Speakers - Plaatsing op de kop?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Simpele vraag, maar ik weet het dus niet (speaker-n00b), en heb geen zin om speakers te slopen...

Ik heb een paar woofers die ik moet plaatsen. Maar aangezien de ruimte erg beperkt is, en er zooi bovenop komt te staan enz, moet de behuizing eigenlijk gewoon helemaal dicht zijn.

Nu had ik het idee om de woofer in de bodem te plaatsen, met voetjes eronder. Woofer dan dus op de kop, zodat ie onderuit "bonkt"

Maar.. KAN een woofer daartegen??
Gaat zo'n ding niet uitzakken? (zwaartekracht werkt ineens mee bij een beweging van de conus)

Verwijderd

Waarom zou het niet kunnen als hij normaal zou staan zou de zwaarte kracht aan de onderkant van de conus trekken imo zou het gewoon kunnen

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Volgens mij kan dat wel hoor, een heleboel subs zijn ook "downfiring' ofzo.

specs

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Mjah... je moet wat woofers "kwijt".

Het lijkt er dus op dat je zelf uit het wilde weg een speaker in elkaar geknutseld hebt waar ook nog een woofer in moet. Het lijkt me niet echt verstandig om die zomaar in de onderkant te prutsen omdat je, zonder verdere berekeningen, waarschijnlijk een zwaar beroerde bas krijgt die ontzettend beukt en niet te harden zal zijn.

Je plezier in je zelfgemaakte luidsprekers is waarschijnlijk van zeer korte duur.

Maar misschien heb je wel iets anders in gedachten. If so, leg het dan even wat duidelijker uit please...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
Je bedoelt zoals bij dit speakersetje ongeveer?

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/0a/6e/123797-elec_lg.jpg

Zou dus wel moeten kunnen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
dBA schreef op 20 oktober 2002 @ 21:45:
Mjah... je moet wat woofers "kwijt".

Het lijkt er dus op dat je zelf uit het wilde weg een speaker in elkaar geknutseld hebt waar ook nog een woofer in moet. Het lijkt me niet echt verstandig om die zomaar in de onderkant te prutsen omdat je, zonder verdere berekeningen, waarschijnlijk een zwaar beroerde bas krijgt die ontzettend beukt en niet te harden zal zijn.

Je plezier in je zelfgemaakte luidsprekers is waarschijnlijk van zeer korte duur.

Maar misschien heb je wel iets anders in gedachten. If so, leg het dan even wat duidelijker uit please...
Nee, dat niet echt, kast wordt wel de juiste volumeinhoud.

Verwijderd

Niet alle woofers zijn geschikt voor downfiring. De slag van de speaker wordt groter bij hoge geluidsniveau's en daar kunnen sommige speakers niet tegen

Verwijderd

Gaat waarschijnlijk uitzakken. Wat voor woofer is het dan?
Pagina: 1