Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
2) Tzal moeilijk zijn om garantie te claimen. AMD doet moeilijk met doorgebrande NON-boxed processoren
(correct me if I'm wrong)
1). dacht ik alVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 20:10:
1) Hij is doorgebrand
2) Tzal moeilijk zijn om garantie te claimen. AMD doet moeilijk met doorgebrande NON-boxed processoren
(correct me if I'm wrong)
2). We claimen geen garantie bij amd zelf, maar we gaan gewoon terug naar funprice, daar is die gekocht en hun hebben de pc in elkaar gezet. Het is dus hun fout.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ja das dom geen koeler erop zetten, dan kan je het verwachten.Hi-Sintar schreef op 20 oktober 2002 @ 20:12:
Jah het ziet er naar uit dat het echt doorgebrand is (dat zie je gewoon duidelijk). Ik heb hetzelfde gehad, ik d8 ik kan wel ff de processor inbouwen zonder en 5sec. testen of het werkt zonder de koeler erop te plaatsen maar nee, zo gaat dat niet bij amd. Binnen 1 sec. gaat je processor defect (dit in tegenstelling tot intel). Je kunt het proberen maar ik geef je geen kans...Ik heb mijn processor in ieder geval nog steeds hier naast mij op m'n bureau liggen alhoewel er nog garantie op zit, maar ik wil het nog niet eens proberen omdat ik in Tilburg woon en die winkel waar ik het heb gehaald is in Eindhoven + ik had deze (athlon xp 1800+) eigenlijk ingeruild voor een defecte duron 1000mhz met garantie ...
Maar wij hebben de pc kant en klaar gekregen MET cooler, en nu doettie het niet meer
ZIJ hebben m in elkaar gezet, HUN foutPASware schreef op 20 oktober 2002 @ 20:13:
[...]
1). dacht ik al
2). We claimen geen garantie bij amd zelf, maar we gaan gewoon terug naar funprice, daar is die gekocht en hun hebben de pc in elkaar gezet. Het is dus hun fout.
HUN hebben is erug fout
Dát zou ik dan zeker doen! Ik heb ook ooit eens een xp 1800 naar de eeuwige jachtvelden geholpen en ook voor mij was er geen garantie , óók niet vanuit de leverancier , want "zij hadden hem zelf niet geassembleerd" dat is in jouw geval wél zo , claimen dus.2). We claimen geen garantie bij amd zelf, maar we gaan gewoon terug naar funprice, daar is die gekocht en hun hebben de pc in elkaar gezet. Het is dus hun fout.
Als funprice hem inelkaar heeft gezet en je bent er zelf niet in aan het rommelen geweest zou ik zeggen dat je garatie hebt. Alleen valt een heatsink er normaal niet zomaar af.PASware schreef op 20 oktober 2002 @ 20:13:
[...]
1). dacht ik al
Als zij de pc in elkaar hebben gezet en jij hebt er verder niet aan geknutseld, is het hun fout en moeten ze jou gewoon een nieuwe processor geven...Punt uitPASware schreef op 20 oktober 2002 @ 20:14:
[...]
Ja das dom geen koeler erop zetten, dan kan je het verwachten.
Maar wij hebben de pc kant en klaar gekregen MET cooler, en nu doettie het niet meer
Zou ik niet doen, ook niet bellen oid. Ga gewoon zelf langs en praat met die mensen, dan heb je een groter kans van slagen...
Tja, hij is er wel afgevallenmemendo schreef op 20 oktober 2002 @ 20:18:
[...]
Als funprice hem inelkaar heeft gezet en je bent er zelf niet in aan het rommelen geweest zou ik zeggen dat je garatie hebt. Alleen valt een heatsink er normaal niet zomaar af.
En zelf hebben we niet gerommeld, zoals heatsink erop nieuw opzetten en/of opnieuw aanzetten.
Verwijderd
Dan geef ik je 99% kans dat je een nieuwe cpu krijgt, 1% is er echter ook nog

Idd, gewoon langsgaan ermee en er rustig over praten met de verkoper. Liefst als er nog een aantal mensen staan te wachten om iets te kopen(getuigen dus). Dan durven ze vaak niet anders dan garantie gevenHi-Sintar schreef op 20 oktober 2002 @ 20:22:
[...]
Zou ik niet doen, ook niet bellen oid. Ga gewoon zelf langs en praat met die mensen, dan heb je een groter kans van slagen...
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
Je kunt het ook anders bekijken: Zij zouden moeten bewijzen dat jij er mee geklooid hebtNeverSeen schreef op 21 oktober 2002 @ 00:22:
het is vrij lastig om een heatsing eraf te laten vallen... maar bij funprice testen ze pc's wel dnek dus zou lastig zijn om te bewijzen dat je niet heb lopen klooien
Verwijderd
Nee want jij komt er mee aan zettenHi-Sintar schreef op 21 oktober 2002 @ 00:59:
[...]
Je kunt het ook anders bekijken: Zij zouden moeten bewijzen dat jij er mee geklooid hebt
Nou dat valt toch nog wel mee of bedoel je ook zonder koelblok??Hi-Sintar schreef op 20 oktober 2002 @ 20:12:
Jah het ziet er naar uit dat het echt doorgebrand is (dat zie je gewoon duidelijk). aIk heb hetzelfde gehad, ik d8 ik kan wel ff de processor inbouwen zonder en 5sec. testen of het werkt zonder de koeler erop te plaatsen maar nee, zo gaat dat niet bij amd. Binnen 1 sec. gaat je processor defect (dit in tegenstelling tot intel). Je kunt het proberen maar ik geef je geen kans...Ik heb mijn processor in ieder geval nog steeds hier naast mij op m'n bureau liggen alhoewel er nog garantie op zit, maar ik wil het nog niet eens proberen omdat ik in Tilburg woon en die winkel waar ik het heb gehaald is in Eindhoven + ik had deze (athlon xp 1800+) eigenlijk ingeruild voor een defecte duron 1000mhz met garantie ...
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Er is altijd nog dat hele mooie "voordeel van de twijfel" en is het niet algemeen bekend dat iedereen altijd wel ff in de computer zit? Het zou niet best wezen als je je PC niet eens open mag halen om bijv. een HD bij te plaatsen ofzo.NeverSeen schreef op 21 oktober 2002 @ 00:22:
het is vrij lastig om een heatsing eraf te laten vallen... maar bij funprice testen ze pc's wel dnek dus zou lastig zijn om te bewijzen dat je niet heb lopen klooien
Als jij niet heb zitten klooien in dat ding, heb jij geen probleem. Ik raad je echter wel aan om de volgende keer dat je een systeem koopt vanuit de iwnkel dat je hem daar even test en vraagt of ze daarbij misschien ook de kast bij open willen halen. Dit lijkt misschien overdreven, ik heb het al meegemaakt dat bij een kennis van me je duidelijk zag dat de ventilator helemaal niet draaide... Leuk...
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Maar de verdere afhandeling is echt iets tussen jou en de leverancier..
Edit: op verzoek heropend
Als je dit topic chkt AMD XP1800+ doorgebrand? [3 Pics] ([rml]AMD XP1800+ doorgebrand? [ 3 Pics][/rml]) zit die dus op slot, maar we zijn terug gegaan en hij blijkt NIET doorgebrand. Dat was het eerste wat ik dan wou zeggen, maar.............. ...hij doet het niet goed meer Op orginele snelheid wordt de pc na 15m,in stressen al meer dan 70 graden, met toch wel normale koeling, iets wat sinds het "doorbrandincident zo is"
Funprice heeft de koeler erweer opgezet en gezegt dat pc het weer deed, maar dat die zo warm wordt??
Daarom vraag ik heropening van dat topic aan (ipv nieuw topic openen) waarin ik kan vragen of dit alweer funprice fout is (cpu toch niet goed meer)
We zijn dus terug gegaan naar funprice en funprice heeft de koeler er weer opgezet, en pc deed het weer.
Pc --> naar huis.
We kwamen er achter dat pc op 1150mhz liep (FSB op 100mhz), toen hebben we um in bios op 133/133 gezet en toen liep die op 1533mhz (orginele snelheid). Toen werd de pc instabiel en sloeg telkens vast. Toen hebben we burnk7 gebruikt en mbm5 (en speedfan) en na 15min werd de pc al warmer dan 70 graden (kon nog hoger, maar we stopten ervoor al).
Het ligt volgens mij niet echt aan de koeling (coolermaster low-noise), die moet een XP1800+ onder de 60 graden kunnen houden + een bijbehorende stabiele pc.
En alweer: is dit funprice zijn fout?? (Aangezien ik dit allemaal post voor een vriend van mij was ik er zelf niet bij toen de cpu er weer opnieuw hadden gezet).
Inderdaad ja, sorry mensen, maar hebben jullie nog nooit zo'n ding gezien?MadMarky schreef op 03 november 2002 @ 21:56:
Die 'vlek' zit toch onder bijna alle amd's? Is iets van lijm oid...
Das zo te zien gewoon een soort van lijmvlek, zit op al die dingen.
.......... Als hij dus wel opstart en uitslaat maakt je heatsink geen goed contact,
fixen of vervangen dus! Das de thermische bescherming om te voorkomen dat
hij dus wel doorfikt!
Mn punt: dat ding is NIET gefikt, de core ziet dr zelfs redelijk strak uit ook nog...
is t niveau op GoT echt ZO erg gezakt?
Aanvullende foto's:
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1033480972.jpg
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1032001710.jpg
En met name deze: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1029922452.jpg
En ter vergelijk (vooral voor topicstarter) ook nog even eentje met
een groene package: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1007809955.jpg
Alle mensen in deze draad (op MadMarky na), (zelfs een modje

//offtopic: sorry voor m'n ietwat gefrustreerde reactie, maar ik wordt soms totaal
gestoord van t niveau hier de laatste tijd, dit is nu toch wel het toppunt

Het kon ook net zo goed doorgebrand zijn, dat zie je toch niet aan die foto's (brakke kwaliteit) ??? Jij en MadMarky trekken de conclusie dat de processor niet doorgebrand is nadat de topicstarter met het bericht komt dat de processor nog werkt. Sorry hoor maar zo kan ik het ook...Ik heb hier een Athlon Xp 1800+ liggen die wel doorgebrand is, wedden dat je het verschil met de foto's van de topicstarter niet ziet? En verder is de processor normaalgesproken doorgebrand als ie een paar milliseconde's aanstaat zonder dat er contact is met de cooler, dus daar vanuit kon je afleiden dat het waarschijnlijk doorgebrand was...
Nou, errr, heel eerlijk gezegd.... *schaam* had ik die post niet eens gelezenHi-Sintar schreef op 04 november 2002 @ 00:39:
OMG Caesartje
Het kon ook net zo goed doorgebrand zijn, dat zie je toch niet aan die foto's (brakke kwaliteit) ??? Jij en MadMarky trekken de conclusie dat de processor niet doorgebrand is nadat de topicstarter met het bericht komt dat de processor nog werkt. Sorry hoor maar zo kan ik het ook...Ik heb hier een Athlon Xp 1800+ liggen die wel doorgebrand is, wedden dat je het verschil met de foto's van de topicstarter niet ziet? En verder is de processor normaalgesproken doorgebrand als ie een paar milliseconde's aanstaat zonder dat er contact is met de cooler, dus daar vanuit kon je afleiden dat het waarschijnlijk doorgebrand was...
Na de eerste rij posts ben ik nogal frusty gaan replyen

nix persoonlijks tegen iemand, erger me tegenwoordig steeds vaker
aan bepaalde draadjes, maar goed.
En eerlijk, ik had die "werkende proc post" nog niet gelezen
naam aan me post toe in een edit) realiseerde me ook dat me verhaal dr nogal
kneuzig uit kwam na die post te hebben gelezen maar ok

Sorry hoor, maar dan doe je echt iets fout, ik werk bij een computerassemblage bedrijf (eynstein) en daar zet ik ze er best vaak op. Gaat nooit fout. ZONDER SPACER. Ik moet toegeven dat thermaltake altijd van die fijne assemblage clips erop zet (HUHUM...) en dat je echt je volle gewicht op de clip moet zetten om em ook maar 1mm te bewegen, maar met een beetje opletten is er nix aan de hand (je moet natuurlijk wel de koeler VASTHOUDEN en niet met twee handen die clip gaan aandouwen... |NeoGames.nl schreef op 21 oktober 2002 @ 10:48:
lol [ nou ja lol? ], laatst heb ik mijn Athlon XP 1800+ ook naar de eeuwige jachtvelden geholpen door er een ThermalTake Volcano 7+ van een halve kilo op te zetten zonder copperspacer of iets dergelijks...helaas pindakaas.
Volcano 7+ verkopen we trouwens niet meer... omdat de ptt het namelijk leuk vind om met pc's te gaan smijten en de koelers afbreken van de socket... (goh, met een gewicht van 531gram...)
Maareuhh ... die werkt toch bij AMD niet goed ... !? Nooit dat artikeltje van Tom's Hardware gezien (met bijbehorende filmpjes). Daar zie je duidelijk dat de AMD's doorbranden, en bij de Intel de termische beveiliging wel werkt ...Caesartje schreef op 03 november 2002 @ 22:00:
[...]
.......... Als hij dus wel opstart en uitslaat maakt je heatsink geen goed contact,
hij dus wel doorfikt!
Verwijderd
leuk verhaal klopt als een bus maar dit ding is duidelijk doodCaesartje schreef op 03 november 2002 @ 22:00:
[...]
Inderdaad ja, sorry mensen, maar hebben jullie nog nooit zo'n ding gezien?
Das zo te zien gewoon een soort van lijmvlek, zit op al die dingen.
hij dus wel doorfikt!
Mn punt: dat ding is NIET gefikt, de core ziet dr zelfs redelijk strak uit ook nog...
is t niveau op GoT echt ZO erg gezakt?
Aanvullende foto's:
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1033480972.jpg
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1032001710.jpg
En met name deze: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1029922452.jpg
En ter vergelijk (vooral voor topicstarter) ook nog even eentje met
een groene package: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1007809955.jpg
Alle mensen in deze draad (op MadMarky na), (zelfs een modje) GA JE diep SCHAMEN!
//offtopic: sorry voor m'n ietwat gefrustreerde reactie, maar ik wordt soms totaal
gestoord van t niveau hier de laatste tijd, dit is nu toch wel het toppuntHelp!
Van klussen krijg je grijze haren
Ik bedoel ook alleen te zeggen dat je aan de buitenkant niet kunt zien of ie doorgefikt is, omdat die vlek normaal is. Hij zal niet echt doorgefikt zijn, omdat ie nog werkt.Hi-Sintar schreef op 04 november 2002 @ 00:39:
OMG Caesartje
Maar iig, als de koeler goed gemonteerd is(met pasta enzo) en de proc wordt nog steeds zo warm, lijkt het me dat ie beschadigd is door de hitte. Ik zou terug naar de winkel gaan en laten zien hoe instabiel de pc nu is.
Verwijderd
hej.. dit is PMG en zeker niet de HK!
[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 04-11-2002 10:10 ]
Edit: bij nader inzien en na overleg (postgedrag enzo) heeft mijnheer hiervoor een OW + weekban gekregen. Prettige vakantie en tot volgende week!
Hoe is het geregeld met airflow in de kast? Zitten er case fans in dat ding?
Ik weet nog goed dat mijn eerste XP1800+ zonder casefans lekker opliep naar de 65 à 70 graden (daar bleef hij dan wel hangen... stabiel...)
Daarnaast: Als ze die koeler er gewoon zonder meer weer opgepleurd hebben, zal de koelpasta tussen sink en proc zeker niet goed zitten......
Mijn advies: Terug, en ze de koeler fatsoenlijk opnieuw laten monteren (betaal nog ff een paar eurtjes bij om dan meteen Artic Silver er tussen te smeren). Test het daar ter plekke met MBM en al die andere progs, is dat nog niet genoeg, kijk dan ook meteen ff naar casefans.....
En dan maar afwachten
Verwijderd
Onder mijn amd xp 1900+ niet hoor!!!!!!MadMarky schreef op 03 november 2002 @ 21:56:
Die 'vlek' zit toch onder bijna alle amd's? Is iets van lijm oid...
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Verwijderd
Van wie is die pc eigenlijk??
En waar baseer je dat op? De topicstarter heeft zelf al gemeld dat de pc nog gewoon werkt. Aan die reactie van je hebben we echt veel

En om mijn post nog nut te geven:
Volgens mij is het enige probleem dat er geen koelpasta zit tussen de heatsink en processor. Daardoor wordt de proc zo warm.
Zou btw handig zijn als de topicstarter weer eens wat postte, nu blijven we gissen...
white_panther schreef op 04 november 2002 @ 15:06:
wat voor een geheugen heb je er nu op zitten, als het geen ddr ram is kun je het vergeten dat die op 133 fbs stabiel wilt lopen.

Wat heeft DDR nu met een 133Mhz FSB te maken??
white_panther schreef op 04 november 2002 @ 15:06:
wat voor een geheugen heb je er nu op zitten, als het geen ddr ram is kun je het vergeten dat die op 133 fbs stabiel wilt lopen.

Print de RAM FAQ uit en lees hem rustig door
Ga jij je maar schamen
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Verwijderd
en een 1800+ die 60 graden wordt, dan zou ik toch naar een andere cooler uitkijken!
Verwijderd
Verwijderd
(zal inmiddels wel)
Enne toen die funprice freubelaar die cooler weer vastzette heeft ie wel goed/
genoeg koelpasta aangebracht, want anders loopt je temp al snel zo'n 10
graadjes op! Is in eerste instantie niet zo heel erg maarja op de lange termijn...... koeling boven alles!!
*** Maar verdoe nou geen tijd op dit forum en ga terug naar die gasten en eis
*** een goed werkende pc die volgens specs werkt!!!!!!
*** Daar ben je verd'me consument voor en daar betaal je voor ... toch!!!!
Is een keer een Athlon 1400 met toendertijd de CoolerMaster voor de Athlon 1400 (XP was er nog nie). Kom thuis, assembleer de pc. Ding is lkkr stil. BIOS tweaken, kijk voor de gein effe bij PC HEALTH
85C?????
Kast open, was fan gebroken. Teruggegaan naar Informatique. Fan ingeleverd en kreeg een nieuwe. TD: "Meneer we kunnen ook uw AMD omruilen voor een nieuwe als dat een prettiger gevoel geeft." IK: "Ja graag, 85C lijkt me toch nie zo best."
Dus thuis nieuwe pro en koeler erop (Zelfde versie/merk) en alles werkt nog perfect. ZO hoort het.
Zullen wel verschillende versies van de K7S5A zijn dan. Ik heb de mijne vorig jaar september gekocht en nu draait ie met een XP1800+ en 512 MB PC133 (van het merk MTEK). En hij is gewoon wel stabiel..Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:19:
Heej Petro, het zou leuk zijn als je even zou zeggen wat voor een koeler erop zit, wat voor geheugen en wat voor een mobo. Met sd ram 133mhz is het ding lastig stabiel te krijgen zeker op een ECS k7s5a /me PatriXx spreekt uit ervaring.
Heb zelf een AMD Duron proc gehad die een half uur zonder fan had gedraaid tijdens een Windows 98 installatie. Toen ik zag dat er een voedingsstekkertje in de fan zat heb ik de PC uitgezet en daarna weer aangezet zodat de fan verkoeling kon brengen. Meteen ff in de bios gekeken hoe warm de proc was en hij was tegen de 80 graden. Maar de proc doet het nog steeds hoor, niet instabiel.MadMarky schreef op 04 november 2002 @ 10:03:
[...]
Maar iig, als de koeler goed gemonteerd is(met pasta enzo) en de proc wordt nog steeds zo warm, lijkt het me dat ie beschadigd is door de hitte.
Verwijderd
Klopt, er zijn verschillende versies van, zoek maar ff. Ook kan het gewoon per mobo /geheugen verschillen.Toewan schreef op 04 november 2002 @ 22:23:
[...]
Zullen wel verschillende versies van de K7S5A zijn dan. Ik heb de mijne vorig jaar september gekocht en nu draait ie met een XP1800+ en 512 MB PC133 (van het merk MTEK). En hij is gewoon wel stabiel..
Verwijderd
Dit deed ik overigens per ongeluk. Ik hoorde namelijk geen koeler, bleek dat ik hem niet aangesloten had

Verschilt dus bij iedere cpu.
Kun je dat nou zien aan de linkerbovenkant van de core, ik zie daar een klein bolletje zitten naast die hoek..... maar idd, bijna niet te zien, wel zonde van de procTutti-frutti schreef op 05 november 2002 @ 14:50:
maar aande buitenkant is niet goed te zien of hij doorgebrand is .. kijk hier maar naar, dees is WEL doorgebrand...
[afbeelding]
I pitty the fools who took my game-station.....
is geen bolletje.. lijkt maar zoon, komt door het weerspiegelen.Ulti23 schreef op 05 november 2002 @ 16:44:
[...]
Kun je dat nou zien aan de linkerbovenkant van de core, ik zie daar een klein bolletje zitten naast die hoek..... maar idd, bijna niet te zien, wel zonde van de proc
Verwijderd
Eerst wil ik ff zeggen dat ik dit allemaal gepost heb voor een vriend van mij, het is niet mijn eigen pc!!
Er zit wel koelpasta tussen.MadMarky schreef op 04 November 2002 @ 15:29:
[...]
En waar baseer je dat op? De topicstarter heeft zelf al gemeld dat de pc nog gewoon werkt. Aan die reactie van je hebben we echt veel
En om mijn post nog nut te geven:
Volgens mij is het enige probleem dat er geen koelpasta zit tussen de heatsink en processor. Daardoor wordt de proc zo warm.
Zou btw handig zijn als de topicstarter weer eens wat postte, nu blijven we gissen...
Koelprut zit ertussen.Verwijderd schreef op 04 November 2002 @ 20:25:
waar is de coolprut gebleven?
en een 1800+ die 60 graden wordt, dan zou ik toch naar een andere cooler uitkijken!
[url=Cooler: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-7h53f-0l.html]DP5-7H53F-0L[/url]
Die koeler was het dacht ik zo
Ik was er zelf niet bij toen ze koeler erweer opdeden (pc is niet van mij).Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:25:
check.. dacht ook lijm in de eerste instantie, het is lastig te zien zo maar als het verbrand is moet het wel verkleurd zijn, heb je hem al goed schoongemaakt?
(zal inmiddels wel)
Enne toen die funprice freubelaar die cooler weer vastzette heeft ie wel goed/
genoeg koelpasta aangebracht, want anders loopt je temp al snel zo'n 10
graadjes op! Is in eerste instantie niet zo heel erg maarja op de lange termijn...... koeling boven alles!!
*** Maar verdoe nou geen tijd op dit forum en ga terug naar die gasten en eis
*** een goed werkende pc die volgens specs werkt!!!!!!
*** Daar ben je verd'me consument voor en daar betaal je voor ... toch!!!!
Pc is sinds gisteren weer terug, en ze zijn aan het bekijken.
Tja, mogelijke dingen wara het aan ligt:
- Koeler toch er niet goed op.
- XP1800+ toch Btje kapot
- ECS k7s5a brak