Afspelen beveiligde audio cd's onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11 18:41
Ik heb hier een 'beveiligde' audio cd liggen, die ik wil afspelen onder Linux (daar is natuurlijk niets illegaals aan). De gnome-cdplayer of andere spelers lezen de cd echter niet.

Tot mijn verbazing is er hierover op dit forum en op het www nauwelijks iets te vinden. Wel ben ik tegen oplossingen voor MS Windows aangelopen, maar dat is hier geen optie. Heeft iemand ervaring cq. tips en truuks? Ter info: ik draai RH.3 en Debian Unstable.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Over welke CD-ROM praten we hier? Beveiligde CD's worden namelijk hardwarematig niet geaccepteerd, zelden softwarematig :)

• zordaz
/edit, verkeerd gelezen. 8)7

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Neeneeneeneenee, ik bedoel je CD-ROM drive :)

• zordaz
Oeps, verkeerd gelezen... Een LiteOn 16/48 DVD-speler, een AOpen CDR 2440 CD-brander en een LG 52 speed CD-rom speler.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Uitlezen met cdrecord in raw-mode al geprobeerd?

This is my sick nature.

• zordaz
hbokh schreef op 21 oktober 2002 @ 00:02:
Uitlezen met cdrecord in raw-mode al geprobeerd?
Nope, ga ik a.s.a.p. even proberen. Heb het wel met 'dd' geprobeerd, maar dat werkt niet.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 18:28
Het hangt nogal af van de beveiligingsmethode lijkt me. Ik weet dat de live (dubbel) CD van K's Choice enkel te rippen is, en wel door aan te geven dat de TOC een offset van -1 sectoren heeft: 'cdparanoia -t -1'

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

zordaz schreef op 20 oktober 2002 @ 23:21:
Ter info: ik draai RH.3 en Debian Unstable.
[off topic]
HaHa dat is een oude versie van Red Hat zal wel snel zijn of niet :P

zijn het van die cd's waar je de beveiliging kan zien zitten? Dat is op te lossen door de viltstift truc nl.
http://www.wired.com/news/technology/0,1282,52665,00.html

• zordaz
Die viltstift truuk ken ik, maar nee het zijn van die CD's waar de TOC e.d. van verprutst is.

[/off topic]
Punt nul releases van RedHat heb ik eigenlijk altijd links laten liggen. Op Gnome2 en het uniforme theme-verhaal na is er ook niet veel verschil tussen RH73 en RH8.

Verwijderd

Kom net het volgende tegen:

http://kerneltrap.net/node.php?id=471

blijkt weer eens uit hoe ellendig die US (Unaaitme Steeds) wetten zijn, als kernel developers zich er al zorgen over maken als er m.i. legitieme vragen over komen...

Hopen dat Philips inderdaad eens burners maakt die dit soort cd's gewoon lezen; hun standpunt is ook: het is geen copy-protection, het is een uitleesbeveiliging....

Verwijderd

De makkelijkste oplossing om die kreupele, misvormde cd om te ruilen bij de winkel voor een exemplaar dat wel voldoet aan de CD standaarden.
Pagina: 1