[Logitech] Oorzaak uitvallen muis gevonden??

Pagina: 1
Acties:

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Specs: Logitech Cordless Desktop Optical

Ik heb dit setje een aantal maanden aangeschaft met een nieuwe computer en vanaf het begin problemen met de muis. Ik heb het aangeschafte setje omgeruild, maar ook met het nieuwe setje heb ik problemen, dus ook vandaag. :(
Ik heb hier zelf een draadje over geopend en ik ben niet de enige geweest.

Het probleem is dus dat de muis zomaar uitvalt. Tijdens games, maar ook tijdens surfen en al het andere werk op de computer. De enige oplossing is het eruit halen van de USB kabel en de kabel er weer in te doen.

Nu zat ik vandaag de muismat even schoon te maken en uiteraard ook even de onderkant van de muis. Ik zie een stofje op de lens liggen en die blaas ik weg. Ik leg de muis terug op de muismat en de muis doet het niet. Ik kijk weer naar de onderkant van de muis, om te zien of er iets op de lens zit.

Wat schetst mijn verbazing: het lampje van de muis is UIT !!!! :?

Ik haal het batterijenklepje van de muis en druk de batterijen aan en draai ze een beetje. En hupsakee het lampje gaat weer aan!! De muis doet het ook gewoon weer. :)

Als jij ook een draadloze, optische muis hebt van Logitech en hij valt uit, kijk dan voortaan even onder de muis om te zien of het lampje nog brandt. Ik wil wel eens weten of dit de oorzaak is van alle problemen of dat het alleen bij mij zo is dat de batterijen niet goed vast zitten, zodat het contact verloren kan gaan.

edit:

Oh ja, ik ga morgen Logitech hierover mailen.

Verwijderd

Een vriend vanmij had precies hetzelfde probleem, zal eens nachecken of hij het inmiddels heeft opgelost.

• yogy
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb een Cordless Mouseman Optical, maar ik heb daar nooit last van.
Is het een id om een papiertje onder het klepje te doen? Net zoiets als vaak gedaan
word bij de Nokia's 5110/6110/6150/6210/6310.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 09:50
Ik heb ook die set en de muis die bij die set zit ook nog een keer los. De Logitech Mouseman Cordless Optical dus. Ik merkte toen ik de hele set voor mezelf had gekocht dat batterijen in die muis iets losser zitten dan in de losse muis. Misschien dat daar het probleem dan in ligt. Ik heb btw nog geen probs met allebei de muizen gehad

Wèh zedde gij??

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04-2025
psmeets schreef op 20 oktober 2002 @ 22:14:
Ik heb een Cordless Mouseman Optical, maar ik heb daar nooit last van.
Is het een id om een papiertje onder het klepje te doen? Net zoiets als vaak gedaan
word bij de Nokia's 5110/6110/6150/6210/6310.
Zal ik idd eens proberen. Maar waar het mij nu om gaat, is of dit de oorzaak is van de problemen die ook andere mensen hebben. En ook is het gewoon zo dat Logitech spul moet maken waar je geen papiertje in hoeft te doen om de batterijen op hun plaats te houden.
Havocnl schreef op 20 oktober 2002 @ 22:22:
Ik heb ook die set en de muis die bij die set zit ook nog een keer los. De Logitech Mouseman Cordless Optical dus. Ik merkte toen ik de hele set voor mezelf had gekocht dat batterijen in die muis iets losser zitten dan in de losse muis. Misschien dat daar het probleem dan in ligt. Ik heb btw nog geen probs met allebei de muizen gehad
Dit kan idd kloppen. Mijn vader heeft ook de losse muis en die heeft geen problemen.

• yogy
  • Laatst online: 08-08 20:37
Misschien komen allbei de setjes uit de zelfde (brake) oplage.

Je kan misschien ook de veertjes die tegen de - pool van de batterij zitten wat uitrekken, zodat de batterijen steviger zitten ingeklemd.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Wie zegt dat het aan het setje ligt? :)

Ik gebruik alleen maar Logitech muizen en keyboards en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Enige keer dat mijn muis uitviel dat was omdat usb nogal brak werkte op m'n AMD/Via plank, je moest dan de USB filter drivers installeren...

Op een echt systeem zal je er geen last van hebben :+

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

jxjcs

...

Ik heb exact dezelfde problemen

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:32
Same problem hiero ... ding werkt gweoon niet ... :S maar kzal dat papiertje eens tryen ... :)

Hmz ... dat kreng doet nu helemaal niets meer ... :?

Gebruik btw al een tijdje andere muis ....
Pagina: 1