Toon posts:

Mobile P4 1.8 vs P4 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer aan het twijfelen geslagen...

Heb de keuze tussen een Asus p4 mobile 1.8 laptop en een Asus p4 2.0 laptop.
Beide hebben dezelfde specificaties (zelfde leverancier), maar een andere processor.

Wat moet ik doen:

1. Meer euro's, minder performance, minder energie verbruik en DB?

Of

2. Minder euro's, meer performance, meer energie verbruik en meer DB?

Verlos mij uit mijn twijfelachtige positie... Zal hem echt van de week moeten aanschaffen.

[EDIT] De mobile p4 1.8 is € 22 duurder...

Verwijderd

ik dnek dat het verschil tussen 1.8 en 2.0 minimaal is en dat de 1.8 toch wat langer meegaat (de batterij) dus tja ik zou voor de 1.8 gaan

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht naar grafieken waarin het performance verschil is terug te vinden, maar kan ze niet vinden. Als je het nodig hebt is het nergens... :(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ligt aan het prijsverschil :) (tenminste.. zo zou ik redenen als ik moest kiezen, want die 10% valt wel mee.. en de cpu is niet het enige wat energie verbruikt

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
als die P4 1,8 niet super veel duurder is, dan zou ik vor die P4 1,8 mobile gaan omdat hij minder energie verbruikt en voor minder lawaai zal zorgen.

zo veel verschil zal het niet wezen, 1,8 of 2,0

Verwijderd

Topicstarter
De mobile p4 1.8 is € 22 duurder...

Verwijderd

Je merkt het bijna niet, ik zou gewoon voor de 1,8 gaan. enne wat wil je ermee gaan doen? noujah 1,8 heeft mijn vote

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
1.8 Zeker!! Het scheelt wat in koeling en dus in lawaai van fan's

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

ik heb voor de 1.8 mobile gekozen, de 2.0 mobile is nl nog veel duurder......en de 2.0 slurpt meer (ca 30 min korter) en is wat warmer op de knietjes...... 10% CPU-verschil is IHMO ....% effektieve performance verschil....., vast geen 10%. De 1.7 en 1.6 hebben een andere cache bij de CPU (256 ip 512 kb), meen ik me te herinneren, dus dat maaktwel uit.
Ik was ca E 2060 kwijt voor de 1.8 mobile met 512 MB en combi DVD/CDRW.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:25
als je overal waar je komt stroom tot je beschikking hebt, en je je laptop gebruikt als "draagbare computer" dan zie ik geen reden om die mobile te nemen. (warmte valt trouwens enorm mee)

wil je m echt als laptop gebruiken, dan natuurlijk die mobile p4

(ik heb trouwens een 2 ghz p4 (niet mobile) en die doet ongeveer 2.5 uur met een batterij)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
uit ervaring kan ik zeggen dat een stille laptop op ten duur toch wel fijn is :)
Heb hier de 1.6 (niet mobile) Asus L3400s.
Zon hard draaiende fan kan snel voor irritatie zorgen -> geluidsoverlast.

Gewoon een mobile nemen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok... duidelijk....
Het moet dus wel een mobile worden... :-) Heb nu al een zo'n kast naast me staan die een takke herrie maakt. Wil hem daarom wel iets rustigers hebben.

Wist overigens niet dat een P4 laptop zonder mobile processor zoveel geluid maakt.
Pagina: 1