Toon posts:

[illustrator] Pagina instellingen en stippellijntjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu wat bezig met Illustrator. Ik wil er graag briefpapier mee maken. Nu staan de instellingen standaard op LETTER formaat. Ik stel dan A4 in bij File -> Document Setup

Nu komt het er als volgt uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/mb.koster/ill.gif

Ik wil nu dus van die stippellijntjes af! Alles wat erbuiten valt print ie niet uit. Hoe krijg ik die weg en print hij gewoon alles wat ik maak op dit vel?

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Dit is het gedeelte wat ie kan printen dus.
Als het goed is is dit de marge van je geinstalleerde prnter, door het te verschuiven kun je verschillende delen van je albeelding pinten, bijv. als je op A2 ontwerpt.
Onder het menu VIEW kun je de hulplijen uitzetten.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

klopt ,dat zijn je printer instellingen

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
yup, en met page tool (zit onderaan op je tools als tweede optie 'toggle' onder het handje)
kun je dit grid verschuiven.

thams portfolio: www.thamar.nl

Verwijderd

Of u kunt ze weg halen via View -> Hide Page Tiling

Verwijderd

Topicstarter
En de laaste vraag hierover: Hoe stel ik dit alles als standaard in? Ik begin nu steeds met formaat "Letter" en ook print setup staat op "Letter". Zou zo leuk zijn als hij standaard met A4 begint.

iemand?

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
volgens mij onthoud hij de laatste settings,
start illustrator een schoon op (dus niet door een illustrator file te klikken maar door het programma te starten) en maak een nieuw document aan met de juiste settings en sla dit test documentje even op, elke keer als je nu een nieuw document aanmaakt houdt hij deze settings aan (ik heb het ff getest)

thams portfolio: www.thamar.nl

Verwijderd

Topicstarter
Tham schreef op 28 oktober 2002 @ 21:42:
volgens mij onthoud hij de laatste settings,
start illustrator een schoon op (dus niet door een illustrator file te klikken maar door het programma te starten) en maak een nieuw document aan met de juiste settings en sla dit test documentje even op, elke keer als je nu een nieuw document aanmaakt houdt hij deze settings aan (ik heb het ff getest)
Nou helaas. Hier (illustrator 9) onthoudt ie helemaal niets daarvan... Gaat gewoon weer lekker terug naar "Letter".

Zou het komen dat ik de engelse versie gebruik? Nederlandse versie werkt met A4?

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje
Pagina: 1