Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Eenvoudige mod (fanbus)(pic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 'k ben ook even bezig geweest, en dit is het dus geworden. 't Is eigenlijk dus helemaal geen mod, maar meer een noodzakelijk kwaad, een te warme kast, en dus te veel fans en dus teveel lawaai. Om dat laatste wat in te perken dus maar een fanbusje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bouwe/pc1a.jpg

Dit is zo'n beetje de voorkant van m'n kast (HQ8), wat je nog net aan de linkerkant ziet is geen window-panel, maar gewoon een deur.....

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bouwe/pc2a.jpg

Dit's dus de fanbus-frontpanel; in totaal 6 series fan's (3x HDD-coller(Spire), 1x front 8 cm (sloop), 2x Papst 8cm achter-boven, 2x Sunon 5 cm achter-midden, 1x JustCooler/front, 1x nog niet in gebruik. De rode leds geven 7 volt aan, de blauwe 12 volt. De groene led linksboven geeft aan dat de tweede voeding (voor alle fans behalve CPU-fans en baybus) werkt. De blauwe led linksonder is een hdd-led voor m'n RAID.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bouwe/pc3a.jpg

Aardigheidje wa'k ook zelf gemaakt heb: panneltje voor 2x AV-in (eentje naar m'n AIW 7500, eentje naar een Pinnacle DC10+) en een temperatuurmetertje voor in de bovenkant van m'n kast, alwaar zich dus nog al wat 'kacheltje's' bevinden.

Nice?

Verwijderd

netjes hoor leuk gedaan kan niks anders zeggen

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59
Netjes ja, heb je ook nog een prijslijstje (altijd leuk om te weten namelijk ;)) :)

Verwijderd

hoest met je binnenkant van je kast?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

nice, alleen jammer dat het vierde ledje van linksonder niet goed zit.

[specs]

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
mooi gedaan, naar de prijs ben ik ook wel nieuwsgierig. ;)
en wat is de temp van je processor nu?

Verwijderd

Topicstarter
Prijs: ik denk zo'n 80 euro (inclusief de losse fans (de sunons en papsten).
Processortemp: idle ca. 29, gemiddeld 34
Case: 28 gemeten bij mobo, max 32 gemeten bij bovenste drive-bay

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mag ik vragen waarom je niet voor dual color leds heb gekozen? (ga er zelf ook een bouwen, wellicht ben je iets tegengekomen of ben ik iets vergeten)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ziet er leuk uit joh!! Temp metertje is ook mooi!!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zeer netjes gedaan, alleen jammer van die 4e van links inderdaad.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ladon schreef op 20 oktober 2002 @ 22:37:
Zeer netjes gedaan, alleen jammer van die 4e van links inderdaad.
van rechts ook hoor ;) Maar idd is het net wel jammer, trouwens wel netjes van die 'hoesjes' voor de ledjes gebruikt (conrad?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Die deur is ook leuk gedaan vind ik,kun je toch altijd snel bij je mobo enz.

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Spider.007 schreef op 20 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

van rechts ook hoor ;) Maar idd is het net wel jammer, trouwens wel netjes van die 'hoesjes' voor de ledjes gebruikt (conrad?)
hoesjes zijn toch overal verkrijgbaar?
Onze locale electronicaboer heeft ze in ieder geval ook...

En die deur is ook leuk ja, maar zorgt die niet voor wat meer herrie?
Al zal dat met 6 fans toch al behoorlijk zijn :P

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Spider.007 schreef op 20 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

4e van links, 3e van rechts ...

maar ziet r leuk uit :) alleen dat AV-ding, ziet er niet erg mooi afgewerkt uit imo...

Verwijderd

Ziet er goed uit. Lekker strak en simpel. Jammer inderdaad van die ene led, maarja...
Die kabelzooi aan de voorkant vind ik persoonlijk iets minder...

Verwijderd

mooie kassie man, kgaat zelf ook maar is doen met die ledjes :P

Job wel done :Y)

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Ziet er strak uit.
Staat wel stoer al die draden aan de voorkant.
Maar misschien is dat ook wel weer een rommeltje.
Maar wel perfect gedaan!

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:26

PoweRoy

funky!

wat zijn dat voor houdertjes voor je leds :?

hoe heten die :?

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
Die houderdtjes voor leds heten geloof ik 'ledhoudertjes'. Gewoon bij de locale electronicaboer (Voorstreek Leeuwarden). Waarom geen dual-leds? Ik vond dit leuker.
Het AV-kastje: is in feite een probeersel, het kastje is een oud inbouw rekje voor een diskette-drive, en was infeite m'n eerste modje (links en rechts van de disk-sleuf een schakelaar. In de linker gaten zitten nu de chassis-tulpjes, rechts heb ik wat moeten dremelen, maar dat ene gat zie je dus nog half. Tsjaaaa.... Beginnerswerk hè.

Verwijderd

Het is wel handig.
Voor de rest heb je het wel mooi gedaan.

Verwijderd

Ze zitten wel scheef :S Maarja valt niet zo op. Het ziet er wel heel vet uit...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Maak maar ff pics van je case inside :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• CaMmY
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Leuk gedaan, maak is wat pics van die fans :)

/me Een echte patomaan

Verwijderd

Leuk gemaakt zo die bus... :)

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
he, die flop ik hoop ik voor de server op te starten he? je hebt toch niet voor niets een plextor? Ziet er wel cool uit. Kun je er nog naast slapen? En je had het over een te warme kast. Hoe warm werdie dan? Wat zijn de specs?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ha ha, die flop, das van de belastingdienst. Slapen doe'k ergens anders, maar sinds die fans dus wat langzamer (kunnen) draaien valt 't geluid wel mee.
De specs dan maar ff.:
Kast: A-Open HQ8, Enermax 430 Watt voeding met dubbele fan, 2x Papst 8x8 boven-achter, 2x Sunon 5x5 midden-achter, 3x Spire HDD-cooler, 2x Spire CPU-cooler, 1x sloop 8x8 voor-onder.
Mobo: MSI 694D Pro AIR, 2x PIII@1Ghz, 3x 256PC133(Infineon)
HDD: 1x 30G Seagate, 2x Maxtor 60G (RAID1=115G)
CD: 1x Plextor24x, 1x Ridata DVD+R/+RW
PCI/AGP: ATI AIW Radeon 7500, Pinnacle DC10+, Terratec DMX6Fire, 3COM Nic
Extern: HP950C, Epson 1650(scanner), DaneElec FlashReader en nog wat klein spul (alhoewel, der hamgt ook nog wat MIDI apparatuur aan, maar das een ander topic).

Foto's kast-binnen:
Blijf aub zeuren............

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:05
leuk kastie, nice work

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooie bus hoor!

Verwijderd

Heel mooi gemaakt, coole kleurtjezzz.. :P
temperatuur metertje is ook leuk

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
wat zijn dat voor houdertjes voor je leds

hoe heten die
LED-clips ;)

Ben zelf ook met een fanbus bezig en heb ze dus ook moeten bestellen. Alleen heb ik van die mooie alu clips, ziet er gelikt uit :p

Ontopic: idd zeker wel goede fanbus :) Ik zeg expres goede want echt super mooi vind ik hem niet... Die zwarte clips, je had ook van die alu moeten nemen man! ;) Verder wel functioneel... (waar het om gaat toch?)
En als je nou ook nog Dual-color leds had genomen kon je er zelfs nog potmeters in kwijt om je fans traploos te regelen ;)
Maar genoeg over wat je NIET hebt... Heb je geen pics van hoe je die bus hebt gesoldeerd? Of gewoon de binnenkant van je case, lijkt me wel interresant :9

Use the Search Luke...

Verwijderd

leuk kassie :)

• CaMmY
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:48:
..........
Foto's kast-binnen:
Blijf aub zeuren............
Is het zoon zooitje daar binnen dat je het niet durft te laten zien ?? ;)

/me Een echte patomaan

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
dat kleine lcdtje waar is ie tekoop? (ik zoek er nog 2 namelijk)

• Verdicampo
  • Laatst online: 13:40
Halfords denk ik. is alleen temp immers

• Perphide
Verdicampo schreef op 23 oktober 2002 @ 08:30:
Halfords denk ik. is alleen temp immers
Enig idee wat ze kosten bij halfords?

Verwijderd

nice hoor

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ff een reactie:
het temperatuurmetertje heb ik op een beurs gekocht (PC Discount), bij een mannetje met allerlei koelertjes enzo. Koste iets van 12 euro, best veel want je meet alleen de temperatuur.
Wb. de binnenkant van de kast: inderdaad een zootje....... (maar ik wil best een pic plaatsen hoor:)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bouwe/pc4a.jpg

Ziet er inderdaad niet uit, hè. Ben wel es bezig geweest met rouded cables, maar dat gaf een nog erger effect (stugge kabels, HQ8 heeft een heel klein doorvoer gat naar boven, dat soort dingen.)

Wat betreft de fanbus: in principe de manual van Cliff gebruikt (www.fanbus.com); aansluitingen naar de fans echter met tulpstekkers.

Zo maar weer dan.

• Perphide
PC Discount ben ik ook geweest... kheb die kerel niet gezien denk ik :P

maarueh conrad heeft voor 9,50 ook een temp metertje.. int zwart.. die ga ik kopen denk ik.. stuk of 4 :)

Verwijderd

HEY Charon, hoe bevalt die terratec kaart/breakoutbox combi? Dat ding staat ook op mijn verlanglijstje, ben nieuwsgierig naar de mening van anderen....

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Ziet er wel geinig uit ja d:)b

Verwijderd

Topicstarter
DIGIBOY-----> Terratec DMX/6Fire heet i officieel. Doet 't prima, geluidskwaliteit erg goed, tot nu toe reuzestabiel (vanaf maart dit jaar). Minpuntjes: hij heeft dus wel een interne aansluiting voor een wavekaartje (bij mij Yamaha DB25XG), maar moet de input hiervan delen met de front/rear-input, kan dus niet e.e.a. mixen. En ik had die breakout liever helemaal los van de kast gebroken gehad, nu dus veel kabels in/uit de kast.
Maar audiofiel/technisch gezien een prima ding dus.
Pagina: 1