Toon posts:

Hangen bij install WinXP.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de week geprobeerd xp te installeruh. Nu gaf hij eerst een foutmelding dat hij smartdrive niet kon vinden. Dat probleem heb ik opgelost, maar nu hangt hij iedere x als er komt te staan: "setup is starting windows". Dit duurt heel lang. Ik heb hem 1 x 3 uur aan laten staan. Maar er gebeurde echt helemaal nix. Wat gaat er hier mis.

pc is een AMD thunderbird 1400 met Geforce 2 V7700. en voor de rest is het nie zo boeiend.

Wat doe ik in hemelsnaam fout?

:?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:31

Snow_King

Konijn is stoer!

je krijgt geen foutmeldingen?

Geef verder ook eens wat meer specs, mobo, geheugen e.d.

Andere os'en werkte wel?

Verwijderd

Topicstarter
pc is dus een AMD dondervogel 1400 MHz met 256 MB geheugen. Merk samsung.
Ook bevat de pc een asus Geforce 2 V7700 (32MB) Een mobo wat draait op via chipset. Volgens mij een msi, maar dat weet ik niet zeker, want heb nu de pc niet bij de hand. ( is van buurjongen) verder zit er nog een SB live 5.1 in. een lite-on brander, en een Pioneer 106 (A)? dvd in. Ik krijg helemaal nix geen fouten, hij draait gewoon niet meer verder.
Alle andere windows werken gewoon. Dat vind ik dus zo vreemd. Is het soms de conbinatie SB live met via bord?

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Lijkt op een foute kopie. Probeer je originele cd nogmaals te backuppen.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook eens gehad. Probeer de installatie eens te beginnen met zo weinig mogelijk hardware in je pc. Dus netwerk kaart eruit en meer van die ongein.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:38:
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Probeer de installatie eens te beginnen met zo weinig mogelijk hardware in je pc. Dus netwerk kaart eruit en meer van die ongein.
Dit werkt idd erg goed, alles eruit en stuk voor stuk bij plaatsen. ;)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Probeer XP eens gewoon te installeren met die 6 diskettes? i.p.v. een zelf gefabriekte smartdrive opstart disk. :)

Ik gebruik tegenwoordig weer gewoon de 6 disks. Dan werkt het voor mijn gevoel tenminste altijd.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

trek die soundblaster eruit

Verwijderd

pi0d: Let ff op of je de goeie heb. Mog je een uhmzz "beta" gebruiken of de befaamde beta 5 dan heb je kans dat er na het "blauwe eerste" installatie laad scherm de pc vast loopt zodra de computer zeg maar naar de echte installatie toe wilt gaan. (heb ik gehad bij de beta 2 van xp en een foute crack van de nederlandse fckgw versie.) :Y)

• Whizzkid
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09-2021

Whizzkid

Doesn't Play Well With Ot

Kijk bij MSI eens voor een BIOS update. Dit wil vaak het XP installatie probleem verhelpen. Schijnt toch een beetje een MSI kwaal te zijn

Verwijderd

Topicstarter
K heb het nog steeds niet voor elkaar. Alle hardware wat eruit kon, is eruit. Hij start ook niet met de bootfloppen. Ik wordt er helemaal simpel van. Ow ja, ik ben er eindelijk achter wat voor Moederplankje erin zit. Het is een ABIT K7TA. Is hier iemand bekent mee, met dit moederplankje? Ik zou graag willen weten of hier meer mensen problemen mee hebben, en wat ze er aan hebben gedaan.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Flash de bios es naar de nieuwste versie. Dan maar weer es proberen. Suc6.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
ja, als ik de bois probeeer te flashen, van de KT7A ( dit staat toch echt op het bord) komt hij aan met de melding dat het niet de update is voor dit systembord. Ik snap er helemaal nix meer van. Alles krijg ik erop, behalve XP. kan iemand mij anders een link geven waar ik deze ken downloaden. Ik heb zelf gekeken om www.abit-usa.com maar van deze wordt dus beweerd dat het niet de goede is. IK ga morguh anders maar ffies langs bij mn buurjonge, om even in zn boeky te kijken wat voor versie hij nou precies heeft. Ik houdt jullie op de hoogte.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:05

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb dit ook eens meegemaakt, toen was het vervangen van de videokaart de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Euh, dat snap ik niet. Wat heeft een videocard nou te maken met dat je installatie niet verder gaat?

Verwijderd

Probeer je agp snelheid van je videokaart in de bios eens van 4x naar 2x te zetten.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hij klapt er ergens uit, dat kan toch heel goed de videokaart zijn? Wel even heel goed kijken welk moederbord het is, is toch wel de snelste methode.

Verwijderd

Xp heeft toch ook: "Compatability test" als je cd erin doet onde rpre-windows XP...
Dan zoekt die met welke hardware die niet kan werken.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja maar XP liegt daar meestal wel een beetje mee...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Stop er maar een pci video kaartje in.9 van de 10 keer start ie dan wel door.

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Als je een KT7a hebt is het inderdaad alleen maar mogelijk XP erop te zetten als je een PCI kaartje erin douwt ipv de Geforce.

Ze zeggen dat het met een nieuwe bios beter is, maar ik heb het nog niet gemerkt

System Specs

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

had ik laatst (gisteren) ook dit heb ik dus gedaan.
agp videokaart eruit -> pci video kaart erin-> windows installeren
en als xp goed en wel draait omwisselen

btw gebruik eens de search gaan wel 30 topics over

weet iemand nog een leuke signature?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:50:
Euh, dat snap ik niet. Wat heeft een videocard nou te maken met dat je installatie niet verder gaat?
ALLES!!!!!!

Verwijderd

Installatie vanaf CD. Zelfde probleem.
Wat bij mij problemen opleverde was een rounded IDE kabel. De kabel was kennelijk niet 100%. Na het vervangen van de kabel verliep de installatie vlekkeloos.
De CDlade open en dicht doen loste dit probleem ook op.
't was net of de verbinding met de CD-ROM verdwenen was.
Alles bij elkaar vreemd......
Pagina: 1