Toon posts:

Beeldkwaliteit van GF2 MX tweaken met RFI filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie deze link

http://www.geocities.com/porotuner

Heeft iemand deze fix al eens geprobeerd ?

Ik soldeer niet zo graag maar als het de moeite waard is dan hoef ik niet meer te aarzelen tussen de aanschaf van een GF2mx en een radeon of een g400max

Verwijderd

Dit is niet nodig bij de hercules.
Dus koop gewoon een hercules, heb ik ook. Overclocked naar 220/220 en loopt prima!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hercules 3D Prophet II MX This one differs a bit from the reference design, but can be modified as well.

De hercules kan ook omgebouwd worden.....

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
"Dit is niet nodig bij de hercules."

Volgens mij is de 2d kwaliteit van al de GF2MX kaartjes nogal bagger in vergelijking met radeon en matrox. Ik vroeg me af of je met die RFI tweak een beetje in de buurt van de matrox of radeon komt kwa 2d.

NvidiaGebruiker, hoe bevalt jouw 2d kwaliteit op resoluties hoger dan 1024*768 ? Is het dan nog scherp ?

Verwijderd

Ik heb zelf een Asus v7100T en draai nu op 1280x1024@75hz. Dit is op zich vrij goed te doen maar een hogere refresh-rate of resolutie werkt gewoon niet. De tekst wordt vaag en 'blurry'. Heb trouwens een 19" monitor.

Nu is het alleen moeilijk te zeggen of het aan de monitor ligt of aan de videokaart, hoewel ik denk het laatste. Van wat ik heb gehoord en gelezen werkt die soldeeraktie wel, bijzonder goed zelfs... alleen zie ik mezelf niet met een soldeerbout in mn pc peuteren. Voor je het weet heb ik m'n videokaart aan m'n processor zitten. Wat ik graag zou willen zien zijn 'before' en 'after' screenshots.

Hoe dan ook, de GeForce2 MX heeft zeker problemen met hoge resoluties (1280x1024 en hoger) en die soldeerpartij zal dit waarschijnlijk een heel stuk kunnen verhelpen. Mocht je het uitproberen laat me dan horen hoe het is gegaan plz ;)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Vraagje: iedereen loopt te zeiken over de beeldkwaliteit 2d van de GF2MX. Maar hoe is die in vgl tot bv een TNT2? beter of slechter?

*insert signature here

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ehm jongetjes. de hercules Mx is een uitzondering deze heeft een goeie filter. dus die tweak heeft niet veel nut hierbij, bij de andere mx én zou je de filter weg kunne hale hij doet meer kwaad dan goed.

waarom iedereen dan nog dat asus mx koopt? geen flauw idee de hercules heeft alleen maar voordelen

betere 2D, goedkoper (en wel de OEM versie nemen, die is net zover over te klokken), beter over te klokke. hij ziet er mooi uit (blauwe printplaat). wat wil je nog meer?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een Asus en die draait op 1280x1024 @ 85 Hz en het beeld is best aardig. Beter dan m'n TNT 1 op dezelfde resolutie. Op het werk heb ik een G200 en die is inderdaad een stukkie scherper.
Pagina: 1