Toon posts:

[asp] sessions doorlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
't zal wel redelijk simpel zijn maar ik kan er niks over vinden

ik heb een forum met een berg users die allemal hun eigen session hebben uiteraard.
nu wil ik alle sessions een voor een doorlopen en daar een variabelen uit hebben.
het leek me logisch dat er binnen het application object wel een sessions-array zou zitten ofzo, maar niet dus (dus niet for each session in application lalala ofzo)

hoe kan ik nou 1 voor 1 die sessions doorlopen?

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hoe kan ik nou 1 voor 1 die sessions doorlopen?
Simpel, niet.. Het is niet mogelijk om de sessies te doorlopen. Hiervoor zou je de application variabele moeten gebruiken of een db...

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik kan natuurlijk bij de onstartevent van de sessie wel de nodige info in een dictionary binnen de application pleuren natuurlijk, maar dat vond ik niet echt een elegante oplossing

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Probeer je een big brother functie te bouwen ;)
Sessie variablen draaien wel als pool of threads binnen dllhost.exe, maar die lijst veranderd voortdurend agv useage. 'kweet niet of je in dat process kan hooken en een sessielijst kan opvragen, maar het lijkt me niet zo stabiel voor je app. Als je logging/tracing wil doen is schrijven naar een shared memory plekkie in een db of een applicatie var een nette oplossing. Database is qua performance / memory-resources de meest elegante oplossing imho.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Verwijderd

Topicstarter
:? dit is dus chinees voor mij, heb wel wat prog ervaring, maar hier snap ik niks van.
wat ik effe wil doen is dat de namen van ingelogde mensen (die een session("username") hebben gekregen tijdens het inloggen) in een lijstje bijgehouden worden

en wat ik hierboven zei gaat niet zo simpel lukken als ik zei, want bij de onstart event zijn de sessionvariabelen (nog) leeg natuurlijk

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Ik ken ook geen chinees, ja die op de hoek :P

Je kan een lijstje opbouwen op basis van de sessie-id. Bij SessionOnStart toevoegen, bij SessionOnEnd verwijderen. Als iemand inlogd, op basis van zijn sessie-id noteren dat hij is ingelogd. sessie-id opduikelen en username aan vast plakken.
Makkelijkste is om dit vast te leggen in een db-tje.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat je exact hetzelfde wilt als in dit artikel beschreven staat.. :P

http://www.asp101.com/art...eusers/active_users_2.asp

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
bingo, daar ga ik morgen eens mee aan de slag

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

:) alles is al een keer verzonnen idd.
Je moet alleen de usernaam nog tijdens inloggen erin prakken, en voila, klaar.
success!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
het kan ook zonder global asa.

Ik zelf heb een script gebruikt dat zonder de applicatie variabele de actieve users weergeeft.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Wow gefeliciteerd, tenzij je enige uitleg geeft van hoe je het gedaan hebt heeft de topic starter daadwerkelijk niets aan je post lijkt me!?

Verwijderd

Topicstarter
ja, want dat is ook wel interessant
trouwens, als ik een session.abandon doet, klopt het dan dat je nog de session timeout moet wachten voordat ie daadwerkelijk abandoned ofzo? zou ik errug vaag vinden maar daar lijkt het nu wel op

(session abandonen fired toch wel een onend event he? mijn usertellertje telt niet af bij het uitloggen (=session.abandon) namelijk)

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

4of9 schreef op 21 oktober 2002 @ 10:12:
het kan ook zonder global asa.

Ik zelf heb een script gebruikt dat zonder de applicatie variabele de actieve users weergeeft.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, hoe heb je dat gedaan?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 12:12:
ja, want dat is ook wel interessant
trouwens, als ik een session.abandon doet, klopt het dan dat je nog de session timeout moet wachten voordat ie daadwerkelijk abandoned ofzo? zou ik errug vaag vinden maar daar lijkt het nu wel op

(session abandonen fired toch wel een onend event he? mijn usertellertje telt niet af bij het uitloggen (=session.abandon) namelijk)
Session.abandon gebeurd niet op het moment dat je deze functie aanroept. Als je deze functie aanroept, voert hij nog wel eerst de rest van de pagina uit, alsof de sessie nog bestaat. Aan het einde hiervan wordt de sessie vernietigd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
aha, dat kan wel kloppen, want na de session.abandon staat er een response.redirect naar een andere pagina
Pagina: 1