[XP]Geluid hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Kaart: Soundblaster Live! Platinum (verdere specs zie sig.)

Ik heb dus al vanalles geprobeerd:
Bijna elk topic hier over SB live's gelezen maar die gingen meestal over kracken, noise en speaker problemen.

Wat dus gebeurt: in mpeg, avi maar ook Mp3's is dat het geluid even hapert. Het rare is dat als ik het probeer op te nemen via recorder dat het niet gebeurt.

Dingen gedaan:
modo drivers laatste
video drivers laatste
geludskaart drivers laatse
winamp 2.x geinstalleerd (mp3 codec)
winamp 3 geinstalleerd (zelfde reden)

ja, hardware acceleration staat volledig aan.

ik denk er nu echt aan om een fresh install te doen maar eerst even kijken of iemand hier een simpele oplosing heeft.

-

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Andere output plugin in Winamp gebruiken. Heb ik ook gehad, de DirectSound output plugin hapert idd :)

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
probleem is dat hij niet alleen in winamp het doet maar ook in Windows MP en gewoon als ik een flash filpje met geluid afspeel.

-

• Flake
Een platinum onder XP zei je?
Heb je voorheen onder dezelfde installatie een ander (onboard) geluidskaartje gebruikt? Onboard geluidskaart sowieso uitzetten in je BIOS. En voor de rest ff in je configuratiescherm kijken bij "Audio en multimedia" of je het goeie outputapparaat hebt (vooral als onder dezelfde installatie een andere kaart heeft gedraaid)

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
rest al een keer gedaan. Andere kaart nog niet geprobeerd.

Ik zit nu echt te denken dat het aan mijn nieuwe mobo ligt. Hij heeft het eerst wel onder xp goed gedaan maar dan op een ander mobo (intel chipset) en processor(PIII-500). Nu heb ik een VIA chipset en een Atlon 1800+. Maar het enige dat ik weet van VIA chipset is dat het soms kraakt en bij mij hapert het alleen.

Probleem is ook dat ik vanaf ik mijn nieuwe PC heb. (2 weken geleden) Nu pas naar muziek heb geluisterd en gemerkt bij films. Daarvoor had ik het te druk om beide dingen te doen.

Ik weet dus ook niet op het iets is geweest dat ik geinstalleed heb. Cacheman ofzo omdat ik niet weet of hij het daarvoor ook heeft gedaan. Daarom denk ik nu echt aan een reinstal.

-edit-
ben nu ook deze van Compac aan het downloaden, kijken of dat werkt.

-

• Flake
Het is dus wel een VIA, en de onboard sound staat zeker weten uit?
Dan zou ik zeggen probeer oudere/nieuwe VIA drivers. Die audigy drivers dienen goed te werken na de update.

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
maar het is juist geen audigy kaart. maar een gewone live! platium (wat het verschil is weet ik niet behalve een paar extra opties)

-

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
via "wndows update" de laatste drivers voor de soundblaster live! van microsoft gedownload en die doen het prima. Alleen heb ik nu geen EAX en fourpoint geluid doet het ook niet maar ik ben van het gehaper af.
Maar toch verder zoeken, ik weet dat het zonder kan.

[ Voor 0% gewijzigd door dfr0st op 22-10-2002 15:46 . Reden: spelling ]

-

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
die drivers van compac waren ook bagger.

Maar iets beters gevonden:
meuktracker: kX Audio Driver 5.10.0.3526 beta

kX Audio Driver 5.10.0.3526 beta ! Ze kunnen wat minder als de oficiele driversvan creative maar ze doen het goed, Plus in sommige stukken beter instelbaar als die van creative.

Nog een pluspunt is dat er nogsteeds hard aan gewerkt wordt!

-

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:56
misschien is dit langer geleden dan 2 weken maar ik wil even zeggen dat die kX drivers geholpen hebben voor mij. (ik zat met precies hetzelfde probleem)

So give it a try, like i did

Verwijderd

Ik had ook exact hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door gewoon geen creative drivers te installen en die van winxp te gebruiken. Daar heb ik die haperingen niet mee.
Pagina: 1