[XP Pro] driver_power_state_failure

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

Topicstarter
Sinds een dag heb ik een blauw scherm met deze foutmelding (driver_power_state_failure) tijdens het afsluiten, nu vind ik een blauw scherm niet zo erg maar het werkelijke probleem is dat mijn page-file van Virtual Memory op 0 gezet wordt, er is dus niet meer met het systeem te werken..

Even wat puntjes:

- Werk al 5 maanden met XP op die machine zonder problemen.
- Probleem is van de een op de andere dag ontstaan, geen nieuwe software geinstalleerd, geen nieuwe hardware geinstalleerd.
- BIOS reset gedaan, niet geholpen.
- Herinstallatie van XP uitgevoerd, probleem is weer terug nadat de stroom van het systeem is geweest.

Ik heb wel een mogelijke oplossing gevonden (Het verwijderen van 'IRCFILTR.SYS' in SYSTEM32/DRIVERS maar dat bestand had ik niet eens dus daar ligt het niet aan.

Ik ben inmiddels radeloos en kan maar niet achterhalen waar het probleem vandaan komt, misschien rotte batterij op mainboard? Kan ik me ook niet voorstellen want de BIOS setup blijft netjes bewaard.

Wie kan me helpen? En wie kan verklaren waarom XP de pagefile bij het booten niet meer aangemaakt kan worden? (Misschien omdat tijdens de shutdown de pagefile corrupt is geraakt?)

Andere oplossingen die MS biedt helpen ook niet (Het uninstallen van unsigned drivers) en mogen ook niet baten eigenlijk omdat m'n systeem altijd prima heeft gedraaid en ik nooit wat aan de software en hardware config heb veranderd..

Edit: Bij het inloggen hoor ik trouwens een BEEP en moet ik op CTRL-ALT-DELETE drukken wil hij doorstarten (Geeft hij overigens niet weer maar ik probeerde maar wat)

Download my music on SoundCloud

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Update: Als de PC uit staat en ik stop de stekker in het stopcontact gaat hij vanzelf aan, alsof hij niet meer weet dat hij uit stond, normaal moet je nl. op de power-button drukken.

Toch de batterij misschien?

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Kick..

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
k i c k ?

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
dominicbout schreef op 21 oktober 2002 @ 18:42:
Update: Als de PC uit staat en ik stop de stekker in het stopcontact gaat hij vanzelf aan, alsof hij niet meer weet dat hij uit stond, normaal moet je nl. op de power-button drukken.

Toch de batterij misschien?
De oplossing op je probleem heb ik niet, maar de oplossing op bovenstaand neven-probleem wel. In het bios kun je instellen wat je pc moet doen als er weer stroom op je machine komt te staan. Nu verschilt dit per bios dus zul je even moeten zoeken naar de functie. Meestal zit het in Power management of zo iets dergelijks en heet het Restart after power loss. Dit kun je op enabled, disabled of Previous state zetten meestal. Als je hem op disable zet zal ie niet meer automatisch starten als er weer stroom op komt. Dit heb ik trouwens zelf wel, vind ik op zich wel handig. PC staat toch bijna altijd aan :)

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Sailorman schreef op 25 oktober 2002 @ 16:54:
[...]

De oplossing op je probleem heb ik niet, maar de oplossing op bovenstaand neven-probleem wel. In het bios kun je instellen wat je pc moet doen als er weer stroom op je machine komt te staan. Nu verschilt dit per bios dus zul je even moeten zoeken naar de functie. Meestal zit het in Power management of zo iets dergelijks en heet het Restart after power loss. Dit kun je op enabled, disabled of Previous state zetten meestal. Als je hem op disable zet zal ie niet meer automatisch starten als er weer stroom op komt. Dit heb ik trouwens zelf wel, vind ik op zich wel handig. PC staat toch bijna altijd aan :)
Klopt, die instelling heb ik ook mee lopen rommelen en het volgende resultaat geboekt: (Power-on after powerloss heb ik UIT staan, de PC mag dus NOOIT uit zichzelf aangaan na een powerloss)

- Wanneer de stroom een kwartiertje eraf is gegaan blijft hij netjes uit.
- Wanneer de stroom langer dan een uur eraf is gaat hij wel vanzelf aan..

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
kick? Of toch maar niet meer doen, vrees dat niemand een oplossing heeft..

Verwijderd

Uhm... vraagje. Heb je een NVIDIA videokaart?

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 23:38:
Uhm... vraagje. Heb je een NVIDIA videokaart?
Nope, een Diamond Speedstar A70.

Pagina: 1