[XP] Chdsk not available for raw station.

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 16:48
'Avond,

Mijn XP doos (specs zie onder) geeft zo nu en dan een corrupte file aan, ik geloof niet meer dan normaal (denk omdat ik soms hard reset enzo, is niet zo erg).

Probleem is, dat chkdsk / convert niet werkt omdat ik volgens die programma's een 'RAW' station heb. In de werkelijkheid kan ik me toch echt herinneren dat 't FAT32 was ;).

Ik denk; ik convert 'm ff naar NTFS, maar dat werkt dus ook niet.

Hoe moet ik te werk gaan om mijn data te saven? :).

(Oja, als ik boot zie ik eerst GRUB, dan kies ik in dit geval voor windows en kom ik in 't XP bootmenu'tje).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
****NOS**** geen ****WOS****

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• jep
Fok, ik ben té NOS-minded. Can anybody move it? :).

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
sja.. als jij dat wil...

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• jep
Ondertussen maar even partition magic geprobeerd, die ook zegt dat 't niet met RAW-stations om kan gaan, zal wel een restore worden :+. Wat doet die restore zoal? :) Restored 't alleen, of moet ik ook drivers gaan reinstallen?

• jep
Ik wacht met goede hoop op alle elite MCSE mensen die nu online komen 8).

Verwijderd

Ok, wat gebeurt er als je "chkdsk c: /f /v /r" doet? (en daarna reboot)?

• jep
C:\Documents and Settings\jep>chkdsk c: /f /v /r
Het type bestandssysteem is RAW.
Kan actieve station niet vergrendelen.
CHKDSK is niet beschikbaar voor RAW-stations.

:).

• jep
'T spijt me zeer maar ik moet 't toch even weten. google groups, microsoft technet, google, het zegt allemaal niets.

Heb gewoon geen filesystem ofzo, maar toch werkt 't. Heb nogal wat data :).

Verwijderd

Ik zou zeggen, al je data op cd's fikken. En overnieuw beginnen.

:(

• jep
Dat had ik wel kunnen verzinnen, maar dat slaat natuurlijk als een fallus op een drumstel. Te gek voor woorden. :)

Verwijderd

He rustig maar.

De kans dat je door te klooien met je partitie(s) je data verliest is levensgroot. Alleen daarom al zou ik alles naar cd fikken of naar een andere pc kopiëren.

Zo stom is het dus niet wat ik voorstel. Dat jij je verder afvraagt hoe de situatie zo gekomen is en (vooral) hoe je deze weer kunt herstellen dat snap ik ook wel.
'Avond,

Mijn XP doos (specs zie onder) geeft zo nu en dan een corrupte file aan, ik geloof niet meer dan normaal (denk omdat ik soms hard reset enzo, is niet zo erg).

Probleem is, dat chkdsk / convert niet werkt omdat ik volgens die programma's een 'RAW' station heb. In de werkelijkheid kan ik me toch echt herinneren dat 't FAT32 was .

Ik denk; ik convert 'm ff naar NTFS, maar dat werkt dus ook niet.

Hoe moet ik te werk gaan om mijn data te saven?
Ik geloof dat ik aardig met je meedenk om je data te saven.

Verder is het in tegenstelling tot wat jij zegt helemaal niet zo normaal dat er af en toe een bestand corrupt is. Ik heb dat dus 1 keer gehad (en ik werk heel de dag met 'putertjes). Tooltje bij IBM gedownload om de gezondheid van mijn HD te testen, bleek dat hij inderdaad aan het overlijden was. Paar weken later: Tak tak tak, schijf kaduuk dus.

Maar ja, als jij het beter weet...

• jep
Oh, ik bedoelde 't lief hoor :).
De kans dat je door te klooien met je partitie(s) je data verliest is levensgroot. Alleen daarom al zou ik alles naar cd fikken of naar een andere pc kopiëren.

Zo stom is het dus niet wat ik voorstel. Dat jij je verder afvraagt hoe de situatie zo gekomen is en (vooral) hoe je deze weer kunt herstellen dat snap ik ook wel.
Ik erger me alleen een beetje aan 't feit dat zoiets weer gebeurt, en ik de enige ben die 't heeft. Ik werk teveel met Linux denk ik. :)
[...]

Ik geloof dat ik aardig met je meedenk om je data te saven.

Verder is het in tegenstelling tot wat jij zegt helemaal niet zo normaal dat er af en toe een bestand corrupt is. Ik heb dat dus 1 keer gehad (en ik werk heel de dag met 'putertjes). Tooltje bij IBM gedownload om de gezondheid van mijn HD te testen, bleek dat hij inderdaad aan het overlijden was. Paar weken later: Tak tak tak, schijf kaduuk dus.

Maar ja, als jij het beter weet...
Feit is toch, dat als je in software zit en een paar keer hard reset (iig onder fat32), dat je files corrupt kunnen geraken. Checkdisk fixed dit meestal, maar bij mij dus niet. Daardoor blijven die files corrupt, ookal zijn 't er maar 3 ofzo. :)

Verwijderd

Hoe vaak doe jij een harde reset dan?

Komt bij mij hooguit 1 keer jaar voor dat ik er met CTRL-SHIFT-ESC niet uit kom. En dan zijn computers nog mijn vak ook, dus ik zit heel de dag achter die dingen.

• jep
Ook 1 keer in de 2 weken, maar 1 keer is genoeg voor een enkel corrupt file'tje. Maar da's 't hele punt niet, hij ziet geen filesystem meer, toch werkt hij.

• jep
Ik trap het maar even, want dit probleem is er nog steeds. Ik kan me niet voorstellen dat er geen WOS guru is die dit eerder heeft gezien. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vraag me af hoe het komt dat je Disk Management de partities wel als fat32/NTFS kan aangeven maar chkdsk en PM het niet vreet...

Is een echte diskeditor als ptedit in staat om de goede indeling te herkennen?
Maakt het verschil uit of je LILO ipv GRUB als bootloader gebruikt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jep
BackSlash32 schreef op 17 March 2003 @ 00:45:
Ik vraag me af hoe het komt dat je Disk Management de partities wel als fat32/NTFS kan aangeven maar chkdsk en PM het niet vreet...
Geen idee. Partition magic zegt dus ook fat, maar vind later weer van niet.
Is een echte diskeditor als ptedit in staat om de goede indeling te herkennen?
Waar haal ik die? :)
Maakt het verschil uit of je LILO ipv GRUB als bootloader gebruikt?
Nee, dit heb ik getest maar maakt geen verschil. ;(
Pagina: 1