Hallo
Ik heb een probleempje met een CGI scriptje (gedownload van scriptarchieve), en ben benieuwd wat ik verkeerd doe. Dit is de eerste keer dat ik zo'n script gebruik, en denk dat het een beginnersfout is...
Ik heb een 3 tal bestanden;
- guestbook.cgi (Bevindt zich in de CGI-BIN)
- guestbook.html (Bevindt zich in de HTTPDOCS)
- addguest.html (Bevindt zich in de HTTPDOCS)
Guestbook.cgi zet daadwerkelijk de berichtjes op de webpagina.
Guestbook.html is de (HTML) pagina waar de berichtjes komen te staan.
Addguest.html is de (HTML) pagina waar berichtjes worden ingevoerd en die Guestbook.pl aanroept.
Guestbook.html en Addguest.html lijken te werken. Alleen op het moment dat ik op de knop submit druk, en het script moet worden uitgevoerd krijg ik de 'Internal server error'.
De Chmod heb ik voor alle bestanden ingesteld op lezen, schrijven en uitvoeren.
-rwxrwxrwx 1 kortenbout psacln 11383 Oct 20 18:23 guestbook.cgi
-rwxrwxrwx 1 kortenbout psacln 845 Oct 20 17:13 addguest.html
-rwxrwxrwx 1 kortenbout psacln 398 Oct 20 16:58 guestbook.html
Ik heb de chmod ook al op 755 gehad, geen succes.
Ook heb ik het uploaden geprobeerd in ASCII ipv. Binary. Heb het orginele bestand bewerkt met notepad ipv Word. Voor de zekerheid het ik het orginele bestand guestbook.pl veranderd naar guestbook.cgi.
Als ik bij mijn addguest pagina het verplichte veld niet invul geeft het script wel een foutmelding, de links zijn dus oke.
In het appache error logbestand staat de onderstaande foutmelding:
[Sun Oct 20 20:15:57 2002] [error] [client 62.163.237.***] Premature end of script headers: /usr/local/psa/home/vhosts/kortenbout.com/cgi-bin/guestbook.cgi.
Ik heb natuuuurlijk de GoT search gebruikt, google helemaal uitgepluist, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heeft iemand nog suggesties? Is het de bedoeling dat ik het script in deze post verwerk? Het is nl best lang
Gr. Bastiaan.
Ik heb een probleempje met een CGI scriptje (gedownload van scriptarchieve), en ben benieuwd wat ik verkeerd doe. Dit is de eerste keer dat ik zo'n script gebruik, en denk dat het een beginnersfout is...
Ik heb een 3 tal bestanden;
- guestbook.cgi (Bevindt zich in de CGI-BIN)
- guestbook.html (Bevindt zich in de HTTPDOCS)
- addguest.html (Bevindt zich in de HTTPDOCS)
Guestbook.cgi zet daadwerkelijk de berichtjes op de webpagina.
Guestbook.html is de (HTML) pagina waar de berichtjes komen te staan.
Addguest.html is de (HTML) pagina waar berichtjes worden ingevoerd en die Guestbook.pl aanroept.
Guestbook.html en Addguest.html lijken te werken. Alleen op het moment dat ik op de knop submit druk, en het script moet worden uitgevoerd krijg ik de 'Internal server error'.
De Chmod heb ik voor alle bestanden ingesteld op lezen, schrijven en uitvoeren.
-rwxrwxrwx 1 kortenbout psacln 11383 Oct 20 18:23 guestbook.cgi
-rwxrwxrwx 1 kortenbout psacln 845 Oct 20 17:13 addguest.html
-rwxrwxrwx 1 kortenbout psacln 398 Oct 20 16:58 guestbook.html
Ik heb de chmod ook al op 755 gehad, geen succes.
Ook heb ik het uploaden geprobeerd in ASCII ipv. Binary. Heb het orginele bestand bewerkt met notepad ipv Word. Voor de zekerheid het ik het orginele bestand guestbook.pl veranderd naar guestbook.cgi.
Als ik bij mijn addguest pagina het verplichte veld niet invul geeft het script wel een foutmelding, de links zijn dus oke.
In het appache error logbestand staat de onderstaande foutmelding:
[Sun Oct 20 20:15:57 2002] [error] [client 62.163.237.***] Premature end of script headers: /usr/local/psa/home/vhosts/kortenbout.com/cgi-bin/guestbook.cgi.
Ik heb natuuuurlijk de GoT search gebruikt, google helemaal uitgepluist, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heeft iemand nog suggesties? Is het de bedoeling dat ik het script in deze post verwerk? Het is nl best lang
Gr. Bastiaan.