Upstream heeft limiet op 3MBp/s

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit hier met een 100Mbit netwerkje, werkt leuk en aardig, maar.....

na speedtests blijkt dat me NIC (Realtek 100Mbit) de upstream afkapt op 3MB per sec, en downstream gaat wel snel (10MBp/s). Ik kan enrgens vinden waar dit ingestelt staat.

Ik draai WinXP Pro, en de nic staat op 100 Full mode insgesteld.

Wat kan dit in hemelsnaam zijn :? :'(

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

(jarig!)
Ik wil niet je kaartjes afkreken hoor maar dit probleem komt me redelijk bekend voor, ik heb er zelf ook een paar keer last van gehad en zelfs een verse install mocht niet baten.... per toeval heb ik toen heel goedkoop aan een zooi intel kaartjes kunnen komen en me realteks weg gedaan

je zou eventueel kunnen proberen tcp/ip en dergelijke even te verwijderen en opnieuw te installeren maar het zou ook best kunnen dat het aan het kaartje ligt

ow misschien kun je em in een andere pc testen ofzow? uitsluiten en proberen :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
QoS al proberen uit te zetten?

Dat schijnt ook wel flink te limiteren.

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ga er maar vanuit dat het aan je realtek ligt.
Die dingen zitten zo crappy in elkaar dat je CPU hele rare dingen moet doen voordat er uberhaupt een frame op de lijn gezet kan worden. Bij (bijv) intel kaartjes is dat veel beter geregeld, de CPU zet data klaar en de netwerkkaart handelt de rest zelf wel allemaal af. Dit scheelt enorm in performance.

Oftewel, als je performance wil: koop intel of 3com.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Ook Realtek moet zowel up als down prima 10 mbyte/s kunnen doen. Ik denk dat er iets anders niet goed zit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:12
Realtek zou niets mis mee moeten zijn, upload hier met 12MB/s in mn 100Mb LAN naar een 3COM.
Ik denk dat je probleem idd in QoS ligt, dat schijnt aardig te limiteren.

• Cartman!
  • Niet online
Qos staat uit, met deze realtek heb ik op campzone 11MB per seconde mee geupload, dus dit moet geen probleem zijn, aan de config is niks verandert, alleen het netwerk.

down haalt ie dus wel gewoon 10MB p/s het is alleen up wat ie limiteert op 3MB p/s

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

misschien is de bak waar je het naartoe schrijft traag?

ik dacht dat schrijven altijd trager was dan lezen vanaf een hardeschijf ;)

• Cartman!
  • Niet online
Klubbheads schreef op 22 oktober 2002 @ 00:40:
misschien is de bak waar je het naartoe schrijft traag?

ik dacht dat schrijven altijd trager was dan lezen vanaf een hardeschijf ;)
tis wel toevallig dat ik vanaf 2 bakken heb gedownload met 10MBps en uploaden echt blijft hangen bij 3MBps

• _JGC_
  • Laatst online: 15:12
Moet je voor de gein eens een 1GB bestandje naar een linux bak sturen, gaat eerst lekker snel, maar na 256MB stort ie ineens helemaal inelkaar. Reden: linux gooit alles eerst in zn geheugen en schrijft em dan pas weg naar schijf. Als het geheugen vol zit, moet ie ineens 256MB wegswappen :P

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
En als je nou 1GB ram hebt? :D

• pistole
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

serkoon schreef op 21 oktober 2002 @ 09:04:
Ga er maar vanuit dat het aan je realtek ligt.
Die dingen zitten zo crappy in elkaar dat je CPU hele rare dingen moet doen voordat er uberhaupt een frame op de lijn gezet kan worden. Bij (bijv) intel kaartjes is dat veel beter geregeld, de CPU zet data klaar en de netwerkkaart handelt de rest zelf wel allemaal af. Dit scheelt enorm in performance.

Oftewel, als je performance wil: koop intel of 3com.
helemaal mee eens. Ik had een vergelijkbaar probleem en dat was verholpen nadat ik de RTL verving door een 3com

Ik frut, dus ik epibreer

• FatalError
hehe.. ik heb een aantal keer een crappy 3com vervangen door een realtek, daarna nooit meer problemen :)
Ik heb echt de schurft aan die oude 3Com 90x kaarten ;)
De 99x kaarten vind ik wel goed. Maar mijn favoriet blijft Intel (en AMD, maar die zijn amper te krijgen)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Cartman!
  • Niet online
FatalError schreef op 22 oktober 2002 @ 17:46:
hehe.. ik heb een aantal keer een crappy 3com vervangen door een realtek, daarna nooit meer problemen :)
Ik heb echt de schurft aan die oude 3Com 90x kaarten ;)
De 99x kaarten vind ik wel goed. Maar mijn favoriet blijft Intel (en AMD, maar die zijn amper te krijgen)
hmm, dit heeft er dus NIKS mee te maken :{

maareh : campzone 2 was leuk he? its me [spa]c_artman ;)

maaruh, ff onfftopic nu naar een andere bak gaat het uppen weer niet sneller dan 3MBp/s :(

weet er dan weer niemand een antwoord op mijn vraag :'(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Phantom schreef op 21 oktober 2002 @ 01:42:
QoS al proberen uit te zetten?

Dat schijnt ook wel flink te limiteren.
Ik dacht altijd dat QOS juist hielp, door alles moo te rangschikken ofzo? :)
maar alles zou dus sneller gaan als ik QOS afzet ? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• FatalError
Misschien eens de laatste Realtek drivers downloaden van http://www.realtek.com.tw

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb het ook :o
Geen RealTek, maar Complex
hooguit 2MB/sec, maar dan is m'n CPU usage ook wel zo op 100% (1,1GHz). Dan stort het weer in, dan gaat ie op 500K en daarna weer op 2MB/sec.

Ze staan beide op 100Mbps QoS uit.

van Win2k, naar Win98, nieuwste drivers.

🌞🍃

• FatalError
bij windows 9x moet je dit in je system.ini zetten, het gaat die inzakkingen tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[boot]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

[vcache]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

• Cartman!
  • Niet online
en bij xp pro :?

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06-2025
Hoe zit dat netwerkje in elkaar ? Wat zit er allemaal tussen.
Probeer anders je nic eens terug te zetten naar factory/hardware default ipv full duplex. Heb je al eens getest met netio wat je daarmee kan halen ?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kan het ook aan je switch/hub liggen?
andere machine op full/half duplex?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1