Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
dus als je er een optocouler tussen zet en een weerstand werkt het wel
maar ik kon dar geen schema's voor vinden
of was het 4 ?
2 voor de voeding en 2 voor die van je HD led komen.
Dat dingetje doet toch aan schakelen aan de hand van de input van je mobo?
dat dacht ik dus ookSyphOn schreef op 20 oktober 2002 @ 22:34:
Optocoupler zitten 4 pinnetjes aan ja.
2 voor de voeding en 2 voor die van je HD led komen.
Dat dingetje doet toch aan schakelen aan de hand van de input van je mobo?
Verwijderd
heb je misschien een schema ?Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:56:
Optocoupler is gewoon een LED en een lichtgevoelige transistor in een behuizing met volgens mij 5 pootjes namelijk 2 voor de led en 3 voor de transistor basis, emitter, collector. meestal zitten die in een DIL6 behuizing
nofi maar licht het ana mij of heeft de optocoupler 8 pootjes >?almightyarjen schreef op 20 oktober 2002 @ 23:04:
Zoiets als hieronder. De weerstandwaarden kan je van de datasheet van de optocoupler afhalen:
[afbeelding]
hier stonden schema's maar die zijn nie meer online
als ik de search gebruik alle oude topics pics offline
Verwijderd

als je dan pen 1 en 2 of 1 en 3 (2 en 3 zijn toch doorverbonden in de tekening volgens mij) op de aansluiting van je HD-led zet en die transistor je blauwe led laat schakelen. dan moet het werken denk ik hoe je die transistor aasluit weet ik zo niet.
niks
Verwijderd
Verwijderd
klopt geheelVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:26:
Je kan het zo doen:
btw, pen 2 zit niet aan pen 3.
[afbeelding]
die site wil hier niet laden, ligt dat aan mij of aan de site?Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:52:
Je kan een hele pagina (wel in het Duits) hier vinden: http://www.moddingtech.de...ding&page=hddlightflasher
hij blijft hangen op 50%
Zo bedoelde ik het ookVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:26:
Je kan het zo doen:
btw, pen 2 zit niet aan pen 3.
[afbeelding]
of maakt dat geen zak uit ?
Verwijderd
Dit is de manier, vraag aan je electroboer naar een TIL111, een TIL117 of een CNY17, heeft hij deze niet, dan hem een alternatief laten verzinnen (schema laten zien + wat de bedoeling is) (PS de goedkoopste van bovenstaande is voldoende)
Denk er wel aan dat de stroom overdracht maar 0,4 / 0,5 is, dit houdt in dat het verzwakkers zijn, je stopt 20 mA in de optodiode en de uitgang zal maar 10 mA doorlaten voor je blauwe led. Wil je er meer uit halen, dan moet je er 2 transistoren achterplakken. Kijk ook eens naar die HD VU schema's met optocouplers (zoek naar optocoupler onder GoT)
ik dank u allen
Verwijderd
Ik heb van de week ook mijn power-led vervangen door een felblauwe en wat ik gewoon gedaan heb is de led (+ weerstand) aangesloten op 1 van de molex stekkers waar ook een fan en 2 andere leds op zitten. Werkt perfect en ziet er mooi uit.enriqueeeee schreef op 20 oktober 2002 @ 22:07:
als je je hd led vevangt mety een blauwe led doet hij het zwak of bijna niet
dus als je er een optocouler tussen zet en een weerstand werkt het wel
maar ik kon dar geen schema's voor vinden
en hoe begin ik met tellen van die pootjes want ik weet nie waar ik moet beginnen
Verwijderd
Bij pen 1 staat een (zwarte) stip, vanaf die stip tel je in het rond.
Verwijderd
DIT IS DUS GEEN OPTOCOUPLER MAAR EEN OPAMP !!!almightyarjen schreef op 20 oktober 2002 @ 23:04:
Zoiets als hieronder. De weerstandwaarden kan je van de datasheet van de optocoupler afhalen:
[afbeelding]