DVD en Cd-writer niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Topicstarter
Op de pc van mijn vriendinnetje (AMD Duron 1300 systeem) heb ik het volgende probleem.

Ze had wat last van blauwe schermen (kernel32 foutmeldigen) in Windows (98SE) en ze vroeg me of ik windows opnieuw wou installeren. Ik formatteer de hd en gooi vervolgens windows erop. Tijdens de installatie (ik installeerde vanaf de writer, die als slave was ingesteld, de dvd is master) spring de lade dvd speler ineens spontaan open en weigert automatisch dicht te gaan. We menen ook een vage branderige lucht achter de pc kast waar te nemen, maar zien niks vreemds.

Anyway, handmatig laatje van dvd speler weer gesloten en doorgegaan met de installatie van Win98. Na afronden installatie wordt pc opnieuw opgestart en ik zie dat de dvd speler niet meer in de bios herkent wordt, kan hem in de bios ook niet selecteren.

Windows start vervolgens op, en in de verkenner blijkt dat ook de cd-writer niet meer herkend wordt. Gelijk bij apperaatbeheer gekeken, daar staat logischerwijs de dvd speler niet tussen, en een rode kruis bij de cd-writer. Bij details meen ik iets gezien te hebben dat de IDE controller niet beschikbaar is, en dat ik die vanaf de windows cd moet installeren...
Maar jah, dat gaat dus niet....

Vervolgens weer de hd geformatteerd en Win98SE geinstalleerd. Nu loopt het geheel al tijdens de installatie van Win98Se vast, omdat de netwerkprotocollen en diverse andere drivers niet van de windows cd beschikbaar zijn. De cd wordt dus u in een vroeger stadium niet herkend...

Wat kan nou het probleem zijn? Moederbord defect ofzo? PC wordt puur gebruikt voor Internetten, office programma's en een enkel simpel spelletje en is dus nooit overgeclocked geweest.

...en het regent ook nog

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het komt vaker voor dat een DVD + CD Writer combi op één IDE controller niet helemaal lekker loopt.. Sluit in dit geval bijvoorbeeld de DVD speler als Slave aan op de 1e IDE poort en de Writer als de Master op de 2e poort.

De meest recente topic met een vergelijkbaar probleem vind je hier:
4 IDE-apparaten starten niet, 3 wel...