderdag, so we'll keep you posted. We gaan toch maar van start :)

De meeste mensen deugen!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

gangsterjoey schreef op 21 oktober 2002 @ 04:19:
[...]

WLAN? Worldwide Local Area Network :?

In ieders geval:
oeps verkeerde plaaike |:(
[afbeelding]

Deze dan:
[afbeelding]

^^^^ Geloof je me nu? :)
Waarom zou je je IP wegsoepen? :O deze is aan je gateway te zien gewoon private ;) beetje teveel moeite en paranoia voor niets :Y)

Verwijderd

verkeerd gelezen :P

• gangsterjoey
Klubbheads schreef op 23 oktober 2002 @ 00:00:
[...]

Waarom zou je je IP wegsoepen? :O deze is aan je gateway te zien gewoon private ;) beetje teveel moeite en paranoia voor niets :Y)
is ook, maar je weet maar nooit met die tweakers allemaal....weet jij misschien iets?

|| Specs ||

• gangsterjoey
Sorry voor dit 'subtiele' schopje, maar de tijd begint nu wel een beetje te dringen...

Als ik moest kiezen voor een HUB, een SWITCHING HUB of een SWITCH... wat is dan het beste....? en maakt het uit van die 10MB als ik 11MBps heb, of heeft dit nix met elkaar te maken?

|| Specs ||

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 22:22

AirX

Tweak Guru

Ik trek counterstrike met 3 man makkelijk op een 1 mbit wireless verbinding, allemaal ping van 40 ofzo dan, valt te doen :D

Verwijderd

Dat kan dus wel ............... heb hier zelf 2 pc's staan en kan gewoon via me router een spel spelen , op dezelfde server met de dezelfde map . Verder heb ik hier bij me thuis , een maand geleden , een LAN gehouden met 8 pc's en die konden allemaal via dezelfde router , hetzelfde spel tegelijk spelen .

• gangsterjoey
gangsterjoey schreef op 23 oktober 2002 @ 14:18:
Sorry voor dit 'subtiele' schopje, maar de tijd begint nu wel een beetje te dringen...

Als ik moest kiezen voor een HUB, een SWITCHING HUB of een SWITCH... wat is dan het beste....? en maakt het uit van die 10MB als ik 11MBps heb, of heeft dit nix met elkaar te maken?
Ok, ik geloof nou wel dat het wel kan in de meeste gevallen,maar is er nou niemand die antwoord weet op de bovenstaande vraag ? :?

|| Specs ||

Verwijderd

Het maakt op zich niet veel uit echter de vraag is of je meer dan internet alleen over je knoop punt wilt voeren, als dat ja is dan kun je idd beter naar een 10/10mb switchje kijken voor alleen internet voegt het echter niets toe.
gangsterjoey schreef op 23 oktober 2002 @ 23:13:
[...]

Ok, ik geloof nou wel dat het wel kan in de meeste gevallen,maar is er nou niemand die antwoord weet op de bovenstaande vraag ? :?

• gangsterjoey
Dus een switch als ik wil gamen en internetten met meer dan 2 personen?

|| Specs ||

• marcelsmit
  • Laatst online: 27-11-2025

Das niet waar,ik zit hier weleens met een aantal maatjes te ut'en op internet,en dan allemaal op dezelfde server/map,het hangt trouwens behoorlijk af van de upload sneleheid die je hebt,des te hoger je upload snelheid des te beter het gaat,de upload is vaak de botleneck
Pagina: 1