[PPTPd Compileren] Hulp nodig...

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik probeer de content van de tarball op http://pptpclient.sourceforge.net/#download te compileren naar een geldige binary... De oude PPTPd geeft nogal wat probleempjes en ik wil mijn Freesco routertje ietwat stabieler hebben wat connecties betreft...

Nu draait die dus op een 486je... En vanzelfsprekend heeft Freesco geen compiler installed. (is minimale distro).

Dus mijn vraag... Welke vriendelijke tweaker(ster) helpt mij even aan de binaries voor dit PPTPDaemoontje?

Forget your fears...
...and want to know more...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Aetje schreef op 20 oktober 2002 @ 23:46:
Dus mijn vraag... Welke vriendelijke tweaker(ster) helpt mij even aan de binaries voor dit PPTPDaemoontje?
Sorry, maar bijna iedereen die hier komt, heeft een 'echte' distro geinstalleerd, ik kan, met alle goede wil van de wereld, geen binaries voor FreeSCO maken, en als het me wel lukt, dan is het heel veel werk, omdat de kernel die bij FreeSCO heel erg oud is, er hele oude onderdelen bijzitten e.d., ik vrees dat je moet wachten, totdat iemand zo vriendelijk is, om deze op de FreeSCO site te zetten, of je installeerd een echte distro, waarvoor ik je naar het 'Welke distro'-draadje deel 2 verwijs ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Okee, ik ga op die distrodraad kijken...

[Edit]
Dat hielp me niet veel verder. Naja, volgende casus dan. Wat zou ik moeten doen om het zaakje -toch- zelf te compileren? Ik kan eventueel een freescobak zelf gebruiken (wel een 386)...

Forget your fears...

• moto-moi

moto-moi

Aetje schreef op 21 oktober 2002 @ 17:23:
Okee, ik ga op die distrodraad kijken...

[Edit]
Dat hielp me niet veel verder.
Daarin kun je raad vragen voor een andere distro, waarbij je dus wel makkelijk kun compileren..
Naja, volgende casus dan. Wat zou ik moeten doen om het zaakje -toch- zelf te compileren? Ik kan eventueel een freescobak zelf gebruiken (wel een 386)...
Je hebt een compiler nodig (gcc)
een groot aantal libs, waaronder bijv. libc
automake, autoconf.
eventueel kernelheaders, mocht je programma dat nodig hebben.

En de truc is, dat die allemaal bij de versies die op je FreeSCO bak staan moeten passen.

Ik kan je zo een gecompileerde versie van pptpclient geven, maar deze zal alleen op hedendaagse machines, met hedendaagse libc's willen draaien.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Kortom, gewoon de versies van die dingen pakken :?

Okee, hier kan ik verder mee! Bedankt!

Forget your fears...

• moto-moi

moto-moi

Aetje schreef op 21 oktober 2002 @ 18:14:
Kortom, gewoon de versies van die dingen pakken :?
Nee, het liefst de versies van de pakketen die ook voor FreeSCO zijn gebruikt, of je moet het 'static' compileren, dan heb je misschien wat meer mazzel, al heb ik dat nooit geprobeerd, en weet ik niet of dat rare bijwerkingen kan hebben..
Okee, hier kan ik verder mee! Bedankt!
succes :)

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Dat bedoelde ik, de versies van freesco. Ik heb die sources namelijk al, staan op de freesco site. Naja, eens zien wat die 386 er van bakt... Alleen even gcc nog installen denk ik,

Forget your fears...

Pagina: 1