Toon posts:

X terminal op non-linux OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een oude pc een snelle xterminal maken. Probleem bleek echter de videokaart van de oude pc die onder linux vrijwel niet aan de praat te krijgen blijkt. Vandaar deze vraag.
Zijn er andere platformen die een geschikte Xterminal kunnen maken? Ik dacht bijvoorbeeld aan Win95+cygwin ingesteld als shell oid. Of OS/2 met xfree86 (nadeel: verschrikkelijk langzame boottime).
Suggesties?

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Waarom lange boottime met XFree86 ?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het een wat ouder videokaartje is dan werkt het misschien nog wel onder XFree86 3.3.6.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
1. OS/2 met Xfree86 -- OS/2 heeft nu eenmaal hoge boottime en omdat ik dus eigenlijk de OS/2 onderlaag dan gebruiken zou moet dus de hele PM (Presentation Manager - OS/2 GUI) opstarten en niet alleen de command prompt. OS2 boot heel langzaam.

2. Al uitvoerig geprobeerd onder Xfree3.3.6 - officieel supported maar tis me na 2 weken prutsen nog steeds niet gelukt dus ik geef het op met xfree.

Verwijderd

wat voor een videokaart is het?

Verwijderd

Topicstarter
cirrus logic gd5428 - heeft lineair addressing nodig voor 16bpp kleurtjes... twil me niet lukken om dat te bewerkstelligen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
5428? 486 putertjes met een VLB kaart of zo'n chippie via de ISA bus onboard in je Pentium (heb hier een Dual P133 met zo'n chippie)

Volgens de XFree86 docs heb je de cirrus driver van XFree86 3.3.6 nodig.

Heb het een tijd geleden eens met Cygwin gedraaid, en behalve ruzie met ALT+F4 liep dat behoorlijk snel.
Pagina: 1