Toon posts:

MBR KAPOT????

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier is denk ik mijn MBR aangepast/overschreven. Ik heb 1 HD met 3 partities. Hij wilde niet meer opstarten dus heb ik met een floppy opgestart. Daarna C en D geformateert en win 2k geinstaleerd op D. Op E staan (stonden)al mijn documenten. Wanneer ik op E klik zegt windows dat het geen geldige partitie is, oftewelo die moet ik formateren. Dit wil ik niet, ik wil gewoon weer mijn docuŽs hebben. Hoe los ik dit op!!!
Ik denk dus dat de verwijzing vanuit de MBR weg is(?). De data moet er nog wel staan.

Sorry, 2x zelfde topic

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Was toch zoeits als

fdisk /mbr

Verwijderd

Heb je al een goede virusscanner eroverheen gehaald? Als je met een bootflop de partitie kunt benaderen, moet Win2K dat ook kunnen.

Tenzij.....

Virusscannen!

Kijk anders eens met Partition Magic naar de partitie.

Verwijderd

Topicstarter
fdisk /mbr zet je toch een nieuwe schome mbr terug, oftewel kom ik NOOIT meer bij mijn oude data.

Met een bootflop kom ik ook niet op E, Helemaal niet, behalve dat hij hem wel ziet

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen. Ik ben al mijn documenten kwijt van alle jaren. (geen brander of xtra HD DUS geen backup).

Jaja het is dom

Verwijderd

gewoon doen

Wel de juiste bootflop gebruiken...

Dus Win95 voor Win95 en Win98 voor Win98

en dan FDISK /mbr

Verwijderd

Gewone fdisk gebruik wist Harddisks,
Fdisk /mbr maakt alleen het mbr opnieuw aan (msdos/win9x bootsector)
Hierna gewoon win2000 vanuit dos installeren (tip: start eerst xmsmmgr.exe en smartdrv.exe)

Is die e: bootable (primary partition + system files)?
zo ja, gewoon met een of ander schijfprogrammaatje actief maken
(partition magic bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel niet helemaal begrijpen maar: In je MBR staan toch de verwijzingen naar de plaats op de HD waar je data staat. Wanneer je iets zoekt of opent gaat de compu toch kijken in de mbr waar het progje staat. Of heb ik het een beetje helemaal mis.

Wanneer ik dus toch fdisk \mbr doe, wat gebeurt er dan.
(nu draait win2k geinstalleerd op D, op C staat niks en E kan ik niet bij)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 14:36 schreef BBL the 2nd het volgende:
Hierna gewoon win2000 vanuit dos installeren (tip: start eerst xmsmmgr.exe en smartdrv.exe)[/quote]Ik dacht dat je win2k niet vanuit dos kon installeren, moet toch altijd met bootable cdrom, en waarvoor is precies xmsmmgr.exe en smartdrv.exe

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 14:36 schreef BBL the 2nd het volgende:
Gewone fdisk gebruik wist Harddisks,
Fdisk /mbr maakt alleen het mbr opnieuw aan (msdos/win9x bootsector)
Hierna gewoon win2000 vanuit dos installeren (tip: start eerst xmsmmgr.exe en smartdrv.exe)

Is die e: bootable (primary partition + system files)?
zo ja, gewoon met een of ander schijfprogrammaatje actief maken
(partition magic bijvoorbeeld)[/quote]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22

Arno

PF5A

Aangezien dat Windows 2000 gewoon gebaseerd is op de NT4 kernel, kun je deze gewoon installeren met WINNT.EXE /b . Die twee bestanden voeren diskcache uit, zodat de installatie van Windows 2000 (of Windows NT 4.0) sneller verloopt... Dit kan zeker een uur schelen!!!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:18
gebruik "lost and found". probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
wat is lost and found en waar kan ik het downloaden/meer info over vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in tig zoekmachines lost and found ingetikt maar ik kan dat progje nergens vinden. evenals undel.exe Ik zoek gewoon een dat eeuwenoude undel.exe progje. Als je dat intikt dan krijg je tegenwoordig 10000000000 hits waar je geen f#ck aan hebt.
Ze zouden een 2de internet moeten openen, 1 met serieuze stuff en een voor de rest

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lost & found is een programmaatje van powerquest, de jongens die ook partition magic maken.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
Lost en Found heb ik nog wel een link voor, maar hier plaatsen leid onherroepelijk tot een slotje....
post je email ff

Verwijderd

Topicstarter
beest1@hotmail.com

bvd,

Bas

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
fdisk /mbr maakt alleen een nieuwe boot record, je gegevens blijven verders gewoon staan.

Vaak dan wil een pc niet meer opstarten terwijl wel de systeem bestanden aanwezig zijn. Kwestie van fdisk /mbr en vaak opgelost.

Vroeger waren er ook nog programma'tjes van o.a. seagate om dos met meer dan 1024 cyl te kunnen laten werken. werdt ook in de bootrecord geplaatst.
Als je dan harddisk overbouwde gewoon ff fdisk /mbr en alles cewl :)

Als een schijf niet meer toegankelijk is heb je denk ik een probleem. Is het geen NTFS partitie ofzo ? dan kun je er met NTFSdos pro nog wel komen..

Verwijderd

Topicstarter
nee, het is geen ntfs partitie. In fdisk geeft hij aan dat het een onbekende indeling heeft. Ik heb nu al fdisk /mbr gedaan, ik kan nog steeds niet op E komen. Wanneer ik E zou gaan formateren, is er dan nog een mogelijkheid om de oude data naar boven te krijgen (soort unformat ofzo)

iemand een idee

Verwijderd

Topicstarter
he grimreaper,
mail je nog ff die link naar lost and found

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik chkdsk opstart vind hij e wel, zegt ook dat hij hem repareert (alleen helpt niks). Scandisk zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik formateer, ben ik dan echt de data kwijt of zijn er progjes die dan de data nog kunnen recoveren

Verwijderd

Je kunt ook proberen met Norton ghost de partitie met de dat te verbergen, en bijvoorbeeld secondary partitie zichtbaar maken, en dan daar win98 (if available)
of win2k installeren!
Pagina: 1