Toon posts:

sysinstall wil niet ftpen, ondanks connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vigor router en een freebsd computertje voor LAMP met de L van Freebsd ;). Hij was altijd dual boot, maar nu wilde ik er alleen maar Fbsd op en dacht, ik doe wel even een full install, was al weer een tijdje geleden, maar nooit problemen gehad.
Nu dus wel... ik kom de ftp servers niet meer op van freebsd, ik heb er nu maar even fbsd 4.5 op gezet om uit te vogelen wat er mis is.

voor alle computers in het netwerk is de router de dns, en default gateway. en ik doe aan dhcp. dus: in rc.config staat dat;
ifconfig_rl0="dhcp"
en bij het booten krijgt ie netjes z'n ip (192.168.1.12) en de dns is de router 192.168.1.1 en de gateway dus ook 192.168.1.1

ik kan ook rustig alles pingen ook www.tweakers.net dus dns moet ook werken zou je denken. Maar als ik boot dan blijft hij al heel lang hangen bij het initieren van sendmail terwijl er in de Active Sessions Table dit staat:
192.168.1.12 0 0 194.109.104.104 0 3 0

waar 194.109.104.104 de nameserver van xs4all is, dus er gaat wel iets goed.
maar die 0 acher het ip, dat lijkt me niet echt te kloppen, omdat bij alle andere records van de andere computers gewoon ports staan.

/etc/resolv.conf is bij mij:
search my.router
nameserver 192.168.1.1
nameserver 192.168.1.1

het frustrerende was dat ie het vandaag heeeeel eventjes had gedaan, maar toen had ik zoveel zitten kloten dat het een zooitje was, en dat ik dacht, HET KAN DUS WEL, dus nog 1 keertje bij 0 beginnnen zodat ie maagdelijk netjes wordt, erg jammer. 8)7

• mezza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
dit is mij again, vanaf m'n werk, account van iemand anders, had net nieuw password, ben zo stom geweest om m niet te veranderen onthouden enz.

Als ik hem heel lang laat wachten bij het inloggen, logged hij wel in, maar dat duurt een half uur, geen grapje, ik denk toch echt iets mis gaat met die dns elende, hij spreekt de xs4all nameserver aan op poort 0, of is dat iets wat ik niet begrijp.

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

je kan gewoon sendmail disable'n in je /etc/rc.conf. Sendmail is er niet zo'n favoriet van als hij zijn hostnaam niet resolven. Je kan ook op ctrl-c drukken als sendmail probeert te starten.

Is dit dan het enige probleem, want je topic gaat ergens anders over...

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• mezza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
ik ga sendmail ook sowieso uitzetten ja, maar dat lost inderdaad m'n probleem niet op en het was ter illustratie dat er iets niet klopt,
ik kan in de shell gewoon ftpen en pingen, maar in sysinstall geen connectie met de ftp servers krijgen, na 10 minuten wachten ofzo, kom ik er wel op, maar dan flikker ik er meteen uit als ik iets doe. Misschien dat er iets mis zit in m'n router? maar ik zou niet weten wat er aan m'n router anders is dan "vroeger"

het enige dat me dus opvalt wat mij niet normaal lijkt, is dat als ik vanaf een windows computer het internet op ga ik in de active session tabel van m'n router zie dat hij de xs4all nameserver raadpleegd met een getal voor de port ergens in de honderdtallen , maar sysinstall doet het lekker op port 0 de heletijd.

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai