Probleem met Matrox G450

Pagina: 1
Acties:

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Mijn Matrox G450 16MB dualhead doet het wel in mijn eigen pc (zie sig) maar niet in me de pc van mijn zus :?

Als ik hem bij de pc van me zus erin doe dan blijft het beeldscherm op standby staan en blijft het beeld zwart. Beide ledjes van power en hdd branden in het begin en die van de hdd gaat na een paar sec weer uit. Hoor geen piepjes ofzo.
Heb de default setting voor de bios geladen maar dat hielp ook niet.
Heb niks oc'ed.

Specs:

AMD TB 1100 Mhz
Soltek SL-75KAV
Corsair 256MB SDRAM
Maxtor 20gig
300W voeding

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Het gaat om een AGP-kaart of niet? Heb je de kaart goed aangedrukt?
Zitten er nog meer kaarten in?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik neem aan dat het met een andere vidkaart wel werkt?

Stel even lekker conservatief de AGP settings in van die bak, AGP1x enzo. Of in ieder geval minstens zo laag als ze staan op je eigen machine :)

Even de kaart opnieuw in het slot doen (en goed aandrukken :)) wil ook wel eens helpen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Het gaat om een AGP-kaart en hij is goed aangedrukt.
Een oude Asus V3400 doet het gewoon in die pc.

• Spice

Spice

Erg merkwaardig. Het linkje van de soltek doet het btw niet. Zitten er ook nog pci-kaarten in de setup? Haal die er anders even uit en probeer het alleen met de matrox.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In het BIOS even alles opnieuw laten detecteren/instellen, ESCD of zoiets, wil weleens helpen.

ARME AOW’er

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Alleen met de Matrox erin helpt ook niet, en ESCD stond al op auto en heb de default setting geladen maar hielp ook niks :(

• Spice

Spice

mark, klopt het type aanduiding van jouw zusjes Soltek?
Dan post ik het probleem bij het Matrox-forum.

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Ja, die klopt en de link doet het weer zie ik.
Bedank dat je dat voor me wilt doen Spice

• Spice

Spice

http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum9/HTML/009639.html

probeer het volgende: Reboot and go in your system BIOS.
- Be sure that USB is enabled, PNP OS set to NO, Assign IRQ to VGA enabled and AGP aperture size set to 256 or the highest.

Kijken oftie dan iets pakt.
Ik heb gezien dat het mobo een AGP-proslot heeft, gebruik je het hulpstukje wat bij het bord hoort om de AGP-kaart in het AGP-proslot te plaatsen?

De volgende draad is eigenlijk dezelfde tip:
http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum1/HTML/009458.html

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
USB is enabled, PNP OS set to NO, Assign IRQ to VGA enabled and AGP aperture size set to 256 or the highest

Helpt niet :(
Nog steeds springt me monitor niet aan en boot de pc niet door.
Nog andere suggesties ?

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Ik snap er echt niks meer van oiemand moet me toch kunne helpen :?
please :)

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Heeft iemand anders dit mobo in combinatie met deze videokaart ? Meld je a.u.b :D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

mark9534 schreef op 09 November 2002 @ 00:06:
Heeft iemand anders dit mobo in combinatie met deze videokaart ? Meld je a.u.b :D
Ik ken iemand met een 75KAV en heb zelf een G400 singlehead 16MB.

Alleen is er een beetje afstand tussen deze 2 onderdelen.. Misschien kan ik het op een volgende lanparty ofzo even proberen, alleen moet de eigenaar van dat mobo dat dan ook goed vinden :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Ja waneer is die LAN ?
En is de G400 hetzelfde als een G450 ? Zal wel niet veel verschil in zitten lijkt me.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb 't probleem ook eens gehad met een A7V-266 E Bordje, ook een Matrox Milennium G450.. Ik had alles eruit gehaald, behalve videokaart, en niks hoor.. En op andere computer wel.. Op een gegeven moment had ik er ALLES uitgehaald, andere videokaart erin (TNT-2 M64) én nog de Cmos-clear jumper gebruikt.. >:) Daarna opgestart, geen probleem, de TNT2 deruit, Matrox derin, en geen probleem.. Nooit meer problemen ermee gehad.. Wat de oorzaak was, ik zou 't niet weten, maar hij deed 't wel weer bij mij... :)

edit:

Wat ook wel 'ns het geval wil zijn, is dat tijdens het aandrukken en vastdraaien van de monitor-kabel aan de kaart, dat de kaart dan wel eens een beetje wil verschuiven, waardoor hij niet meer goed in z'n AGP-slot zit..

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
De kaart zit goed, daar heb ik als eerst naar gekeken. Zal eens proberen om een clear cmos te doen. Je weet maar nooit :D

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Niemand die me kan helpen ?? Of iemand die enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen ??
Kortom ---> HELP !!
:)

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Help ?

Verwijderd

Wat in mijn geval wel eens hielp was een ISA videokaartje erin, alle overige kaarten eruit en dan bios voorbereiden op de AGP videokaart (USB=off, PNP=no, Assign IRQ to VGA, Init AGP first, Aperture size=128, AGP rate=1x, Sidebanding=off).
Daarna 1x booten met die instellingen,
PC uit;
AGP kaart erin;
en met die AGP kaart booten.

Pas als dat werkt je andere insteekkaarten/harddisken/cdroms plaatsen/aansluiten...

Ik heb zelf de G200-8MB en G450LX-DH-16MB zonder problemen kunnen gebruiken op meer dan 30 verschillende socket7 mobo's (Ali/Via/Intel/SiS). In feite is het imo het meest betrouwbare AGP-kaartje wat je kan hebben. De minste voeding waarop het heeft gewerkt was een 235Watt.

Kijk eens of je AGP slot nog wel goed is (misschien dat die Vxxxx de voeding van pen xxx en de Matrox zijn voeding van pen xxy haalt en dat juist dat pennetje verbogen is). Let ook op juiste plaatsing in het slot, soms wil een kaart nogal wippen als je hem vastschroeft - dit komt door een verkeerde mobo montage.

Jammer, zo'n langdurig probleem :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 05:39 ]

Pagina: 1