vage dns error

Pagina: 1
Acties:

• RonaldKlijsen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07-2022
Als ik op mijn bureaublad internet explorer open dan krijg ik een dns error.

als ik op het bureaublad van andere gebruikers of administrator internet explorer opstart doet tie het gewoon wel??

Hij verwijst naar een bestandje shdolc.dll ofzo iets.

Waar kan dit aanliggen?

Ronald 8)7

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Naar welke site ga je dan, als je opstart vanaf bureaublad?

--> Software Algemeen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Als ik het goed begrijp gebruik je windows XP? En met je eigen useraccount krijg je DNS errors en met andere accounts werkt alles?

• RonaldKlijsen
juist. Gewoon start.home.nl maar wat ik ook intyp steeds dns error

Verwijderd

Ok, dus onder WinXP heeft 1 useraccount allemaal DNS errors en de andere accounts werken... Normaal gebruiken users allemaal dezelfde netwerkinstellingen dus het is raar dat dit gebeurd...

Heb zelf al ff op andere sites gekeken maar ik heb nog niets kunnen vinden. Ik zoek nog even door want ik wil best weten hoe dit kan.

btw: --> Windows Operated Systems lijkt me beter

• blackd
  • Niet online
btw: --> Windows Operated Systems lijkt me beter
Nee, ik dacht dat het eerst aan een foute startpage lag, maar dat is niet het geval
Dit lijkt meer een dns instellingenprobleem, dus mag ie naar Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
is er misschien een foute proxyserver ingesteld voor die ene user?

• RonaldKlijsen
Proxy is ook hetzelfde. Maar om het nog vreemder te maken: Soms doet tie het gewoon 8)7 :? :?

had computer gister opnieuw opgestart --> nix.
Starte hem gisterenavondlaat op deed tie het.
vanmorgen opgestart -->nix
opnieuw opgestart deed tie het.

Het moet niet gekker worden.

Dacht eerst dat het aan hotbar kon liggen ben namelijk de eniste die dat gebruikt. Heb daarom ook hotbar hiermee aangsproken maar die hebben nog niet terug geantwoord.

heb ook al opnieuwe explorer geinstalleerd op mijn bureablad. Wile ook het service pack er over heen zetten maar is nog niet gelukt. (i.v.m. verkeerde regcode)

Ronald

• RonaldKlijsen
heeyz,

ik had dit probleem gemeld bij mijn internet provider (@home) en die lieten mij dus ipconfig/renew doen.

Nu is het probleemhalf opgelost.

Wat wil nou: Ik kan gewoon internetten maar sommige pagina's (bijvoorbeeld hotmail inbox) kunnen niet weergeven worden. Dit is wel sinds eergisteren terwijll ik vorige week contact had gehad met essent.

Is dit soms een soort virus ofzo?

Ik zit er aan te denken de boel er maar helemaal afgooien en opnieuw opzetten maar het liefst wil ik gewoon een oplossing zien die een stuk minder tijd in beslag neemt.

:9~ :'(

• Enforcer
  • Niet online
RonaldKlijsen schreef op 10 November 2002 @ 14:36:
heeyz,

ik had dit probleem gemeld bij mijn internet provider (@home) en die lieten mij dus ipconfig/renew doen.

Nu is het probleemhalf opgelost.

Wat wil nou: Ik kan gewoon internetten maar sommige pagina's (bijvoorbeeld hotmail inbox) kunnen niet weergeven worden. Dit is wel sinds eergisteren terwijll ik vorige week contact had gehad met essent.

Is dit soms een soort virus ofzo?

Ik zit er aan te denken de boel er maar helemaal afgooien en opnieuw opzetten maar het liefst wil ik gewoon een oplossing zien die een stuk minder tijd in beslag neemt.

:9~ :'(
Probeer eens Ad-Aware (http://www.lavasoftusa.com) te draaien voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, een boel spyware kan dit soort problemen ook veroorzaken.

Verwijderd

Probeer anders eens een nieuw profiel aan te maken... het zou corrupt kunnen zijn..

• RonaldKlijsen
heeyz,

ik heb dat prg gedownload en ik moet zeggen dat dat een mooi prg is en het werkt ook fantastich maar het heeft mijn probleem niet opgelost.

Een nieuw account aanmaken heeft ook geen effect gehad.

formateren die zooi dan maar :( ;(

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Weet je wel waar eht aan ligt, je hoeft zeker niet te formatten om zoiets te fixen

nslookup start.home.nl
ping nameserver
clear internet history

en als het dan nog niet lukt maak dan een nieuwe administrator aan kopieeer de dingen van je profiel die je nodig hebt (niet alles) en klaar.
Pagina: 1